AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Det ble slutt mellom meg og min samboer for 4 uker siden. Han som tok det første skritt, men jeg var enig i avgjørelsen. Vi hadde kranglet mye de siste månedene og det endte med at vi sluttet å kommunisere med hverandre. Han hisset seg opp for den minste ting og stengte seg inn mer og mer for hver dag. Jeg har utallige ganger prøvd å snakke med ham for å finne en løsning - men det gikk ikke lang tid før han ble sint/sur og vi var i en krangel igjen. Etter at det ble slutt har vi hatt daglig kontakt og møttes 3 ganger. Han har sagt at han elsker meg og vil at det skal bli oss to igjen. Han ønsker å finne ut av de tingene som har plagd ham i det siste. Hvorfor han blir så sint på alt og alle og andre ting hos seg selv. Han har sagt at han ønsker at jeg skal vente og se i noen uker om han kommer fram til noe. Han har også sagt at han vil gå til psykolog for å få orden på det. Han har alltid hatt vansker med å sette ord på negative følelser, og jeg tror det er derfor han reagerer med sinne. Jeg føler at jeg blir satt i en vanskelig posisjon her. Går jeg videre, vil det bli vondt og jeg vil kanskje lure på hva som hadde skjedd om jeg hadde ventet og fortsatte kontakten med ham. Velger jeg å vente er det også vondt og jeg tar en risiko, siden det kan ende med at jeg blir såret på nytt om han velger å ikke komme tilbake. Jeg synes det er en vanskelig beslutning, for om jeg skal videre - bør jeg kutte ut kontakten med ham. Han bekrefter gang på gang at han elsker meg og at han vil at det skal bli oss to igjen. Samtidig gjør denne situasjonen meg usikker fordi jeg ikke vet hva som vil skje. Jeg er redd for at jeg blir holdt på gresset, selv om han har lovt meg at jeg ikke blir det. Hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: bd412...03d Anonymous poster hash: bd412...03d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Det ble slutt mellom meg og min samboer for 4 uker siden. Han som tok det første skritt, men jeg var enig i avgjørelsen. Vi hadde kranglet mye de siste månedene og det endte med at vi sluttet å kommunisere med hverandre. Han hisset seg opp for den minste ting og stengte seg inn mer og mer for hver dag. Jeg har utallige ganger prøvd å snakke med ham for å finne en løsning - men det gikk ikke lang tid før han ble sint/sur og vi var i en krangel igjen. Etter at det ble slutt har vi hatt daglig kontakt og møttes 3 ganger. Han har sagt at han elsker meg og vil at det skal bli oss to igjen. Han ønsker å finne ut av de tingene som har plagd ham i det siste. Hvorfor han blir så sint på alt og alle og andre ting hos seg selv. Han har sagt at han ønsker at jeg skal vente og se i noen uker om han kommer fram til noe. Han har også sagt at han vil gå til psykolog for å få orden på det. Han har alltid hatt vansker med å sette ord på negative følelser, og jeg tror det er derfor han reagerer med sinne. Jeg føler at jeg blir satt i en vanskelig posisjon her. Går jeg videre, vil det bli vondt og jeg vil kanskje lure på hva som hadde skjedd om jeg hadde ventet og fortsatte kontakten med ham. Velger jeg å vente er det også vondt og jeg tar en risiko, siden det kan ende med at jeg blir såret på nytt om han velger å ikke komme tilbake. Jeg synes det er en vanskelig beslutning, for om jeg skal videre - bør jeg kutte ut kontakten med ham. Han bekrefter gang på gang at han elsker meg og at han vil at det skal bli oss to igjen. Samtidig gjør denne situasjonen meg usikker fordi jeg ikke vet hva som vil skje. Jeg er redd for at jeg blir holdt på gresset, selv om han har lovt meg at jeg ikke blir det. Hva bør jeg gjøre?Anonymous poster hash: bd412...03d Anonymous poster hash: bd412...03d Kjenn på magefølelsen din, elsker du han? Ser du for deg at problema kan løses? Svarer du ja på dette, så gi han litt tid til å finne seg selv igjen Anonymous poster hash: b5841...3ae
Sugar&Spice Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg syns han burde begynne å gå til psykolog før du tar han tilbake. han burde finne ut av sine problemer, og så kan du evt ta han tilbake etter hvert når ting begynner å nøste seg opp. Jeg har vært i nogenlunde samme situasjon som deg. Han lovte meg alt om jeg tok han tilbake, han skulle gå til psykolog, få orden på livet sitt, bla bla bla bla.... Jeg trodde på han, jeg. Og tok han tilbake. Men da skle han bare RETT tilbake i samme gamle mønster, og absolutt ingenting skjedde. (dette gjentok seg tre ganger, før jeg virkelig pakket min sekk og gikk). Jeg sier ikke at dette kommer til å skje deg om du tar han tilbake nå. Men det kan være greit å se at han faktisk begynner å gjøre noe med problemet før du tar han tilbake.... 1
Gjest RompeRusk Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 vent til han faktisk har fått orden på ting. Er så alt for lett å tro og håpe at de skal ordne opp i ting, men det som ofte skjer, er at de sklir tilbake til gamle vaner igjen. Dessverre
Sugar&Spice Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 vent til han faktisk har fått orden på ting. Er så alt for lett å tro og håpe at de skal ordne opp i ting, men det som ofte skjer, er at de sklir tilbake til gamle vaner igjen. Dessverre Akkurat. Du trenger vel ikke bestemme deg akkurat i dag, TS? La tiden gå litte grann. Se hva han gjør, se hva som skjer før du bestemmer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå