Nia87 Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) ------ Endret 8. oktober 2014 av Nia87 1
Gjest Evans Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Ser at saken har havnet i media nå: http://www.side2.no/aktuelt/article3692347.ece Så klart skal de ikke svare på en slik måte i en mail, MEN som kunde går det også an å oppføre seg - selv om selgeren ikke svarer. Og ta denne saken til media syns jeg blir for dumt, når kunden brukte slikt språkbruk i mailen som kom før svaret fra selgeren.
Gjest Evans Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Vil bare informere dere som har tenkt å handle sykler-deler på nett: ikke kjøp noe på flowsport.no De er utrolig useriøse. Jeg ble skjelt ut fordi jeg ville ha varen som jeg hadde bestilt og betalt for. Det er over 3 uker siden varen ble bestilt og jeg ha enda ikke fått den. De på denne e-posten jeg fikk av dem. Jeg er fortsatt i sjokk! Og en ting til: om du ikke hadde skrevet en slik mail til dem først, så tviler jeg på at de hadde sendt en slik mail tilbake - de bruker jo bare dine egne ord. Ikke noe å være i sjokk over!
AnimalFarm Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Du kan ikke forvente annet med den språkbruken, TS. Hva gjør denne tråden under personlige meldinger? 4
Cho Kon It Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg lo meg ihjel da jeg leste den saken tidligere i dag. Kunden har ikke alltid rett. 12
Gjest Evans Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Du kan ikke forvente annet med den språkbruken, TS. Hva gjør denne tråden under personlige meldinger? jeg har sendt rapport til moderatorene, så regner med at den snart blir flytta.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Synes det bare er bra at bedrifter nå ikke har den holdningen at kunder kan si hva som helst. 7
PeakP Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Vil bare informere dere som har tenkt å handle sykler-deler på nett: ikke kjøp noe på flowsport.no De er utrolig useriøse. Jeg ble skjelt ut fordi jeg ville ha varen som jeg hadde bestilt og betalt for. Det er over 3 uker siden varen ble bestilt og jeg ha enda ikke fått den. De på denne e-posten jeg fikk av dem. Jeg er fortsatt i sjokk! Flott svar fra flowsport.no!! Hva forventet du egentlig? Det er deg som kommer dårligst ut av denne saken. Tenker det blir fint å ha denne saken opp mot navnet ditt i all fremtid. Bra jobba! Endret 9. oktober 2013 av PeakP 8
Gjest RompeRusk Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Tviler sterkt på at du jobber i servicebransjen selv. Da hadde du visst hvor mye dritt vi får slengt i trynet daglig, grunnløst, og du hadde aldri behandlet andre på den måten. Håper du lærer deg litt folkeskikk, og behandler folk med litt respekt fremover. edit: og nei, du ble ikke skjelt ut fordi du ville ha varen din. Hørt om kardemommeloven? Endret 9. oktober 2013 av RompeRusk 6
langbein86 Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Du fikk pengene tilbake OG lykten, allikevel skal du henge dem ut i media og her på KG? Sorry, men du er den store synderen her i mine øyne, 6
Lady Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Ikke nok med at du sleper saken til media, men du må fader meg henge dem ut her også.. Godt jobbet "anonym" 1
Silvermist Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Litt mer utfyllende sak. Og nei, TS, jeg synes ikke synd i deg. http://www.ba.no/nyheter/article6907904.ece 3
Katniss Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 Ville anbefalt dama å bytte etternavn. For skal hun søke jobb i fremtiden sliter hun sterkt hvis arbeidsgiver tar et enkelt google søk. 3
Gjest honderre Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg synes du fortjente det svaret du fikk, jeg hadde svart deg nett likt. bare fordi det er en bedrift og de må være seriøse så burde du oppført deg og skrevet som ett voksent menneske. 1
Honey Dew Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Hvis du er i servicebransjen, burde du visst bedre enn å skrive bannord når du etterlyser en vare. Du fikk rett og slett svar på tiltale. Ingen som skal etterlyse en pakke bruker slike banneord i det første brevet, eller de evt. neste brevene. Jeg handler hos denne butikken og ved korrespondanse, har jeg sendt et hyggelig brev og de har svart hyggelig tilbake. 2
Gjest blasé Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 HAHAHHA FANTASTISK SVAR AV FLOWSPORT.NO du som jobber i service-bransjen selv, burde vite hvordan man henvender seg til andre og hvor viktig det er å gjøre det på rett måte. 2
langbein86 Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Vil bare informere dere som har tenkt å handle sykler-deler på nett: ikke kjøp noe på flowsport.no De er utrolig useriøse. Jeg ble skjelt ut fordi jeg ville ha varen som jeg hadde bestilt og betalt for. Det er over 3 uker siden varen ble bestilt og jeg ha enda ikke fått den. De på denne e-posten jeg fikk av dem. Jeg er fortsatt i sjokk! Av ren nyskjerrighet: hvorfor kaller du deg Nia87 når du åpenbart ikke er født i 87? 2
Pawn Hearts Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er helt enig i at TS drar saken for langt. Men til dere som jobber i servicebransjen: Synes dere virkelig det er greit å svare en kunde på denne måten? Er det i orden å ikke opplyse kunden om at varen ikke er på lager og derfor ikke kan leveres før om tre uker? Er det i orden å ikke svare på en høflig henvendelse fra en kunde som etterlyser varen fire dager etter at den skulle vært levert? Mine svar er: nei, nei og nei. Selv om jeg er helt enig i at TS skulle tidd etter at saken ble løst, så betyr ikke det at det alltid er kundens feil når noe går galt i forbindelse med en handel. Her på KG kan man få inntrykk av det: Kunder er generelt sure, kunnskapsløse og fordomsfulle.
Gjest RompeRusk Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Nei, jeg synes ikke at svaret var greit, men kan likevel skjønne hvorfor det har skjedd. Jeg har selv jobbet i serviceyrket i 5 år, og har kun en gang havnet i en situasjon hvor jeg har kjeftet på en kunde. Av og til virker det som om kunder glemmer at vi ansatte faktisk bare er mennesker vi også, og at det til tider renner over for oss også. Det er ikke greit å kjefte ut ansatte, uansett! Det handler rett Og slett om respekt for medmennesker. Jeg tror nok at det ligger mer bak historien, med tanke på at daglig leder på sett og vis forsvarte sin ansatte. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå