vannm75 Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Noen der ute som har erfaring med boligkjøp nr 2, i den hensikt å leie ut.. Vurderer å kjøpe bolig for utleie, men usikker hvor lønnsomt det er.. Ang avgifter, skatter, boplikt, ect. Har hørt om flere tilfeller, både gode og mindre gode.. Bor på Vestlandet, f.eks hvor mye kan en ta i leie for ca 30m2 i Bergen...
Gjest Wei Wei Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) f.eks hvor mye kan en ta i leie for ca 30m2 i Bergen... Jeg brukte Finn.no og fant at prisen ligger på mellom 8 og 9600 kr i mnd. Da er det utleier som betaler for strøm, fellesutgifter, internet, oppvarming, tv-lisens, kommunale avgifter osv. Bare for å telle grovt. La oss si at du leier ut for 9600 kr Fellesutgifter 1000 kr Internet 350 Tv 300 kr Strøm og nettleie 1000 kr Da sitter du igjen med 5000 kr i inntekt etter skatten er betalt. Tar du lån og må betale renter på lånet, så blir leieinntekten din enda mindre. Det er sikkert lurt å tenke på andre utgifter også, som reparasjon, forsikring, måneder uten leietakere. Har du kapital for å kjøpe, så ville jeg gjort det. Skal du låne for å kjøpe utleieleilighet, så ville jeg tenkt nøye og settet opp konkrette tall. Endret 9. oktober 2013 av Wei Wei 1
debattanten Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Viktig å tenke på fremtidsutsikter for verdistigning. Det er mange piler som peker i retning 0 vekst fremover, til og med gode muligheter for prisnedgang. 1
vannm75 Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2013 Ja ska vente litt til, ser ut som prisene vil flate ut, og synke noe i nær fremtid... Men har en plan.;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå