Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva må dere betale selv for å være med på jobbens julebord? Må dere betale alt selv eller dekker jobben deler av julebordet?

Anonymous poster hash: 3579e...808
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri betalt noe for selve julebordet. Eneste er type frivillige kostnader: transport, alkohol etc.

Oftest dekker også arbeidsgiver vin/øl til maten og en selv dekker eventuell mer drikke utover det. Lur taktikk om en ikke vil ha ansatte klatrende oppover tapeten. ;)

Anonymous poster hash: eaf4f...90d
  • Liker 1
Skrevet

Det er gratis å delta.

Det finnes ingen drikkebegrensning - bortsett fra sunn fornuft (som ca halvparten glemmer å ta med seg på julebord).

Skrevet

Vi har aldri betalt for julebord. Det er jobben som dekker, men det er kun middag og fri bar i byen restaurant. Jeg pleier å gå hjem når det blir for mye fyll.

Da er det morsommere å være med på mannens julebord. Konene blir alltid invitert på flere retters middag ett eller annet fancy sted i Europa. I år skal vi til Berlin. :danse:

Anonymous poster hash: 2e062...824
Skrevet

Som regel betaler jobben maten, men drikke må vi betale selv.

Anonymous poster hash: 2a28f...0ef
Skrevet

Vi betaler heller ikke for julebordet, maten og vi får bonger til drikke, 2, 3 stk. Resten av drikke betaler en selv.

Anonymous poster hash: 69f21...456
Skrevet

Får mat å drikke til maten + en cognac til kaffen eller baileys om man heller vil ha det.

Som drikke til maten menes det 2-3 øl/vin/mineralvann + en akevitt

Skrevet

Jeg har hatt jobber der de dekkker julebordet, drikke til maten + bonger og så har jeg jobbet i barnehage hvor vi måtte betale selv. Det løste vi ved at vi gikk på restaurant og så kjøpte vi vår egen mat og drikke. Så dro vi i barnehagen for å feste og da hadde vi med drikke selv og så spleiset vi på litt snacks.

Skrevet

Vi betaler for julebordene våre selv, men jobben pleier å sponse litt for hver ansatt.

Skrevet

Der jeg jobber er det gratis med lokale, middag og etc for ansatte. Hver gjest får noen bonger og så er det betaling i baren om noen ønsker mer. Følge betaler ca 500kr mener jeg å huske (men får og bonger).

Skrevet

Jobben betaler reisen, opphold, middag med vin, kaffe og avec samt 3 drinker. I år skal vi til stockholm, ifjor var det Losby gods.

Anonymous poster hash: 105de...eb5
Skrevet

Jeg har hatt jobber der de dekkker julebordet, drikke til maten + bonger og så har jeg jobbet i barnehage hvor vi måtte betale selv. Det løste vi ved at vi gikk på restaurant og så kjøpte vi vår egen mat og drikke. Så dro vi i barnehagen for å feste og da hadde vi med drikke selv og så spleiset vi på litt snacks.

Fest i barnehagen faktisk... Det håper jeg ikke de gjør i bhg til mitt barn, isåfall får man håpe at renholdsansatte er veeldig nøye i ettertid

Anonymous poster hash: 4ce60...6a6

Skrevet

Det er gratis å delta. Treretters middag. Jeg mener å huske at vi må betale for drikke i baren etter middagen selv, men med ubegrenset drikke til maten har de fleste allerede fått så mye til middagen at det holder en stund. Aner ikke hva budsjettet er, men det er nok 7-sifret, jobber i et firma med mange ansatte, vi pleier å være 700-800 personer på julebordet, ink. følge.

Anonymous poster hash: 6bc77...6c1

Skrevet

Fest i barnehagen faktisk... Det håper jeg ikke de gjør i bhg til mitt barn, isåfall får man håpe at renholdsansatte er veeldig nøye i ettertid

Det var da i overkant prippent, var det ikke? :roll:

Vi har ikke julebord. Vi har valgt det bort og gir heller en sum til et veldedig formål.

:heks:

• Liker 4
Skrevet

Hos alt blir alt dekket. Har aldri væt på julebord der jobben ikke har dekket alt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi måtte selsvsagt vaske og rydde barnehagen så var ingen spor etter fest mandag.

Barnehagen ble også leid ut til bl.a barnedåper og familieselskaper av foreldrene i barnehagen.

Skrevet (endret)

Jeg er vant til å måtte betale for hele julebordet selv.

Her jeg jobber nå arrangerer ikke arbeidsgiver julebord i det hele tatt, men noen av oss ansatte har snakket om å stelle i stand noe på egenhånd. Da må vi også selvsagt dekke alt selv.

Endret av Naria
Skrevet

Hos oss er det de ansatte som arranger alt og hver enkelt betaler for seg selv. Vi pleier å bestille mat, leie et rimelig lokale og gjerne ta med egen drikke. Hyggelig og upretensiøst, men må si jeg blir litt misunnelig på dere som får dekket alt, inkl. reise til flotte steder og fine restauranter.

I blant sponser jobben julebordet med rundt 100 kr per ansatt.

Skrevet

Vi får middagen dekket. Pleier å ha vorspiel først, og da kjøper jobben inn en del drikke. Ellers dekkes alkohol til maten, samt at vi får 2-3 bonger til kvelden videre. Synes det er veldig bra, og de fleste av oss bruker nok ikke noe særlig penger mtp. at vi får mer enn nok alkohol. Da er det litt verre med dem som bestiller seg 4 shots tequila og fjørti øl når middagen går mot slutten, bare for å "sikre seg". Dét blir litt pinlig, spør du meg. :vetikke:

Anonymous poster hash: 28fcb...b96
Skrevet

Jobben dekker all mat og drikke, enten på kontoret eller på restaurant. Avhengig av om det er på kontoret/hjemme hos noen eller ute, kan vel kuvertprisen variere mellom 500 og 2500.

Anonymous poster hash: dee9f...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...