Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden møtte jeg en fantastisk mann via nettdating. Vi møttes noen ganger, og hadde utrolig sex og kjemien var magisk. Etter noen dater skar det seg ved at jeg reagerte litt umodent og dramatisk på at han møtte andre kvinner også. Vi hadde ikke avtalt at vi skulle være monogame, så jeg burde ha roet meg, men ble ganske sjalu og skrev en del emosjonelle sms og meldinger på det nettstedet.

Uansett, nå har sommeren kommet og gått, og det er nesten snart et halvår siden vi sist møttes.

Har opprettet en ny profil på det nettstedet, og får en del meldinger. For noen dager siden fikk jeg melding fra en mann med matchende preferanser. Skrev noen meldinger frem og tilbake, og da oppdaget jeg at det var HAM! Samme mannen jeg har møtt tidligere. Han vet ikke at det er meg, for han har ikke besvart noen av de sms-ene og meldingene jeg sendte ham tidligere i sommer.

Uansett, det som plaget, og fortsatt plager meg, ved måten det tok slutt på, var at vi aldri møttes ansikt til ansikt for å snakke ut slik at jeg fikk en sjanse til å unnskylde min reaksjon.

Nå har jeg et aldri så lite, eller egentlig ganske stort, dilemma. Det jeg vurderer er om jeg skal gi meg til kjenne, eller vente for å se om han etter hvert ønsker å treffe meg (som han ikke vet at er meg) - og så om det kanskje blir min sjanse til å ordne opp. Eller, vil det være altfor slemt mot ham, og vil han f.eks. komme til å reagere med sinne? Drømmer om at han kanskje tilgir meg, og endelig får vi snakket ut (enten det resulterer i at vi går hver til vårt, fortsetter å møtes eller at han blir rasende...uansett - en slags closure?)

Er i villrede nå, men ønsker jo ikke å fremstå som en stalker, og vil ikke være slem, samtidig ble jeg så såret, og er det fremdeles, at det er veldig fristende å få møte ham igjen for å kunne i alle fall få en mikroskopisk sjanse til å forklare og be om unnskyldning.

Uff, dette ble langt.

Noen som kjenner seg igjen, eller har hørt noe slikt, eller bar en mening om hva som er lurt å gjøre her?

Anonymous poster hash: f1078...062
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen, men jeg mener du skal ta innlegget du skrev her, renskrive det og kanskje gjøre det mer personlig/ dele mer avdeg selv og dine refleksjoner, og sende han. Nå.

Anonymous poster hash: 15ea1...aac

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen jeg heller... men jeg tenker at hvis det du egentlig ønsker er å be om unnskyldning og framstå som en stabil (og raus?) person, bør du si hvem du er nå. Hvis du fortsatt føler sinne e.l. mot ham kan jeg forstå at du har lyst til å beholde maska på en stund til, men jeg tror ærlig talt ikke det er noen lur måte å få closure på. Antagelig tvert i mot?

Anonymous poster hash: e941a...5ad
  • Liker 1
Skrevet

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen, men jeg mener du skal ta innlegget du skrev her, renskrive det og kanskje gjøre det mer personlig/ dele mer avdeg selv og dine refleksjoner, og sende han. Nå.

Anonymous poster hash: 15ea1...aac

Helt enig!

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen jeg heller... men jeg tenker at hvis det du egentlig ønsker er å be om unnskyldning og framstå som en stabil (og raus?) person, bør du si hvem du er nå. Hvis du fortsatt føler sinne e.l. mot ham kan jeg forstå at du har lyst til å beholde maska på en stund til, men jeg tror ærlig talt ikke det er noen lur måte å få closure på. Antagelig tvert i mot?

Anonymous poster hash: e941a...5ad

Føler ikke noe sinne mot ham, bare en veldig lidenskapelig forelskelse og fortvilelse/sorg over at han ikke har møtt meg så jeg har kunnet be om unnskyldning og oppklare misforståelsene.

Jeg har bedt om unnskyldning og tilgivelse mange ganger via sms og meldinger, men han har knapt svart. Har sagt at jeg kan gjøre hva som helst for å få møte ham igjen og starte på nytt....men ingen respons.

Vet det potensielt er en kjempedårlig ide å møte ham under falske forutsetninger, men kanskje det er den eneste sjansen jeg får?

Skrevet

Føler ikke noe sinne mot ham, bare en veldig lidenskapelig forelskelse og fortvilelse/sorg over at han ikke har møtt meg så jeg har kunnet be om unnskyldning og oppklare misforståelsene.

Jeg har bedt om unnskyldning og tilgivelse mange ganger via sms og meldinger, men han har knapt svart. Har sagt at jeg kan gjøre hva som helst for å få møte ham igjen og starte på nytt....men ingen respons.

Vet det potensielt er en kjempedårlig ide å møte ham under falske forutsetninger, men kanskje det er den eneste sjansen jeg får?

Jeg tror du bare bør gå videre. Kutt kontakten.

Anonymous poster hash: 2cd7c...0e7

• Liker 7
Skrevet

Når du har bedt om unnskyldning mange ganger på sms, så bør du i hvert fall ikke be om unnskyldning en gang til. Han er uansett ikke mottagelig for unnskyldning da. Dessuten bør ikke krype slik for en mann, det viser svakhet, og du stiller deg i en underlegen posisjon for han. Javel, så kan du ha reagert litt umodent den gangen (du beskriver ikke hvordan), men det var fordi likte mannen godt, det var begynnelsen på noe, og dere hadde hatt sex. Da er det ikke rart du reagerer på at han fortsatt møter andre kvinner. Du burde heller være stolt, gå med hevet hode og tenke at han ikke er bra nok for deg når han traff andre kvinner etter at han hadde møtt deg. Legg lista høyere.

Anonymous poster hash: bdd16...9cd
  • Liker 10
Skrevet

Det du kan gjøre er å skrive en kort melding til han på nettstedet fra din nye profil om at du har oppdaget at du vet hvem han er, og ut fra det ønsker du ikke å fortsette kontakten. Men ikke avslør hvem du er. Så blokkerer du han. Da er det du som trekker en grense for hva du finner deg i. Og for fremtiden, når du møter en ny mann, så er det lurt å vente med sex til dere har avtalt at dere ikke treffer andre. :)

• Liker 10
Skrevet

Det du kan gjøre er å skrive en kort melding til han på nettstedet fra din nye profil om at du har oppdaget at du vet hvem han er, og ut fra det ønsker du ikke å fortsette kontakten. Men ikke avslør hvem du er. Så blokkerer du han. Da er det du som trekker en grense for hva du finner deg i. Og for fremtiden, når du møter en ny mann, så er det lurt å vente med sex til dere har avtalt at dere ikke treffer andre. :)

Om jeg gjør det, vil han nok garantert vite hvem han er. Det som er så bittert er at han overstrømmet meg med komplimenter før det skar seg, alt var så perfekt og lovende, jeg var lykkelig. Nå er det veldig vondt at han leter etter en ny, mens han ikke engang gidder å svare på meldinger jeg har sendt(fra den opprinnelige profilen han vet er meg), men samtidig svarer hyggelig på meldinger til den andre profilen han ikke vet er meg.....

Ønsker egentlig å sende en melding til ham på sms hvor jeg spør, uten hint av noen form for drama, om hvorfor han ikke svarer og ber om at han han snakke ut ordentlig med meg slik at jeg lettere kan komme meg videre. Vil dette være veien å gå, eller vente på en eventuell invitasjon til treff på den nye profilen og risikere at han blir veldig sint?

Skrevet

Om jeg gjør det, vil han nok garantert vite hvem han er. Det som er så bittert er at han overstrømmet meg med komplimenter før det skar seg, alt var så perfekt og lovende, jeg var lykkelig. Nå er det veldig vondt at han leter etter en ny, mens han ikke engang gidder å svare på meldinger jeg har sendt(fra den opprinnelige profilen han vet er meg), men samtidig svarer hyggelig på meldinger til den andre profilen han ikke vet er meg.....

Ønsker egentlig å sende en melding til ham på sms hvor jeg spør, uten hint av noen form for drama, om hvorfor han ikke svarer og ber om at han han snakke ut ordentlig med meg slik at jeg lettere kan komme meg videre. Vil dette være veien å gå, eller vente på en eventuell invitasjon til treff på den nye profilen og risikere at han blir veldig sint?

Om jeg gjør det, vil han garantert vite hvem jeg er....skulle det stå.

Skrevet

Samme hva du gjør med den nye profilen så tror jeg nok han vil ende med å føle at du prøvde å lure han med ny profil. Og du virker dessverre ganske desperat etter denne mannen i tråden her også.

Hvis du trenger en avslutting for å vite at han aldri vil kontakte deg igjen noen gang kan du jo sende han den meldingen du snakker om. men ellers avslutter du bare kontakten med han uten noe mer drama.

Anonymous poster hash: ced5e...473
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Han var fantastisk mot deg, fordi han var overveldet av følelser, enten fordi han ville ha sex, eller fordi han var forvirret.

Da han ikke følte han ikke kunne stå for følelsene sine ble han skremt av seg selv, og når du ble litt needy ble han skremt av deg.

Han var ikke så interessert som han eller du ønsket.

Det hjelper ikke med unnskyldninger for nte gang. Du/dere er et kapittel i en bok han har avsluttet for lenge siden.

Gå videre og kos deg med å bli kjent med andre menn :)

Endret av Leonaen
  • Liker 8
Skrevet

Du trenger forresten ikke forsikringer fra han for å gå videre.

Du må bare gjøre det. Bli ferdig med det selv.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Om jeg leser deg korrekt så hadde du og han helt ulike intensjoner med den relasjonen dere etablerte.

Jeg er ganske sikker på at det ikke vil 'omvende' ham til å ønske et monogamt kjæresteforhold med deg når han oppdager hvem du er, eller du nok en gang ønsker å be om unnskyldning.

Og hva er det du vil be om unnskyldning for egentlig? Din egen reaksjon, men med et ønske om at han skal inngå et monogamt forhold med deg?

Jeg vil tro (og jeg mener jeg vet litt om hva jeg snakker om fordi jeg er av samme typen selv) han ikke ønsker å hverken bli bastet og bundet eller 'eid' med hud og hår, - og han tåler ikke bråk og drama.

- parkerer man rolig kontakten.

Det lureste du gjør er å avslutte kontakten pent og pyntelig før du går videre og ser etter en mann som har de samme ønsker om forhold som det du har.

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Skrevet

For en stund siden møtte jeg en fantastisk mann via nettdating. Vi møttes noen ganger, og hadde utrolig sex og kjemien var magisk. Etter noen dater skar det seg ved at jeg reagerte litt umodent og dramatisk på at han møtte andre kvinner også. Vi hadde ikke avtalt at vi skulle være monogame, så jeg burde ha roet meg, men ble ganske sjalu og skrev en del emosjonelle sms og meldinger på det nettstedet.

Jeg er (som vanlig) 100% enig med Lille-pus.

Jeg mener at det er ene og alene han som skylder deg unnskyldninger, blomsterbuketter og ett perlekjede. Det er dårlig folkeskikk å møte andre damer når man dater ei, ikke minst etter sex. Elendig. Du var i din fulle rett til å klikke i vinkel.

Så er han attpåtil furten og uhøflig og vil ikke snakke med deg i etterkant! Går det an!

Jeg synes du skal sende han følgende melding:" Jeg vet hvem du er. Du skylder meg unnskyldning og blomster. Gjett hvorfor! Men du får ikke sendt noen fordi nå blokkerer jeg deg!"

Du oppfører deg som ei vaskefille og to tøfler. Skjerp deg, og finn heller en real kar i stedet for en slik fjott som leker rundt med deg og legger skylda på deg når han har vært superdust.

Hvis du skulle sveive han inn så må du huske på at et slikt tøffelforhold som han kan tilby deg ikke er å anbefale.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er (som vanlig) 100% enig med Lille-pus.

Jeg mener at det er ene og alene han som skylder deg unnskyldninger, blomsterbuketter og ett perlekjede. Det er dårlig folkeskikk å møte andre damer når man dater ei, ikke minst etter sex. Elendig. Du var i din fulle rett til å klikke i vinkel.

Så er han attpåtil furten og uhøflig og vil ikke snakke med deg i etterkant! Går det an!

Jeg synes du skal sende han følgende melding:" Jeg vet hvem du er. Du skylder meg unnskyldning og blomster. Gjett hvorfor! Men du får ikke sendt noen fordi nå blokkerer jeg deg!"

Du oppfører deg som ei vaskefille og to tøfler. Skjerp deg, og finn heller en real kar i stedet for en slik fjott som leker rundt med deg og legger skylda på deg når han har vært superdust.

Hvis du skulle sveive han inn så må du huske på at et slikt tøffelforhold som han kan tilby deg ikke er å anbefale.

Til hans forsvar så hadde vi ingen avtale om at vi skulle være monogame. Likevel ble jeg veldig trist og skuffet over å finne ut at han møtte flere kvinner, og reagerte ifølge ham hysterisk, umodent og dramatisk. Bad om unnskyldning maaange ganger, tryglet om tilgivelse og forsikret om at det var ok for meg at han traff andre. Likevel ingenting. :-(

Ønsker ikke å lure ham, men samtidig går jeg rundt hver dag og har vondt i magen pga. dette, sliter på jobb og generelt, trenger å få snakket ut med ham. Tenkte inntil han kontaktet meg på den nye profilen at alt håp om det var ute, men kanskje dette er mine eneste sjanse til i det minste å få snakke med ham i noen minutter. Men er det straffbart på noe vis å møte ham på denne måten? Altså, om han etter hvert inviterer til et møte med meg via den nye profilen min uten at han vet det er meg?

• Liker 1
Skrevet

Ikke møt han med den nye profilen, det kommer ikke til å komme noe godt ut av det på noe som helst vis.

Det beste du kan gjøre er å være ærlig, gi deg selv til kjenne og la han ta avgjørelsen videre.

IKKE møt han uten å vær redelig i dine intensjoner, du blir bare enda mer tragisk i hans øyne og han vil aldri ha respekt for deg.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tenker at du ikke er helt ærlig med dine hensikter. Du er ikke interessert i å møte ham bare for å forklare og si unnskyld, men for å prøve å få en ny sjanse med ham. Da synes jeg du bør gi deg kjenne og forklare situasjonen og si du er interessert i å prøve igjen om han er, skriv dette i en hel melding.

Eller du kan prøve en You've Got Mail, kanskje du får samme resultatet! :P

EDIT: nå har jeg lest hele tråden og ser at du har bedt om unnskyldning gjentatte ganger. Da er det ikke noe poeng i å be om unnskyldning igjen. Han har nok mistet respekten for deg ettersom du har tryglet ham om en ny sjanse gjentatte ganger.

Det beste du kan gjøre nå er å spille hardt mot hardt. Si at det er du i den nye profilen og si at du vet hvem han er og si at du ikke ønsker videre kontakt og ønsk ham lykke til videre. Vær voksen, saklig, og med selvtillit.

Så får du eventuelt krysse fingre for at han blir interessert igjen når du viser litt ryggrad, hvis du av en eller annen grunn ønsker ham tilbake (ikke skjønner jeg hvorfor du skulle ønske ham tilbake men...).

Endret av cheezewizz
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Til hans forsvar så hadde vi ingen avtale om at vi skulle være monogame. Likevel ble jeg veldig trist og skuffet over å finne ut at han møtte flere kvinner, og reagerte ifølge ham hysterisk, umodent og dramatisk. Bad om unnskyldning maaange ganger, tryglet om tilgivelse og forsikret om at det var ok for meg at han traff andre. Likevel ingenting. :-(

Ønsker ikke å lure ham, men samtidig går jeg rundt hver dag og har vondt i magen pga. dette, sliter på jobb og generelt, trenger å få snakket ut med ham. Tenkte inntil han kontaktet meg på den nye profilen at alt håp om det var ute, men kanskje dette er mine eneste sjanse til i det minste å få snakke med ham i noen minutter. Men er det straffbart på noe vis å møte ham på denne måten? Altså, om han etter hvert inviterer til et møte med meg via den nye profilen min uten at han vet det er meg?

Dere hadde ingen avtale om monogami, men monogami er faktisk normen i vår verden. Flere paralellt er unntaket. Det er selvfølgelig sånt som skjer i en opphetet nettsituasjon der man samtidig har flere deilige nettvenninner, og kan jo unnskyldes sånn sett. Det er altså en uting som enkelte velger å tilgi, men de fleste aksepterer ikke det.

Allikevel så er det å drive med flere svært lite romantisk , og ett tegn på at han ikke tok deg seriøst. Du tok han seriøst . Det burde han ha skjønt, og han burde ha klart å holde fingrene unna disse andre. Det er soleklart at det er han som skylder deg unnskyldning, men han vrir seg unna og skylder på deg for å redde segt selv. Svært usympatisk.

Du kan sikkert stalke han så mye du vil , helt fram til han sier klart nei, uten at det er i strid med noen lov.

At han skylder på deg for sin dårlige stil er hersketeknikk og psykopatiske tendenser. Jeg ber deg å holde deg langt unna han. Få deg en skikkelig mann som respekterer deg i stedet. Det er også skremmende at du lar deg prate rundt, og faktisk tar på deg skyld. Du må ikke finne på å styre med en slik gutt.

Jeg skal love deg at du har det 100 ganger bedre alene.

Han hadde null respekt for deg når han valgte å gå å knulle andre etterpå, og han fikk enda mindre respekt for deg når du krøyp og tok på deg skylda for at du var sint fordi han hadde pult rundt..

Han viste null respekt for deg når han ikke ville snakke med deg i ettertid.

Ærlig talt, er det null respekt som er greia du tenner på! Stakkars deg. Et dårligere utgangspunkt for sexliv er det vanskelig å finne.

Har du fått inn at han ikke respekterer deg?

Null respekt er skilsmissegrunn nr 1. Utroskap er nummer to. Er det det du vil oppnå! Eller ønsker du å ødelegge deg selv i forhold med en du kryper som en tøffel for og som ikke respekterer deg i det hele tatt?

Det er ikke verdt det. Du får iallfall ikke lov av meg å skade deg på den måten. Jeg har ingen rett til å nekte deg noen ting, men du får allikevel ikke lov.

Endret av I Grosny
  • Liker 8
Skrevet

Dette!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...