Bjørn88 Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Når jeg selger en TV og skal si opp lisensen min, så ber NRK om navn å greier på kjøper for å slette meg fra registret, men er jeg pliktig å oppgi navn å informasjon på en eventuell kjøper?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Dem skal vel sjekke at vedkommende er registrert betaler da, så du må nok oppgi navn på kjøper. Anonymous poster hash: e137d...f2e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Fra forskriften om fjernsynsmottakere: § 7. Overdragelse Den som overdrar fjernsynsmottaker ved salg (herunder auksjonssalg), gave eller på annen måte, leier ut eller låner ut, må straks gi skriftlig melding til NRK om hvem mottakeren er overdratt til. Den som unnlater å gi slik melding, kan pålegges å betale tilleggsavgift som fastsettes av Stortinget. For ervervsmessig salg eller utleie av mottakere vises det til egne forskrifter. Anonymous poster hash: 62ec4...80d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg ville ikke ha kjøpt en brukt TV og så skal selger registrere alle opplysningene om meg. Da er det lettere å gi beskjed om at man ikke lenger har TV da den gikk i stykker. Jeg gå bort den gamle tv'en min. La den ut på finn.no. litt kontakt på mail, fyren hentet tv'en og det er alt jeg vet.Anonymous poster hash: 61720...8ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå