AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Det finnes mange forskjellige bher, og jeg lurer litt på om det finnes noen oversikt over hvilke bher som passer hvilke kroppsfasonger/pupper? Jeg sliter veldig med å finne bher som passer, både fordi jeg ikke finner størrelsen min og fordi jeg ikke synes noen sitter godt. Jeg opplever at slike bher blir problematiske fordi det blir et veldig stort mellomrom mellom kroppen og den delen av bhen som er mellom puppene. Denne typen er heller ikke noe god, da den gnager. Jeg er ganske smal i overkroppen, og har middels store pupper. Som sagt vet jeg ikke hva slags størrelse jeg bruker, men tipper 70-75 C/D. Hva slags type passform vil kunne passe meg? Anonymous poster hash: f7896...a7b
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Viss det blir for stort mellomrom har du for stor storleik rundt. Eg vil anbefale deg å gå i ein ordentleg undertøysbutikk, og bli målt. I Oslo vil eg anbefale La Lina på St. Hanshaugen, eller den som ligg i andre etasje i den gamle delen av Aker Brygge. Der finn du kompetente damer som veit korleis ein bh skal sitte. Dei fleste går opp i kopp og ned i storleik rundt etter eit slikt besøk. Mange svergar til Change, men eg syns ikkje det er nok hold i deira modellar. Men du kan jo prøve. Mange skryt av ho som har Change på Oslo City. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Viss det blir for stort mellomrom har du for stor storleik rundt. Eg vil anbefale deg å gå i ein ordentleg undertøysbutikk, og bli målt. I Oslo vil eg anbefale La Lina på St. Hanshaugen, eller den som ligg i andre etasje i den gamle delen av Aker Brygge. Der finn du kompetente damer som veit korleis ein bh skal sitte. Dei fleste går opp i kopp og ned i storleik rundt etter eit slikt besøk. Mange svergar til Change, men eg syns ikkje det er nok hold i deira modellar. Men du kan jo prøve. Mange skryt av ho som har Change på Oslo City. Grunnen til at jeg går rundt med bher som ikke passer, er at jeg har gått mye ned i vekt. Jeg har enda ikke surret meg til å kjøpe nye bher, men ser at det trengs nå. Da jeg var mye større enn nå hadde jeg det samme problemet med mellomrom, selv om bhen satt stramt rundt resten av kroppen. Det finnes ingen undertøysbutikk her, vi har bare vanlige butikker som Cubus, Kappahl og Lindex. Jeg har tatt sånne tester på nett der du måler deg og plotter inn tallene, men de kalkulatorene foreslår heeelt feil størrelse. Anonymous poster hash: f7896...a7b
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Grunnen til at jeg går rundt med bher som ikke passer, er at jeg har gått mye ned i vekt. Jeg har enda ikke surret meg til å kjøpe nye bher, men ser at det trengs nå. Da jeg var mye større enn nå hadde jeg det samme problemet med mellomrom, selv om bhen satt stramt rundt resten av kroppen. Det finnes ingen undertøysbutikk her, vi har bare vanlige butikker som Cubus, Kappahl og Lindex. Jeg har tatt sånne tester på nett der du måler deg og plotter inn tallene, men de kalkulatorene foreslår heeelt feil størrelse. Anonymous poster hash: f7896...a7b Kva foreslår dei då?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 For liten cup og for stor omkrets i forhold til hva jeg bruker. Men kanskje jeg bare har kommet over en elendig kalkulator? Anonymous poster hash: f7896...a7b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Det kommer helt an på merket du kjøpet. Om du f.eks har B85 i et merke kan det være du har en annen størrelse i andre merker. Det har jeg opplevd. Blitt målt og har nå fått hjelp til BH som sitter som den skal. Dessuten så har jo mange BH push up og innlegg. Ikke sikkert det passer deg. En må nesten få skikkelig mål deretter prøve seg fram. Trodde jeg var C/D cup men har endt opp med F cup!! Og da hadde jeg gått ned ca 10 cm rundt bysten. De kan vel hjelpe i kjede butikkene og? Anonymous poster hash: 86294...ddf
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Det høyrest slik ut, ja. Eg har brukt Bravissimo.com, men då har eg vore i butikken og blitt målt. Mitt beste tips er eigentleg å bli målt ordentleg i ein butikk der dei kan det når du er på reise til større byar, viss det ikkje finst ordentlege butikkar der du bur. Ofte kan litt satte "damebutikkar" ha god kompetanse og godt utval, finst det ein slik der du bur?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg er bred og bruker 75. Hvis du er smal skal du sikkert ha 65-70. Anonymous poster hash: ce5f8...806 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Det høyrest slik ut, ja. Eg har brukt Bravissimo.com, men då har eg vore i butikken og blitt målt. Mitt beste tips er eigentleg å bli målt ordentleg i ein butikk der dei kan det når du er på reise til større byar, viss det ikkje finst ordentlege butikkar der du bur. Ofte kan litt satte "damebutikkar" ha god kompetanse og godt utval, finst det ein slik der du bur? Det kan jo hende det er noen her som har peiling på slikt, jeg har bare tenkt at det bare er på spesialforretninger at de måler. Hvis ikke skal jeg jo sikkert til en by en eller annen gang i løpet av året! Nå prøvde jeg forresten en kalkulator på nettet, den sier jeg skal ha 75A. Bhen jeg har på meg nå er 75C og den er for vid rundt og puppene tyter ut. Så 75A kan ikke stemme! Jeg er bred og bruker 75. Hvis du er smal skal du sikkert ha 65-70. Anonymous poster hash: ce5f8...806 Ja, jeg tror jeg må ha 70. Bruker 75 nå, på innerste hakk og den er litt vid enda. Anonymous poster hash: f7896...a7b
Neket Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Går du ned i omkrets må du vel opp i cup? En 80C er bare mindre stram rundt livet enn en 85B, cupstr. er den samme. "Alle" kjøper 85B i kjedebutikkene, og får sjokk når de kommer til Change og blir målt til 65H. Tror de har litt egne størrelser der jeg?
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Går du ned i omkrets må du vel opp i cup? En 80C er bare mindre stram rundt livet enn en 85B, cupstr. er den samme. "Alle" kjøper 85B i kjedebutikkene, og får sjokk når de kommer til Change og blir målt til 65H. Tror de har litt egne størrelser der jeg? Nei, dei har nok ikkje det. Eg har same storleik på change, bravissimo og på LaLina, det er kjedebutikkmåla som er ubrukelege. Husk at bh-en skal vere på ytterste hempe og sitte heilt inntil når den er ny. Den strekker seg med tida. Det kan godt hende at 65D/E er rett for deg. I staden for å gå opp i omkrets rundt når den følest trang skal du gå opp ein koppstorleik, og behalde same ryggmål. 2
Barcelone Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg fikk meg en skikkelig aha opplevelse for noen år tilbake da jeg gikk inn på en undertøysforettning i Kjøbenhavn. Jeg ba om å få en 80 D. Denne var helt gal i passformen, men det var den størrelsen jeg hadde brukt i årevis. Hun i butikken bare så på meg og kom med en som var 75 F. Jeg bare kikket på BHen og sa at det der, det er feil. Men hun insisterte på at jeg skulle prøve den. Og jommen passet den! Og for en støtte og form jeg fikk på brystene. Siden har jeg aldri kjøpt undertøy i kleskjedene, men kjøper heller litt dyrere BHer som sitter som de skal og som faktisk er mye mere flatterende. Har kjøpt flere BHer på Change og jeg tror deres størrelser er mere riktige en de billige BHene de selger på kjedene. Har samme størrelse når jeg handler i skikkelige undertøysforretninger. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg må nok ta meg en tur og bli målt. Men er det noen som har tips til passform? Anonymous poster hash: f7896...a7b
Neket Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg passer fint inn i kjedebutikkene sine, men fant en fin en i London for noen år siden. Måtte ha DD, mens resten av de jeg har er b og C. Kommer litt an på fasong og sikkert hvor de er laget?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Hva er målene dine, TS? 74 under og 86 over bysten. Jeg fant en kalkulator på change sine sider, som påstår jeg skal ha 65DD, mens en annen kalkulator sier at jeg skal ha 75AA. Tror den første er mer riktig! Anonymous poster hash: f7896...a7b
FantasDick Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 74 under og 86 over bysten. Jeg fant en kalkulator på change sine sider, som påstår jeg skal ha 65DD, mens en annen kalkulator sier at jeg skal ha 75AA. Tror den første er mer riktig! Anonymous poster hash: f7896...a7b Da tror jeg nok Change sin er mer rett, ja. Jeg har 68 cm under og 86 cm over bysten og jeg er en 60E på Change. Anbefaler deg å stikke innom en Change e.l for å prøve forskjellige størrelser og modeller.
Gjest Animula Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg tror også at Changekalkulatoren er mer riktig for deg TS. Selv har jeg blitt veldig skeptisk til bh-kalkulatorer, de fleste er helt feil. Du MÅ egentlig prøve også, alle modeller er litt ulike og man kan nok ikke vite helt på forhånd hvordan noe vil passe. Det sagt, har jeg først funnet ut av en størrelse og modell i et merke som virkelig passer så har jeg kjøpt enkelte bh-er over nettet uprøvd og hatt flaks med passformen. PS Triumph synes jeg stemmer med Change sine størrelser og enkelte triumphbutikker gir god hjelp.
Gjest Lille-pus Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Helt på sparket ville jeg sagt 65 eller 70 med C eller D cup. Modellene er ulike også i cup'en så om du passer en C cup i en modell så kan det fint være at i en annen modell, fra samme merke, så trenger du en D cup. Jeg har ingen kalkulator for hånden her nå, og har heller ikke slått opp noe som helt... jeg tar dette anslaget kun på magefølelse og hva du sier. Hvilken cupfassong som passer deg best er det uhyre vanskelig å vite noe om, men MarieJo har gode BH'er som ikke ser så kjerringaktige ut at det gjør noe. De koster desverre noen kroner mer enn H&M BH'ene da... rundt 800 - 1000 per stk. Du må prøve, ulike modeller og ulike produsenter. Jeg ville foreslå at du tok en tur på Lindex eller Cubus, plukket med deg ulike modeller i de størrelsene vi tror kan passe, tar det som en 'tur', prøver og feiler og blir klokere på hva som passer deg. Så krysser jeg fingrene for at det er mulig å finne 65... og 70... i dine butikker. Jeg vet at det engang var like enkelt som å finne snøballer i h**te.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg ville foreslå at du tok en tur på Lindex eller Cubus, plukket med deg ulike modeller i de størrelsene vi tror kan passe, tar det som en 'tur', prøver og feiler og blir klokere på hva som passer deg. Jeg gjorde det i dag, men de har ikke den størrelsen jeg trenger på butikkene her. Jeg tror jeg må ta meg en tur til nærmeste by som har spesialforretning og se om jeg finner riktig størrelse. Jeg tror jeg må ha 65E, mulig jeg faktisk må ned i 60 i omkrets. For man skal vel feste bhen på ytterste hakk når den er ny? Det er jo rart at jeg må ha 60-65 når jeg faktisk er 74 rundt, det logiske da er jo at jeg skal ha 75? Anonymous poster hash: f7896...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå