Gå til innhold

hvordan finne noe nytt etter å hatt det beste?

Anbefalte innlegg

Gjest ildhane
Skrevet

Jeg har vært singel i snart 5 år, etter å ha blitt dumpa etter 6 år med ei jeg elsket veldig høyt. Jeg har ekstremt god kjemi med min eks og vi treffes fortsatt ca to, tre ganger i året, vi kan fortsatt sitte og le i dagesvis, det er som vi aldri har vært fra hverandre. Hun har hatt en ny type i et par år nå og jeg har ingen ønsker om å få akkurat henne tilbake, men jeg savner veldig det vi hadde/har sammen.

Jeg lærte mye om meg selv etter bruddet og hva jeg gjorde feil, dette har gjort meg til en veldig mye bedre person og jeg har egentlig vært på utkikk etter en ny partner de siste 5 årene. Jeg har vært innom endel jenter på denne tiden, men aldri noe skikkelig seriøst, mye skikkelig pene jenter, fler som har vært oppriktelig interessert i meg. Men jeg har aldri klart å gi meg skikkelig hen og jeg skjønner grunnen til at det ikke funker er at jeg er ikke er eller virker nok interessert.

har vært forelsket to ganger denne tiden, men de to var så lite interessert tilbake at de helst ikke ville ha noe med meg å gjøre.

Akkurat nå er jeg i en situasjon hvor det er nettop ei flott jente som liker meg, vi har holdt på litt men det stopper i noen konkrete punkter for min del. Som at hun er for pen for meg, og det gjør meg bare bombesikker på at jeg vil bli dumpet på samme måte igjen etter jeg er blitt skikkelig glad i jenta for at jeg ikke klarer å holde på henne.

Som mann er jeg ikke interessert i en emosjonell berogdalbane, men de siste årene har det stått helt stille nede i en bølgedal på denne fronten, går veldig bra ellers.

Er det noe annet å gjøre enn bare å ta meg sammen? Det er noen kvaliteter jeg føler jeg må ha hos en partner, som overdreven enthusiasme for ting som pokemon og evnen til å reflektere litt dypere i tyngre emner enn shopping og tvserier.

Hvordan er det å bli sammen en helt annen person enn hva du tenkte?, er det noen her som har hatt mye forskjellig som kan dele litt erfaringer om å gå utenfor hva en selv tror er "typen" en vil ha selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så må du slutte å tro/tenke at dama er for pen for deg. Hun liker deg og det for en grunn. Jeg er selv en dame som alltid har fått mye oppmerksomhet og har det fortsatt. Jeg faller ikke for de kjekkeste menna. Det er mye mer enn det ytre som tiltrekker meg. Dersom man må vinne må man satse. De fleste av oss har opplevd å bli skuffet i kjærligheten og den sjangsen er man nødt til å ta gang på gang dersom man ikke heller har lyst å ende opp aleine.

Jeg kjenner til frykten i startfasen, men har etterhvert blitt flink på å nyte det som er her og nå. Ingen vet hva morgendagen bringer uansett. Dersom det ikke skulle gå bra, har jeg nå iallefall hatt det koselig/bra en periode. Uansett vi er den vi er og vi ønsker jo ikke være sammen med noen som ikke ønsker det samme?

Jeg tenker at alle som ikke har hatt et bedre forhold etter et forhold som man følte var bra sammenligner helt til man møter noen som er bedre. Ta med deg de gode minnene, men dersom du lever i fortiden kommer du ikke til å ha det bra her og nå/fortiden. Man bare merker det om kjemien klaffer. Følg hjerte ditt, men lytt til magefølelsen din. Ingen har alt man drømmer om, men du vet hva du trenger for å ha det bra i lengden. Uansett det kan forandre seg med tiden. Noe som var viktig når man er 20 er kanskje ikke like viktig når du er 30;) Just do it og ta ting der fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...