Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Som overskrifta sier; Er sjalusi sunt i små/mindre doser?

Kjør debatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det jeg tenker er at sjalusi er en ganske naturlig følelse, og at de aller fleste har kjent på sjalusi-følelsen. Jeg har også det, spesielt i starten av forholdet vårt. Det som spiller en rolle, slik jeg ser det, er hvordan man velger å takle sjalusien.

Med andre ord: det spiller vel kanskje ikke så stor rolle om sjalusifølelsen er liten eller stor, men heller hvordan man håndterer den. Samtidig er det nok vanskeligere å takle sjalusien på en god og riktig måte hvis den blir for kraftig og voldsom, ergo er det nok enklere å takle sjalusi som kommer i små/mindre doser.

Mitt svar er dermed både ja og nei.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Sjalusi i små doser er ikke nødvendigvis noen ulempe, men alt avhenger selvsagt av hvordan man håndterer disse følelsene og hvor mye man tilegger at partneren skal stå til ansvar og på pinne for disse følelsene.

Man må huske på at det som for noen er greit oppleves for andre som en tragedie, og konseptet små doser blir derfor noget vagt.

Det viktigste er hvordan man snakker sammen om sjalusi, og hvordan man evner å la "ferdigdiskuterte" emner ligge eller ei.

Det kan også være lurt å huske på ordtaket: "Bare fordi du er paranoid, betyr ikke at de ikke er er ute etter deg" ;) Sjalusi kan noen ganger være en indikasjon på at noe er galt i forholdet, og det er viktig å ikke underminere eller undergrave disse følelsene så lenge man forholder seg saklig, rimelig og unnskyld det pompøse uttrykket dannet.

Man må velge sine kamper, og om man hele tiden blir litt småsjalu så tror jeg det vil tære på selv om det er aldri så lite uskyldig.

Endret av Mike Waters

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...