AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Hei jeg er ei jente på 24 år, har funnet ut at jeg er gravid i uke 8. Det å få barn har jeg alltid ønsket meg men i min kultur og religion så kan man kun få barn før, etter at man har blitt gift, utenom det så er det utenkelig. Familien og venner vet ikke om dette. Kun kjæresten. Jeg sitter her med utrolig mye sorg, spesielt etter at jeg så fosteret på ultralyd. Jeg vil så gjerne beholde, er på gråten hele tiden fordi jeg må drepe noe som jeg så inderlig ønsker. Men vet at det ikke går og har ikke noen annen utvei. Jeg føler meg både dum og lei, dette skulle jeg ha vært mer forsiktig med. Da jeg var hos legen fikk jeg noen stikkpiller, disse skulle jeg ta samme dag som jeg skal ta abort ( kirurgisk abort) det er ca en uke til. For det første skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk stikkpiller fordi jeg kjenner til noen som fikk vanlige tabletter altså de som skulle tas oralt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal sette de inn uten å miste pillen eller hvor langt jeg må sette den inn? Blir bare kvalm av talen. Anonymous poster hash: b0cf1...3c0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 gift deg med barnefaren Anonymous poster hash: a9f91...a62 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Uff så trist, føler med deg. Men i uke 8så domkirke et foster, du så et embeyo. En liten prikk. Ikke tenk at det er er et foster for det er det ikke. Stikkpillen setter du så langt inn du får den, sett deg på hul over et håndkle i tilfelle du skulle miste den så går det bra. Anonymous poster hash: 4f7e9...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Trist at verden ikke har kommet seg lenger... i 2013!! Det er så feil å føle seg tvungen til å ta abort, skulle ønske dette snart hørte fortiden til, enkelte religioner må snart komme ned på bakkenivå... Men som AB over her sier, kan du ikke bare gifte deg med barnefaren? Men, du dreper ikke barnet ditt. Det er ikke et barn enda, bare et embryo med null følelser, smerter og tanker. Du gjør nok det riktige, for å vokse opp i en familie der man er unønsket og en skam er ikke verdig for noen. Anonymous poster hash: 3dbad...c7b 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Hva snakker dere om? Selvfølgelig er det et barn. Ja, det er grusomt at familie presser familiemedlemmer til å ta livet av barnet sitt. For det er sånn det er, det er etliv, et barn, og noens sønn eller datter. Ts, hadde jeg vært deg, hadde jeg stukket av.Anonymous poster hash: 84aca...9ef 3
Gjest RompeRusk Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Huff, trist situasjon Spør du meg, så bør du ikke la deg presse til noenting. Du ønsker tydeligvis ikke å ta abort, og da synes jeg ikke du skal gjøre det heller! Jeg ville nok giftet meg med barnefar i hu og hast. Dersom han ikke er villig til å gå med på det, så husk på at det ikke er krise lenger å ende opp som alenemor i Norge Eneste som kan bli problemet, høres ut som er familien din.. Ønsker deg lykke til, uansett hva du måtte velge 3
Julebrus Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Hva synes kjæresten din om dette? Hvis han vil ha barnet, noe du helt klart vil, er det noe som kan stoppe dere fra å gifte dere?
Silfen Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Du må ingenting du ikke vil. Det er du, og kun du, som bestemmer dette. Valget er ditt, selv om det er vanskelig. Å skylde på hva familien mener er ikke grunn god nok. Du kan velge vekk familien eller du kan velge vekk babyen. Opp til deg. 8
Gjest Nikee Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Kjære deg du MÅ ikke ta abort om du ikke ønsker det! Du er 24 år gammel! Flytt ut, får hjelp av NAV, kjæresten din, venner, hvem som helst. Du må ta ansvar for din egen lykke og fremtid her - familien din kan ikke tvinge deg til å ta abort, da det er ditt valg og din kropp. Endret 8. oktober 2013 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Bare om stikkpillene - hvis det er cytotec du fikk, de er ikke stikkpiller sånn i utgangspunktet. Man kan ta de oralt også, men da er det større risiko for kvalme, derfor anbefalles det å bruke de som stikkpiller. Men ellers da... Klem til deg TS, men prøv å tenke at avgjørelsen er din og bare din. Det er bare du som bestemmer over din kropp. Anonymous poster hash: ce07d...4ea
Barcelone Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Kanskje du skal ta kontakt med Amathea (www.amathea.no)? De har gratis veiledning til jenter i din situasjon. Der kan du snakke med noen før du tar noen endelig avgjørelse. De kan støtte deg uansett hva du velger. Føler virkelig med deg og synes det er for ille at du skal måtte la abort når du ikke selv vil. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 For meg høres dette ut som et valg du kommer til å angre dypt på, og som kommer til å føles langt verre for deg enn å møte motstand/miste kontakt med familie. Du velger jo på en måte voksne(som ikke støtter deg) fremfor det som blir ditt barn om du fullfører graviditeten. Jeg kjenner andre som av religiøse årsaker har blitt utstøtt av familien, og de har kjempefine liv med partner og familie, utdannelse og selvstendig liv. Endel gjenopptar også kontakten etterhvert når stormen har roet seg. Og de var ikke engang gravide, de tok dette valget fordi de opplevde at de ikke ble tillat å leve sitt eget normale liv(velge partner fritt selv osv). Anonymous poster hash: 30c53...345 2
Merete76 Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 ikke tage abort dukommer til at angre. din familie kommer til at forstå dette, gift deg!!!! 3
Teeny Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Uff, høres ikke helt bra ut. Men er ikke abort også uakseptert i din religion da? Et liv er jo viktigere enn menneskeskapte regler om hvordan man skal leve. Hva med å gifte deg med bf? Går ikke det? Du burde snakke med noen. Amathea feks.
Gjest åffårno Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Ja, anbefal jenta å inngå nærmest "tvangs" ekteskap slik at hun skal unngå enda en sanksjon fra familien så hun kan beholde barnet. Det hjelper uansett ikke stort om kjæresten hennes er fra en annen nasjonalitet/region og spesielt om han har en annen religion enn foreldrene. Da er hun like langt. Det ligger vel ingen frihet i å skulle gifte seg for å oppnå en annen menneskerett og frihet; nemlig retten til å bestemme over egen kropp og slippe å ta abort fordi religiøse/kulturelle hensyn tilsier så. 1
Merete76 Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 nu går jeg ut fra at hun er glad i han som hun er gravid med. hun kan også bare flytte sammen med han for min skyld. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå