Gå til innhold

Får masse kviser på brystet hver gang jeg er hos kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig problem, ja. Jeg pendler en del, og er hos kjæresten min i helgene. Hver gang jeg kommer dit popper det opp masse kviser på brystet etter en natt eller to. Når jeg er tilbake her jeg bor i ukedagene forsvinner de gradvis, før de kommer sterkt tilbake i helga igjen.

Merket dette ekstra godt sist, da jeg IKKE var hos kjæresten på over to uker. Ikke en eneste kvise! Så dro jeg dit, og dagen etter kom første kvisa. Nå er det fullt av kviser igjen...

Hva søren gjør jeg? Det er kjempeirriterende! Jeg renser morgen og kveld med samme produktet som jeg gjør i ansiktet. Det er ganske mange kviser og ser veldig stygt ut med mindre jeg bruker pologenser...

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

kan være allergi.

har han dyr eller bruker han kanskje et vaskemiddel som du ikke tåler?

Skrevet

Enig med Marihøna. Tipper spesielt at det er sengklærne, eventuelt en dusjsåpe/noe lignende han har som du kun bruker der?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han ikke har vasket sengetøyet de siste par åra? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han ikke har vasket sengetøyet de siste par åra? :fnise:

Sengetøyet vaskes oftere enn mitt, så er nok ikke det... ;) kan prøve å bytte vaskepulver, selv om jeg tviler på at det hjelper... Men verd et forsøk!

Skrevet

Har han skjeggstubber? Jeg fikk rødt utslett på brystet og haka hver gang jeg hadde vært hos kjæresten den første tiden vi var sammen :)

Skrevet

Har han skjeggstubber? Jeg fikk rødt utslett på brystet og haka hver gang jeg hadde vært hos kjæresten den første tiden vi var sammen :)

Ja...? Men skal det ha noe å si? Og vi har vært sammen i 6 år...

Kan man være "allergisk" mot kjæresten sin liksom? :ler:

Om ikke skifte av vaskepulver hjelper skal jeg prøve å få oss til å ta en hotellhelg for å se om det er han eller huset hans som er problemet... :ler:

Skrevet

Ja...? Men skal det ha noe å si? Og vi har vært sammen i 6 år...

Kan man være "allergisk" mot kjæresten sin liksom? :ler:

Om ikke skifte av vaskepulver hjelper skal jeg prøve å få oss til å ta en hotellhelg for å se om det er han eller huset hans som er problemet... :ler:

Min hud er litt sånn sart og ble rett og slett irritert. Og hvis man ikke ser hverandre så ofte, så vet jeg ikke om huden ikke blir "herdet" som min har blitt :P

Skrevet

Ingen dyr der nei, og jeg bruker samme dusjsåpe som hjemme.

Kan man være allergisk mot kjæresten sin? :P

Skrevet

Reagerer ofte med grader av uren hud når jeg er ute å reiser. Har tenkt på om vannkvaliteten er ulik på de ulike stedene - mer/mindre klor osv. Kan det være noe i ditt tilfelle?

Skrevet

Kjæresten min hadde noe liknende for en stund tilbake da hun fikk kviser på ryggen når hun besøkte meg. Pleide som regel å dra til hudpleier før hun skulle besøke meg bare for å vite at alt talget var borte og at porene var renset 100% - og det hjalp utrolig mye. I tillegg kjøpte hun en krem som kalles Biotherm Homme (for menn egentlig -les beskrivelse her) som hun fikk meg til å smøre på ryggen for å åpne porene og hindre utbrudd, og det fungerte faktisk veldig bra.

Alt går egentlig på å finne det rette produktet for deg når det kommer til uren hud. Har slitt med det i noen år nå,så vet nok hva jeg snakker om.

Men nei, tror ikke det er mulig å være allergisk mot et annet menneske (selv om det føles ut som det noen ganger). :blomst:

Skrevet

Tror ikke du er allergisk,men det er vekdig tynn hud på brystet og dermed blir det fortere irritert. Jeg tror det er stubbene du reageerer på. Jeg hadde også avstands firhold med eksen og fikk mye små kviser på haken. Han hadde skjegg stubber

Skrevet

Reagerer ofte med grader av uren hud når jeg er ute å reiser. Har tenkt på om vannkvaliteten er ulik på de ulike stedene - mer/mindre klor osv. Kan det være noe i ditt tilfelle?

Jeg har også lurt på om det kan skyldes vannkvaliteten. Men den kan jo ikke variere SÅ mye i Norge?

Kjæresten min hadde noe liknende for en stund tilbake da hun fikk kviser på ryggen når hun besøkte meg. Pleide som regel å dra til hudpleier før hun skulle besøke meg bare for å vite at alt talget var borte og at porene var renset 100% - og det hjalp utrolig mye. I tillegg kjøpte hun en krem som kalles Biotherm Homme (for menn egentlig -les beskrivelse her) som hun fikk meg til å smøre på ryggen for å åpne porene og hindre utbrudd, og det fungerte faktisk veldig bra.

Alt går egentlig på å finne det rette produktet for deg når det kommer til uren hud. Har slitt med det i noen år nå,så vet nok hva jeg snakker om.

Men nei, tror ikke det er mulig å være allergisk mot et annet menneske (selv om det føles ut som det noen ganger). :blomst:

Men jeg har jo funnet de perfekte produktene mot uren hud, de fungerer bare ikke på brystet. :P Jeg bruker både MD Formulations og Decleor. De fungerer helt perfekt i ansiktet! Jeg er hos kjæresten min hver helg så jeg har nok ikke råd til hudpleier en gang i uka... Men jeg kan alltid prøve den kremen du anbefaler neste gang jeg er på en flyplass og får det billig. :)

Tror ikke du er allergisk,men det er vekdig tynn hud på brystet og dermed blir det fortere irritert. Jeg tror det er stubbene du reageerer på. Jeg hadde også avstands firhold med eksen og fikk mye små kviser på haken. Han hadde skjegg stubber

Men han gnir jo ikke skjeggstubbene sine på brystet mitt... :sjenert:

Skrevet

Når du anbefaler Biotherm så vet du nok åpenbart ikke hva du snakker om.

Anonymous poster hash: d647d...1fb

Skrevet

Jeg har også lurt på om det kan skyldes vannkvaliteten. Men den kan jo ikke variere SÅ mye i Norge?

Men jeg har jo funnet de perfekte produktene mot uren hud, de fungerer bare ikke på brystet. :P Jeg bruker både MD Formulations og Decleor. De fungerer helt perfekt i ansiktet! Jeg er hos kjæresten min hver helg så jeg har nok ikke råd til hudpleier en gang i uka... Men jeg kan alltid prøve den kremen du anbefaler neste gang jeg er på en flyplass og får det billig. :)

Men han gnir jo ikke skjeggstubbene sine på brystet mitt... :sjenert:

Hvis dere koser eller han legger hodet på brystet så er det godt mulig altså. Hehehe ting man ikke tenker over,men i ettertid etter at jeg fikk disse små kvisene på kinnet og haken var det pga eksen hadde disse stubbene og det irriterte huden min.

Skrevet

Prøv med et annet vaskemiddel når han skal vaske sine klær og sengetøy
Kan det være at du ikke tåler hans parfyme? Om han pleier å ha det på...Evt din egen, om du pleier å ha det på i helgene når du er hos han.
Kan også være en eller annen form for allergi, f.eks. midd (men tror kanskje det skulle gitt utslett?). Midd kan jo være på madrass/overmadrass, dyner, puter osv, selv om selve sengetøyet blir vasket ofte.

Har du tenkt over om du spiser/drikker noe spesielt i helgene når du er hos han? Kanskje noe mat du ikke tåler? Men igjen, så gir vel dette gjerne ikke utslag i form av kviser? Eller kanskje du bruker en annen type dusjsåpe/sjampo/body loation hos han?

Skrevet

Prøv med et annet vaskemiddel når han skal vaske sine klær og sengetøy

Kan det være at du ikke tåler hans parfyme? Om han pleier å ha det på...Evt din egen, om du pleier å ha det på i helgene når du er hos han.

Kan også være en eller annen form for allergi, f.eks. midd (men tror kanskje det skulle gitt utslett?). Midd kan jo være på madrass/overmadrass, dyner, puter osv, selv om selve sengetøyet blir vasket ofte.

Har du tenkt over om du spiser/drikker noe spesielt i helgene når du er hos han? Kanskje noe mat du ikke tåler? Men igjen, så gir vel dette gjerne ikke utslag i form av kviser? Eller kanskje du bruker en annen type dusjsåpe/sjampo/body loation hos han?

Midd tror jeg ikke det er, da burde jeg jo reagert på det her jeg bor i hverdagene også. Drikker jo mer alkohol i helgene, skal ikke drikke noe denne helga så jeg får se om det har noen effekt... :ler:

Så får jeg prøve et annet vaskemiddel neste gang vi vasker sengetøy og se om det har noen effekt. Livet mitt er ikke så annerledes hos han enn her hjemme, jeg bruker de samme produktene (har dobbelt opp av det meste), ingen av oss bruker parfyme.

Takk for alle råd!

Gjest avocadoen
Skrevet

Så får jeg prøve et annet vaskemiddel neste gang vi vasker sengetøy og se om det har noen effekt. Livet mitt er ikke så annerledes hos han enn her hjemme, jeg bruker de samme produktene (har dobbelt opp av det meste), ingen av oss bruker parfyme.

Takk for alle råd!

Det er parfyme i skyllemiddel. Om han bruker det så får du kutte ut det, og kjøpe det vaskemiddelet du bruket hjemme til han :) Jeg får elveblest av skyllemiddel, så det er absolutt ikke umulig :)

Skrevet

Det er parfyme i skyllemiddel. Om han bruker det så får du kutte ut det, og kjøpe det vaskemiddelet du bruket hjemme til han :) Jeg får elveblest av skyllemiddel, så det er absolutt ikke umulig :)

Vi bruker dessverre ikke skyllemiddel, hadde vært enkelt å kutte det ut! Jeg får klø-anfall av skyllemiddel så det kuttet vi for lenge siden.

Skrevet

Hormonendringer pga sex sikkert? Mer testosteron som stimulerer talgkjertlene?

Anonymous poster hash: d7605...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...