Gå til innhold

Noen som har erfaring med Canon EOS 70D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er det riktige stedet å skrive det på men jeg gir det et forsøk :)

Jeg har lenge hatt Canon EOS 500D og jeg vil nå skaffe meg et litt mer avansert kamera som ikke er et nybegynner kamera. Så da var det noen som anbefalte meg å kjøpe Canon EOS 70D, så jeg lurer på om noen av dere har erfaring med det kameraet?

Jeg har hørt at det har fått veldig god kritikk da, så jeg satser på at det er et kamera gå for.

Anonymous poster hash: bac6f...c55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du først skal oppgradere, ville jeg heller gått for et kamera i den høyere serien, feks 7D eller 6D.

Anonymous poster hash: accd9...862
Skrevet

Jeg ville også gått for 7D eller 6D, når man går opp fra "nybegynner" serien som XXX serien er så regner jeg med at man vet hva alle knapper og alle innstillinger er og da er det like greit å gå hele veien.

Leter man godt nok koster de ikke så alt for mye over 70D heller!

Skrevet

Hva er det du ikke er fornøyd med med kameraet du har? Det er ganske avgjørende for hva jeg vil anbefale videre :) Og hvilke objektiver har du?

70D er fortsatt relativt nytt, dermed har det fortsatt en noe stiv pris. Til gjengjeld får du bedre autofokus i liveview og autofokus under filming enn noen andre speilreflekskameraer fra Canon. Det har også bedre autofokus enn forgjengeren 60D og bedre seriebildehastighet. Jeg ser nesten ingen grunner til å velge 7D over 70D i dag.

6D (ganske tilsvarende 5D mk II) er et såkalt fullformathus, og tar kun objektiver med EF-fatning, ikke EF-S. Dersom du har mange objektiver med EF-S-fatning blir det fort dyrt å skulle kjøpe nye objektiver i tillegg til nytt hus. Fordelen med fullformat er at de har en større bildebrikke, som gir mindre støy ved høye ISO-verdier, mindre/grunnere dybdeskarphet. 6D har ikke fult så god autofokus som 70D og 7D, men antagelig bra nok til hverdagslig bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...