Aurora M. Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 21.30 på Nrk 1! Om dyremishandling i Norge og bl.a politiets rolle i det hele!
miaw Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg tror ikke jeg orker å se det. Blir bare så lei meg
Aurora M. Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg tror ikke jeg orker å se det. Blir bare så lei meg Ha puta klar og dekk til de verste bildene. Dokumentaren er lærerik og interessant! 1
Nephthys Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Vil heller ikke se på det.. Blir syk inni meg av sånt! Jeg vet hva som foregår, men er absolutt en del andre som burde tatt en titt på det programmet! Dessverre er det vel gjerne slik at de som ikke trenger å se det, gjør det, og de som burde sett ikke gidder?
miaw Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Takk for tipset. Har bestemt meg for å se det. 1
Anciol Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 oker ikke å se på det, får bare så vondt inni meg.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 klarte 5 min eller noe av det programmet. jeg får fysisk vondt i kroppen av å se på det. herregud stakkars dyr... jeg kvier meg ikke for å si at sånne mennesker skulle blitt kastrert uten bedøvelse med en skjemd gammel sauesaks, kvinner skulle fått skjært av brystene sine eller værre. sånne mennesker fortjener ikke noe godt i livet! Anonymous poster hash: 08b07...90d
Kiarapus Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Dyre-velferd er den tingen jeg brenner aller mest for. Jeg jobber så aktivt som jeg har kapasitet til selv mot ett dyre-politi. Jeg har gått i demonstrasjoner og skrevet mailer til departementet og vært i kontakt med politiet. Jeg har selvfølgelig sett hele programmet nå i kveld, og jeg er like fly hakke forbanna nå som hver gang jeg hører ordet MAT TILSYNET!! De har farsken INGEN interesse for dyrevern! De er opprettet for at vi mennesker skal få frisk mat. That's it! De få gangene de faktisk gjør noe riktig (jeg vil tippe det er TO prosent av alle henvendelsene de får, uten at jeg har noe håndfaste tall å vise til) så er det de sakene der ting er så åpenlyst at det er bare for de å gå rett inn å hente dyrene. Men det ender bare med at de fraskriver seg ansvaret for dyrene ved å be dyrebeskyttelsen ta seg av de. Helt greit de visstnok skal ha lover og rettigheter som tilsier at de KAN hjelpe, men hva hjelper det når de ikke hverken har interesse eller kompetanse til å gjøre noe?? Og hvordan skal vi egentlig kunne mene at mat tilsynet skal kunne hjelpe dyr når de ikke engang har ett hjelpesenter?? "Nei da, det finnes da så mange frivillige organisasjoner som bruker all sin tid, energi og penger på å hjelpe dyrene. De gjør dette på frivillig basis, så la oss (miss)bruke de for alt de er vert. Så slipper staten å bruke en krone på det. (til informasjon; for ett par år siden fikk dyrevern 400tusen kr. av staten, fordelt på ALLE dyreverns organisasjoner (altså de fleste fikk ikke ett rødt øre). Pelsindustrien fikk 50 millioner.. Gud som man bryr seg om dyrevern... )
Gjest Kim Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Dette er som de fleste sikkert vet egentlig ikke noen nyhet, det har lenge vert kjent at det er en korrelasjon mellom dyremishandling og voldsforbrytere. Men statistikken skremte meg, jeg var ikke klar over at det var så vanlig, Ca hver annen innsatt som soner for voldskriminalitet har vert dyreplagere, hovedsakelig som barn eller i ungdomstiden. Det sier mye om omfanget av dette problemet og at vi sårt trenger et politi med egne spesialister på dyras rettigheter, kanskje et slags dyrepoliti som i f.eks England. At politiet tar så lett på dyreplaging er skremmende, spesielt når statistikken er så klar på hva slags utfall dette får i ca 50% av sakene.
Kiarapus Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Dette er som de fleste sikkert vet egentlig ikke noen nyhet, det har lenge vert kjent at det er en korrelasjon mellom dyremishandling og voldsforbrytere. Men statistikken skremte meg, jeg var ikke klar over at det var så vanlig, Ca hver annen innsatt som soner for voldskriminalitet har vert dyreplagere, hovedsakelig som barn eller i ungdomstiden. Det sier mye om omfanget av dette problemet og at vi sårt trenger et politi med egne spesialister på dyras rettigheter, kanskje et slags dyrepoliti som i f.eks England. At politiet tar så lett på dyreplaging er skremmende, spesielt når statistikken er så klar på hva slags utfall dette får i ca 50% av sakene. Ja! Det var også en sak jeg selvfølgelig reagerte på. (Var så sint da jeg skrev forje innlegg så jeg glemte jo halvparten av det jeg skulle ha med ) Jeg trodde helt ærlig at denne sammenhengen var godt kjent for alle? Eller er det noe som vi som brenner for dette er mer bevist? Jeg holdte på å falle ut av sofaen i sjokk da politiet sa de ikke var klar over denne statistikken. Jeg trodde da virkelig at når man skal jobbe med voldsforbrytere så må de da ha LITT grunnleggende psykologi kunnskap!? Dette var jo faktisk ett tema som ble tatt opp i psykologien på grunnkurs på vgs da jeg gikk der for TI år siden. Og så skal politiet i dag ikke være klar over det?? Enten BULLSHIT! Eller SKREMMENDE! 1
Aurora M. Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2013 Det er politikerne som avgjør hvor ansvaret for dyrevelferd skal ligge. Og de har bestemt at det skal ligge hos Mattilsynet. Men Mattilsynet har verken ressurser, kompetanse eller myndighet nok til å gjøre jobben. Og det som er enda mer tragisk er at de ytterst få gangene Mattilsynet finner sakene så alvorlig at de går til anmeldelse (de aller groveste tilfellene av dyremishandling), så blir de bortimot automatisk henlagt av Politiet. I høst hadde Mattilsynet et møte med Politiet der de ba om at det ble opprettet en egen politienhet for behandling av disse sakene (jeg hadde en tråd om det her inne), men Politiet sa blankt nei. Mattilsynet er dermed langt på vei til å erkjenne sin egen utilstrekkelighet. Dette kan de selvsagt ikke rope for høyt om, for da mister de jo siste lille rest av tillit.. I noen kommuner gjør dog Mattilsynet en helt grei jobb. Jeg har selv hatt et godt samarbeid med dem i enkeltsaker, møtt ansatte som tross manglende kompetanse og erfaring viser engasjement. Men dette varierer sterkt fra sted til sted. Det er helt tragisk at i 2013 i verdens rikeste land så er de svakeste blant oss totalt rettsløse. 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Dette er som de fleste sikkert vet egentlig ikke noen nyhet, det har lenge vert kjent at det er en korrelasjon mellom dyremishandling og voldsforbrytere. Men statistikken skremte meg, jeg var ikke klar over at det var så vanlig, Ca hver annen innsatt som soner for voldskriminalitet har vert dyreplagere, hovedsakelig som barn eller i ungdomstiden. Det sier mye om omfanget av dette problemet og at vi sårt trenger et politi med egne spesialister på dyras rettigheter, kanskje et slags dyrepoliti som i f.eks England. At politiet tar så lett på dyreplaging er skremmende, spesielt når statistikken er så klar på hva slags utfall dette får i ca 50% av sakene. Uten å være ekspert på dette, så mistenker jeg at disse voldsutøverne bruker dyrene som surrogater på mennesker. Helt forferdelig. Anonymous poster hash: 62d37...492
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Men uten dyremishandling, hadde vi ikke kunnet gru-glede oss til denne dokumentaren Endret 13. oktober 2013 av Trapp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå