AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg følte på meg at jeg var gravid den 1.mnd og tok en test men den var negativ. Jeg slo tanken ifra meg. Nå har jeg tatt en ny test og den var positiv. Eneste symptomene jeg har hatt er kvalme og oppblåsthet. Og mye luft i magen! Jeg har så lenge jeg kan huske hatt uregelmessige blødninger. Har hatt "mensen" hver måned, dog veldig upresis. Har drukket MYE alkohol, og jeg snuser et par bokser i uken + at jeg har spist så altfor mye av det jeg bør holde meg langt unna i et svangerskap. Har noen av dere/ eller har hørt om noen som ikke visste de var gravid og har drukket,snust/røykt osv - men de har fått et friskt barn? Anonymous poster hash: 50b63...17c
Gjest RompeRusk Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, shit happens. Bare hold deg unna fremover, lite du kan gjøre med det nå uansett 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Fant ut at jeg var gravid seint. Har mensen et par ganger i året bare så ikke så mye å forholde seg til. og den første testen var negativ. Men har en frisk unge Bare gjør det riktige fra nå av Anonymous poster hash: 0249e...b29 3
Gjest Doh Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Med mindre du har vært på ultralyd og fått bekreftet at du er tre måneder på vei kan det godt hende du er kortere. Siden de første testene ikke slo ut hadde i antakelig eggløsning senere enn du tror (med mindre du testet for eggløsning (men da hadde du skjønt at du er gravid litt tidligere). Ring til legen og be om en henvisning til ultralyd for å sjekke hvor langt du er på vei. Og det du har drukket og snuser frem til å kan du ikke gjøre noe med. Begynn på folat om du ikke har det allerede og hold deg unna alkohol, tobakk og en del matvarer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Med nr 1 var jeg 8 uker på vei når jeg fant det ut. I løpet av de ukene hadde jeg hatt meg noen saftige fyllekuler, røykt og spist ganske mye spekemat. Kuttet selvsagt ut når jeg sto med positiv test i hånden. Barnet er snart 7år og har ikke vist noen tegn til skader til nå heldigvis. Anonymous poster hash: d9bdc...bca 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Hva andre har opplevd eller ikke er jo ikke så hjelpsomt i den enkeltes situasjon, for noen går det bra og for andre ikke. Skadene kan avogtil også bruke lang tid på p vises(lenge etter fødsel) - så dette er ikke enkelt å gi et klart svar på. Nå er det jo for sent, men om man har uregelmessig menstruasjon og i tillegg opplever symptomer(du ahr jo hatt klassiske symptomer, det er ikke "bare" i den forstand at det er mindre eller svakere enn andre har), så bør man jo ta mer enn en test og slå det fra seg. En ting er mat(det er sjeldent smitte) - men drikker man alkohol, og spesielt endel, så burde man tenkt seg om litt. Uansett kan du ikke gjøre noe, bortsett fra å be om ekstra sjekk hos legen/UL - men det vil nok uansett ikke vise eventuelle skader så tidlig på dette med alkohol dersom noe har gått feil. Sorry at jeg er kjip her, men du har jo hatt symptomer og en magefølelse på at du faktisk var gravid - og alle vet tester kan slå feil ut. Nå kan du ikke gjøre annet enn å krysse fingrene for at det har gått bra, og oppsøke legen for sjekk. Anonymous poster hash: ea735...ab5
lille pus Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Opplevde det samme med h*n jeg allerede har. Var 4mnd på vei, legene fortalte meg at jeg ikke var gravid til tross for at jeg drømte at jeg var det hver natt. De gav meg div.medisiner for og komme i gang med mensen igjen -samt at i begynnelsen fikk jeg også angrepille (husker ikke hvorfor) jeg levde livet slik en under 20 ofte gjør i de mnd. Først da de fant ut at jeg var gravid via røntgen visste vi! H*n er i dag over 10 og ett prakt eksempel på ett barn. :-) (ligger i historien at jeg hver dag resten av svangerskapet var livredd får hva røyk og alkohol pluss div medikamenter kunne ha gjort...)
Gjest RompeRusk Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Opplevde det samme med h*n jeg allerede har. Var 4mnd på vei, legene fortalte meg at jeg ikke var gravid til tross for at jeg drømte at jeg var det hver natt. De gav meg div.medisiner for og komme i gang med mensen igjen -samt at i begynnelsen fikk jeg også angrepille (husker ikke hvorfor) jeg levde livet slik en under 20 ofte gjør i de mnd. Først da de fant ut at jeg var gravid via røntgen visste vi! H*n er i dag over 10 og ett prakt eksempel på ett barn. :-) (ligger i historien at jeg hver dag resten av svangerskapet var livredd får hva røyk og alkohol pluss div medikamenter kunne ha gjort...) nå ble jeg ganske nysgjerrig: Hvordan er det mulig? Tok du ikke tester/ultralyd? :o
lille pus Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Tok X antall gravitester... Både hjemme og hos legen - alle var negative! Skal legges til i historien her at jeg har for lavt stoffskifte -så det ER mulig at vi som har denne sykdommen ikke slår ut på testene som vi skal pga at dette allerede er en hormonsykdom (og er relativt lite forsket på) .. Jeg vet ikke
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Gratulerer! Det er selvfølglig ikke ideelt det du opplever nå, men ta det med ro. Stress vil bare gjøre vondt værre. Om det skulle være noe vondt i første omgang. Len deg tilbake og nyt graviditeten! =) Anonymous poster hash: 05110...b55
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Tok X antall gravitester... Både hjemme og hos legen - alle var negative! Skal legges til i historien her at jeg har for lavt stoffskifte -så det ER mulig at vi som har denne sykdommen ikke slår ut på testene som vi skal pga at dette allerede er en hormonsykdom (og er relativt lite forsket på) .. Jeg vet ikke Nei, alle kjenner med lavt stoffskifte, meg selvinkludert, har hatt positiv test på IKM når vi har vært gravide. Det er jo uansett vidt forskjellige hormoner. Anonymous poster hash: 0d3b4...178
lille pus Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Tja.. Hva skal jeg si? H*n er i totalt normal stand etter 10 år. Håper bare jeg slipper samme opplevelse engang til,. Prøver med mannen min nå ;-)
Huttetugla Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Opplevde det samme med h*n jeg allerede har. Var 4mnd på vei, legene fortalte meg at jeg ikke var gravid til tross for at jeg drømte at jeg var det hver natt. De gav meg div.medisiner for og komme i gang med mensen igjen -samt at i begynnelsen fikk jeg også angrepille (husker ikke hvorfor) jeg levde livet slik en under 20 ofte gjør i de mnd. Først da de fant ut at jeg var gravid via røntgen visste vi! H*n er i dag over 10 og ett prakt eksempel på ett barn. :-) (ligger i historien at jeg hver dag resten av svangerskapet var livredd får hva røyk og alkohol pluss div medikamenter kunne ha gjort...) Via røntgen? Slo det ikke ut på en vanlig graviditetstest og blodprøve? Spørr fordi jeg har svake positive graviditetstester, men negativ blodprøve hos lege. Småkvalm i perioder og ømme bryst..
Huttetugla Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Så nå at du svarte ovenfor. Har du mulighet til å utdype litt? Jeg sitter her og er ganske fortvilet
lille pus Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Det du bør gjøre er og be om at det blir tatt en ul av deg- slik at du vet sikkert. Ikke gjennomgå hele opplegget mitt - babyer BØR ikke oppdages på røntgen
Huttetugla Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 De har tatt UL to ganger.. Ser ingenting utenom fortykkede slimhinner. Positive tester, negativ blodprøve.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 De har tatt UL to ganger.. Ser ingenting utenom fortykkede slimhinner. Positive tester, negativ blodprøve. Hvor svakt positive er testene og hvilke tester har du tatt? Noen sånne skyggestreker kan vel være egentlig negative tester? Det er kanskje også mulig at du har hatt en påbegynt graviditet og at det er igjen anlegg, men ikke noe foster (HCG produseres av morkaka)? Ikke vet jeg... hvordan mener legen du skal forholde deg til dette? Til ts: Du får bare begynne å forholde deg til graviditeten nå, og få bekreftet hvor langt på vei du er via ultralyd. Jeg mener det ikke er din skyld det du har gjort tidligere, da du stolte på en negativ test. Jeg har også opplevd å ha symptomer og mistanke, men man stoler jo gjerne på negative tester - i mitt tilfelle var jeg ikke gravid heller, men symptomene var ganske overbevisende (IKM, sterke murringer i livmor over lengre tid enn før mensen, kvalme, trøtthet). Man kan jo ikke leve som gravid når man faktisk har god grunn til å tro man ikke er det. Anonymous poster hash: 327a4...022 1
Huttetugla Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Hvor svakt positive er testene og hvilke tester har du tatt? Noen sånne skyggestreker kan vel være egentlig negative tester? Det er kanskje også mulig at du har hatt en påbegynt graviditet og at det er igjen anlegg, men ikke noe foster (HCG produseres av morkaka)? Ikke vet jeg... hvordan mener legen du skal forholde deg til dette? Anonymous poster hash: 327a4...022 De er svake, men helt tydelige. Du ser streken uansett lys, og det er flere som har sett dem, uten problemer. Har testet med billig-strimmel, Doc Morris, A1, og CB. Legen tar ikke tak i noe.. Når det gjelder din situasjon, TS, så tror jeg du skal prøve å senke skuldrene. Ei venninne av meg gjorde akkurat som deg, og så langt er alt bra med vesla. Jordmor fortalte meg at det forskes på alkhol i svangerskapet opp mot lese og skrivevansker hos barnet senere. Det jeg synes du skal fokusere på nå er å leve best mulig fremover, og prøve å ikke bekymre deg for ting du ikke kan endre. Kos deg, og gratulerer så utrolig mye! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå