AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg vil bli mer feminin i klesveien, men klarer ikke det med skjørt og kjoler. Håper noen her kan hjelpe meg med litt tips :-) Litt om meg: Er veldig høy, så bruker aldri hæler, vil ikke bli høyere, da føler jeg meg ikke vel. Har "guttefasong", litt brede skuldre og flat rumpe. Har stygge legger (åreknuter) så må bruke helst tette strømper. Klesstil idag: Jeans og genser eller sort tights og lang tunika. Er redd for å virke jålete/"billig", om jeg bruker skjørt/kjoler, fordi jeg klarer ikke å kombinere riktige plagg.. hva slags strømpebukse til hva slags skjørt f.eks.. Noen som kan hjelpe en nybegynner? :-)Anonymous poster hash: 19536...a9b
Tonka Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Hmm.... Altså, jeg er ingen ekspert, men jeg var i mange år livredd for å gå med skjørt selv. Nå elsker jeg det. Så...kanskje jeg har noe å komme med? Med tanke på at det ikke skal se billig ut så er det visst en uskreven regel at jo kortere skjørtet er, jo tjukkere bør strømpebuksene være. Det høres jo ut til å passe godt for deg, siden du skriver at du helst vil gå i tjukke strømper. Hvis du er høy så har du sannsynligvis også lange ben - ergo har du noe å vise frem og en god grunn til å gå i skjørt. Som oftest har man et litt forvridd bilde av egen kropp, så det spørs om andre ser deg som like guttete som du selv gjør. Kjøp deg et par lave, svarte eller brune støvler (altså lav hæl, høyden på skaftet velger du i forhold til hva som ser bra ut på bena dine, og fargen med utgangspunkt i hva du trives best i). De vil du kunne bruke til veldig mye forskjellig, de kan styles opp eller ned og du trenger ikke å bekymre deg for at du blir høyere. Feminint er det også, i alle fall så lenge støvlene er enkle og nette. Prøv deg frem i forhold til vidde og lengde på skjørtene. Pass på at korte skjørt ikke blir for trange - det er ikke lekkert... Fotside kjoler finnes overalt nå, og de er både behagelige å gå i og kjempefine med f.eks. Converse til. Tjukke strømpebukser kan du bruke under også. Du trenger jo ikke å kjøpe den med mest glitter og stas på. Min helt personlige mening er: Styr unna jeansskjørt. De er verken kule, feminine, flatterende eller...noe annet som er bra. Jeans; ja - jeansskjørt; stort sett alltid nei. Synes jeg. Husk at du ikke trenger å være pynta selv om du går i skjørt. Skjørt, tjukke strømper, converse og en skinnjakke = suverent og behagelig hverdagsoutfit. Ikke det mest spennende kanskje, men det funker. Og best av alt, det gjør at du blir komfortabel med å gå i skjørt. I min garderobe så må det til en hver tid finnes minst tre skjørt: Et kort, tettsittende (men ikke stramt) skjørt som jeg kan bruke til...alt. Et svart "jobbskjørt" i en forholdsvis tekkelig lengde som jeg kan bruke på jobb året rundt - med ballerinas og bare bein på sommeren og litt mer fancy sko og strømpebukser på vinteren. Et kort og ganske "flagrende" skjørt (sånn som står ut når man tar en piruett) som jeg kan bruke med høye hæler når jeg skal bli full og blid eller med ballerinas når jeg skal ett eller annet etter jobb som krever at jeg ser sånn halvveis ut. En enkel, fotsid kjole. Et fancy/mønstret/fargerikt skjørt som jeg kan matche med et ellers helsvart antrekk, sneakers og skinnjakke. Så...fem skjørt da tydeligvis. Og så må jeg bare si at jeg tror at du egentlig er ganske god på å gå i skjørt. Du bruker jo allerede tunika og tights. En tunika er jo egentlig bare en ekstra kort kjole, er det ikke?
Tonka Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Jeez Louise, det må være det lengste svaret jeg noensinne har skrevet her inne...
marsy Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Generell regel er at hvis skjørtet er tettsittende bør toppen være løsere, eller omvendt. Blafrende skjørt og løs stor skjorte over ser bare posete ut, mens tettsittende skjørt og trang topp blir litt i overkant mye kropp. Jeg går ofte kledd ala dette: http://www.hm.com/no/product/17645?article=17645-E med tykke (svarte/grå) strømpebukser under. Selv om skjørtet er tettsittende, og småkort (rett over kneet) blir det likevel ikke i overkant når man har strømpebukser og en løs topp og lang cardigan over. Med smykker og hæler har jeg pynta meg, med converse er det hverdagsantrekk. Bruker alt fra fine bluser til band t-skjorter til slike skjørt avhengig av hva humøret er. H&M har en drøss med enkle slike skjørt til 49kr. Det er bare å kjøpe et par skjørt og prøve å kombinere dem med det du allerede har i skjørtet. Nå på høsten går jeg også innimellom litt ala dette: http://www.hm.com/no/product/17136?article=17136-A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå