AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Hei. Er nå etablert i et nytt forhold,ganske så nygift,etter et brudd fra mine barns far. Da jeg var med min ex styrte han økonomien. Så jeg gjorde lite. Bare innbetalte til ham. Etter at jeg ble alene måtte jeg bruke alt av midler på å finne bolig,gjøre boligen beboelig for barna og egentlig anskaffe det som de trengte for at "alt skulle være som før" for de. Jeg har nå en ny mann men sliter litt for å få endene til å møtes. Men jeg vil så gjerne styre min egen økonomi 100%. Har lagt opp budsjett. -Og holder på å refinansiere. Jeg har aldri lært dette å styre det 100%. Men vil kunne dette.Er det noen som vet om gode nettsider? Eller kan gi gode meg råd? Jeg føler meg litt litt alene da min nye mann ikke er særlig intr i å snakke økonomi med meg,og jeg har ingen andre.Egentlig. Er det noen andre her som har vært i samme situasjon tro? Anonymous poster hash: 03725...878 Anonymous poster hash: 03725...878
Betty2 Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Her er min måte å styre økonomien på. 1 regningskonto Herfra går alle regninger, hus lån, bil lån osv. 2 hverdags konto, her setter jeg inn en hvis sum i mnd, dette skal være til mat, klær, og annet mann måtte trenge/ønske av hverdags ting. 3 Spare konto/høyrente konto, det er greit å ha en buffer konto eks hvis noe skulle bli ødelagt, eller en tannlege regning blir sky høy. denne kontoen kan også brukes til å spare til ferie dersom su ønsker det. hvis du klarer å begrense uttakene på denne kontoen så vil jeg anbefalle høyrente ( der er et begrenset uttak i året, før det komme ern avgift) hvis du må jevnt og trutt inn å hente ut litt ekstra, så vil jeg anbefalle en egen sparekonto med gebyr frie uttak. Den daglige økonomien kan løses på mange måter, luksus fellen sine tips er egentlig ganske gode på det feltet.
Pengebingen Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) www.pengevett.com Bare å stikke innom for tips, inspirasjon og prat Endret 8. oktober 2013 av Pengebingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå