AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Guttungen på 5 år sier han har en tullevenn i kroppen som sier han skal være slem. Han ber han om å gjøre ting han ikke har lov til. Dette sa han i leggetiden ikveld, men hoppet fort over til noe annet. Burde jeg være bekymret? Anonymous poster hash: d7857...689
miaw Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Hva er det du er redd for? Jeg tar ivertfall mye av det femåringene sier med en klype salt.
Gjest Carousel Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Guttungen på 5 år sier han har en tullevenn i kroppen som sier han skal være slem. Han ber han om å gjøre ting han ikke har lov til. Dette sa han i leggetiden ikveld, men hoppet fort over til noe annet. Burde jeg være bekymret? Anonymous poster hash: d7857...689 Jeg ville ha spurt litt mer om hvem denne vennen var, om han var der hele tiden - blitt litt "kjent" med denne vennen, hvis du skjønner. Syns du det virker skremmende/alvorlig, kan du ringe legen og rådføre deg der Det er ikke uvanlig at barn har fantasivenner, men det er klart at man skal ta eventuelle symptomer på psykisk sykdom alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Han er sikkert besatt av en ond demon. Kast vievann på ham, og se hvordan han reagerer!!!! Anonymous poster hash: 422c8...d56 15
nybegynneren Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Hadde ikke bekymret meg.Alle barn har vel en periode der dem har en skybert eller noe annet og skylde på når man gjør noe man kansje ikke skulle ha gjort.Hvis det vedvarer over lengre tid så kansje,,
Gjest Magdalene Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Kanskje han syns det er greit med en å skylde på?
Gjest Riskjeks Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Helt normal sannsynligvis. Det er vel som Magdalene skriver, at han vil ha noen å skylde på når han gjør noe galt. Mitt eldste barn har stadig vekk "venner" som gjør diverse rare ting, og innimellom er det ikke barnet mitt som sitter foran meg, men "vennen", for mitt barn har byttet hjem med "vennen" for en periode Betyr jo ikke at jeg tror barnet mitt er schizofren eller noe Bare fantasi og utprøving av roller. 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Det er fint å ha noen å skylde på :)De barna går gjennom mange faser. Akkurat nå om dagen er jentungen min dronning i et usynlig land hun har funnet på. Anonymous poster hash: fe08d...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Har blitt fortalt at da mannen min var liten og gjorde noe galt så skyldte han på en han kaldte stygge Tom. Har gått helt fint med mannen min. Ikke noe tegn til psykisk sykdom eller noe annet å bekymre seg over i dag Anonymous poster hash: 7c1f5...88b 1
minister-mio Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 For en kompetent femåring du har, hurra for deg De fleste femåringer gjør ting som voksne irrettesetter dem for. De er ikke som voksne, men må forholde seg til regler satt av voksne. Her blir det kræsj og dette har din sønn tydeligvis noen tanker om og en kreativ forklaring på. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Barnet kaller det for en tulleven og vet jo da at det er tull. Så ingenting å bekymre seg forAnonymous poster hash: 1b2e3...d48
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Synes det er litt urovekkende at han sier tullevenn "i kroppen som sier...". Anonymous poster hash: 9a966...138
AmandaVI Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Og da jeg var fem år trodde jeg at jeg ville bli som Spider Man en dag. Perspektiv, mann.
edderkoppdame Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Synes det er litt urovekkende at han sier tullevenn "i kroppen som sier...". Anonymous poster hash: 9a966...138 ja? Du tenker kanskje at noen eller noe har tatt bolig i gutten?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Ærlig talt, så ubetenksomme mange er her inne! Klart man blir bekymret når barnet sier det er en tullevenn i kroppen som ber ham om å gjøre slemme ting. Det er mest sannsynlig bare utprøving og påfunn, men jeg skjønner godt at en mor som ikke har erfaring med dette lurer på hva gutten mener. Jeg har aldri hørt stemmer inni meg som forteller meg hva jeg skal gjøre, heller. Selv om det virker til å være normalt iflg denne tråden. Har ikke gode råd, TS, men ville spurt ham litt om denne tullevennen neste gang det byr seg en anledning. Bare for å prøve å finne ut hvorfor han sier dette. I allefall dersom dette utsagnet kræsjer litt med guttens væremåte og personlighet ellers. Anonymous poster hash: ff849...54c 2
Gjest Riskjeks Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Ærlig talt, så ubetenksomme mange er her inne! Klart man blir bekymret når barnet sier det er en tullevenn i kroppen som ber ham om å gjøre slemme ting. Det er mest sannsynlig bare utprøving og påfunn, men jeg skjønner godt at en mor som ikke har erfaring med dette lurer på hva gutten mener. Jeg har aldri hørt stemmer inni meg som forteller meg hva jeg skal gjøre, heller. Selv om det virker til å være normalt iflg denne tråden. Har ikke gode råd, TS, men ville spurt ham litt om denne tullevennen neste gang det byr seg en anledning. Bare for å prøve å finne ut hvorfor han sier dette. I allefall dersom dette utsagnet kræsjer litt med guttens væremåte og personlighet ellers. Anonymous poster hash: ff849...54c Dette med "en stemme som sier..." bør ikke tas bokstavelig tror jeg. Tror som sagt det dreier seg om det å skylde på andre. Istedenfor at man skylder på et annet barn ("Anne sa at jeg skulle gjøre det", så skylder man på "tullevennen".
Kira-delta Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Barnet kaller det for en tulleven og vet jo da at det er tull. Så ingenting å bekymre seg forAnonymous poster hash: 1b2e3...d48 Jeg er enig, ville vært langt mer bekymret om denne vennen ikke var tull og fortsatt inne i kroppen
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg enda, de har mye fantasi i den alderen. Jeg har blitt fortalt at jeg var overbevist om at madrassen i sengen min var levende da jeg var rundt samme alder. Anonymous poster hash: cc32d...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå