Trinemor32 Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Hei alle sammen. Jeg fikk nylig en lapp i posten hvor noen tenker å opprette en bringetjeneste for barna i barnehagen. De skriver at de ønsker en slags abbonementsordning, hvor de stiller med sjåfører og bil eller minubuss, og henter og leverer barna for deg. Jeg syns det virker som en interessant tjeneste i utgangspunktet, for både jeg og mannen min er i fast arbeid og ønsker å kombinere karriere og familieliv. Da blir det gjerne mye stress om morgenen når vi skal kjøre til barnehagen for så å sitte i kø til jobb. Vi har 3 barn, en på 2, en på 3 og en på 7. Hva tenker dere om det? Er det noen som er i samme situasjon? Og har noen erfaringer fra en slik tjeneste? Hilsen Trine
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Min første tanke er at jeg ville vite hvem som sto for dette. Jeg ville møtt menneskene og vist en del om de før jeg leverte ungene fra meg. Anonymous poster hash: 1a89a...38c 6
Mafalda Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Min første tanke er at selv om det kanskje sparer tid, og letter litt på tidsklemma, så ville jeg ikke ha satt bort henting og levering likevel. En ting er at jeg vil ha kontakt med de som ser barnet daglig i barnehage-/klassesituasjonen, men minst like viktig er at jeg trenger den tiden med barnet mitt selv. Jeg og lillejenta har mange fine samtaler på vei til og fra barnehagen, og de vil jeg ikke bytte bort selv mot mindre stress 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Virker mer som ts har tenkt til å begynne med dette selv. Jeg ville ikke benyttet det, da leveringen i bhg er en litt sår fase på dagen for mitt barn, jeg vil også ha mulighet til å høre om barnets dag av personalet når jeg henter. Det er også viktig for samarbeidet foreldre/bhg. Anonymous poster hash: 1c88c...937 10
Kontormus Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Tja, sikkert praktisk. Men fin første tanke er at barnehagene neppe er så glad for slikt da det er greit å ha et minimum av kommunikasjon med foreldrene når de henter og leverer. 1
Silfen Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 En barnehage jeg kjenner til drev med dette.
HvittHus Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Datainnsamling i jobb eller studiesammenheng er ikke tillatt på Kvinneguiden. En tråd om samme emnet ble slettet for ikke lenge siden, så jeg rapporterer denne. 6
Gjest Keikolina Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Ble alltid levert i taxi i barnehagen jeg.
Kontormus Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Datainnsamling i jobb eller studiesammenheng er ikke tillatt på Kvinneguiden. En tråd om samme emnet ble slettet for ikke lenge siden, så jeg rapporterer denne. Datainnsamling? Det står at de fikk en lapp i posten fra noen som ønsket å opprette en slik ordning, og at TS ønsket svar fra de med erfaring. Er vel ikke noen grunn til å rapportere? 1
Lou Salome Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Nei, ville ikke benyttet meg av det. Da blir jeg enda mer avhengig av å hente/levere/være klar/være hjemme til fast tidspunkt, det er kinkig nok som det er til nå. Ser for meg: 'vil IKKE ha på de skoene!!' , og bilen går. Husk å gi beskjed til hentebilen om regntøy, skiftetøy, bamsen, har hun sovet/bæsjet/spist? Hvem var der da vi henta i går, så jeg kan ringe og få spurt hvorfor hun hadde lånetøy på?, på fredag skal de til mormor, og hvor er bursdagsinvitasjonene? osv. i det uendelige. Bare stress. Viktig info gis på oppslagstavle, og også hyggelig info. Var det en hyggelig nabo som i tillegg var foreldre til noen av mine barns venner i barnehagen, ville jeg vurdert det av og til, mot å gjøre det samme selv. Men ikke for betaling. 3
HvittHus Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Datainnsamling? Det står at de fikk en lapp i posten fra noen som ønsket å opprette en slik ordning, og at TS ønsket svar fra de med erfaring. Er vel ikke noen grunn til å rapportere? Helt ny bruker som akkurat har fått en lapp i posten som samsvarer med det denne gruppen arbeider med. Da mener jeg det er greit å la en modde se på om dette er en reel post eller bare et nytt forsøk på å få svar på hypotesen gruppen arbeider med. Hei! Vi er en gruppe studenter ved Universitetet i Oslo som prøver å utvikle en ny tjeneste. Vår hypotese går ut på at mange foreldre kan oppleve det både stressende og tidkrevende å hente og levere barna i barnehagen. Vi jobber med en enkel løsning hvor vi kan bringe barna dine trygt frem og tilbake for deg. Foreløbig er vi i startfasen og ønsker derfor innspill samt svar på vår hypotese. Hva tenker dere om en slik løsning? Kunne dette vært interessant for deg? Setter stor pris på alle innspill! :-) 7
Kontormus Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Helt ny bruker som akkurat har fått en lapp i posten som samsvarer med det denne gruppen arbeider med. Da mener jeg det er greit å la en modde se på om dette er en reel post eller bare et nytt forsøk på å få svar på hypotesen gruppen arbeider med. Hei! Vi er en gruppe studenter ved Universitetet i Oslo som prøver å utvikle en ny tjeneste. Vår hypotese går ut på at mange foreldre kan oppleve det både stressende og tidkrevende å hente og levere barna i barnehagen. Vi jobber med en enkel løsning hvor vi kan bringe barna dine trygt frem og tilbake for deg. Foreløbig er vi i startfasen og ønsker derfor innspill samt svar på vår hypotese. Hva tenker dere om en slik løsning? Kunne dette vært interessant for deg? Setter stor pris på alle innspill! :-) Javel
bettsa Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Nei, ville ikke benyttet meg av det. Da blir jeg enda mer avhengig av å hente/levere/være klar/være hjemme til fast tidspunkt, det er kinkig nok som det er til nå. Ser for meg: 'vil IKKE ha på de skoene!!' , og bilen går. Husk å gi beskjed til hentebilen om regntøy, skiftetøy, bamsen, har hun sovet/bæsjet/spist? Hvem var der da vi henta i går, så jeg kan ringe og få spurt hvorfor hun hadde lånetøy på?, på fredag skal de til mormor, og hvor er bursdagsinvitasjonene? osv. i det uendelige. Bare stress. Viktig info gis på oppslagstavle, og også hyggelig info. Var det en hyggelig nabo som i tillegg var foreldre til noen av mine barns venner i barnehagen, ville jeg vurdert det av og til, mot å gjøre det samme selv. Men ikke for betaling. Enig med dette innlegget. For meg hadde dette ført til mer stress.
Gjest pysepusen Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Nei, jeg ville ikke benyttet meg av det. Uansett hvor stressende en dag kan være så er det noe med å kunne ta med de klærne man vil, snakke med de voksne i barnehagen og føre en samtale om dagen i bilen. Men jeg skulle ofte ønske at noen kunne hentet han da jeg var gravid og kvalm...
Trinemor32 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 8. oktober 2013 Hei. Takk for mange svar. Det med kommunikasjon er jeg enig i. Er usikker på hvordan jeg skulle beholdt samme kontakten med bhg uten å møte opp selv. Og å levere barna til ukjente er jeg alltid skeptisk til, men man blir jo kanskje kjent med sjåføren etterhvert, hvis det er samme person da. zellica: Jeg kjenner ikke til den tråden du snakker om. Jeg har bare fått denne lappen i postkassen og er ikke interessert i noe datainnsamling. Hjemme hos meg er det høy stressfaktor om morgenen og trenger hjelp til å gjøre opp noen tanker om jeg tør å bruke en sånn tjeneste.
#Sunrise Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Er jo veldig hyggelig og hilse på venna til unga, og se fjeset på dem som passer unga. også det og se bilder og div som henger oppe på tavla 1
kaprifolen Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Hvorfor får folk barn når det er om å gjøre å tilbringe minst mulig tid med dem....? 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Et av mine høydepunkter om dagen er å hente barna i barnehagen. De vil vise meg hva d har holdt på med, kjekkt å se de andre barna og veksle noen ord med de ansatte og ikke minst så kjekkt og se hvor glade de er for å se meg. Ville aldri benytta meg av en slik tjeneste med mindre jeg var for syk til å hente/levere selvAnonymous poster hash: 47afb...180
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #19 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg tenker om hverdagen er så travel og stresset, så vær så snill og ikke få barn inn i den. Barna trenger tid, de er ingen pakkeposter heller. Syns jeg ser dem, hvem skal da følge dem INN i barnehagen om det er en minibuss? Skal der være en sjåfør og en som leverer dem inn? Sjåføren kan da ikke gå fra de andre i bilen mens han/hun leverer barn inn? Nei, dette håper jeg aldri blir en realitet. Det neste blir vel helukes barnehager, der de levers mandag og hentes fredag!!?? Anonymous poster hash: 23eae...85f 1
Gjest AnneShirley Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Ville absolutt aldri vært interessert i en slik tjeneste. Barna har mange nok mennesker å forholde seg til i selve barnehagen, og det er greit med kun en "overgang" tidlig på morgenen. Vi forsøker å redusere tiden barna er i barnehage ved å forskyve levering/henting, men det er jo for å ha dem mest mulig sammen med mor eller far, ikke for å levere dem over til nok en ekstra person. Jeg er dessuten svært opptatt av trafikksikkerhet. Kun bakovervendt barnesete i baksetet er godt nok. En minibuss utgår med skyhøye skritt, gitt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå