AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg opprettet denne tråden fordi jeg vil advare dere mot å ta opp forbrukslån med Klarna. Jeg tok opp et lite forbrukslån på 11000 kr og etter at jeg mistet jobben min hadde jeg vanskeligheter med å betale den. Jeg hadde betalt helt greit i ca. 6 måneder, men jeg klarte ikke å betale for 2 måneder. Da kontaktet jeg dem for å få til et nedbetalingsplan og jeg fikk som svar at jeg de bare kunne dele beløpet opp i 4 avdrag. Saken ble sendt til deres inkassoavdeling og de var heller ikke interessert i et nedbetalingsplan. De solgte gjelden til et annet inkassofirma og nå står jeg med 18 000 kr i gjeld fordi de ikke ville bli med på et nedbetalingsplan. Jeg føler meg lurt, som om de prøvde å presse opp beløpet for å få mer penger. Heldigvis var den nåværende inkassobyrå mer profesjonelle og forståelsesfulle og jeg betaler litt per måned. Anonymous poster hash: 58f23...0a5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Hmm...så du mener det er dårlig av Klarna, som du har lånt penger av, å ville ha tilbake pengene sine? Det er helt normalt at de vil, og ingen gir vel betalingsavtale på så små beløp? Det er dumt å ta opp forbrukslån. Punktum. Er ikke kredittselsksapet som er feilen her...det er at DU ikke kan betale tilbake penger DU har lånt.Anonymous poster hash: f9caa...c1e 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Hmm...så du mener det er dårlig av Klarna, som du har lånt penger av, å ville ha tilbake pengene sine? Det er helt normalt at de vil, og ingen gir vel betalingsavtale på så små beløp? Det er dumt å ta opp forbrukslån. Punktum. Er ikke kredittselsksapet som er feilen her...det er at DU ikke kan betale tilbake penger DU har lånt.Anonymous poster hash: f9caa...c1e Jo, det er helt vanlig at man kan få betalingsfri måneder når man tar opp forbrukslån. Rentene løper uansett, så strengt tatt tjener de penger på at folk betaler sakte, så lenge de får pengene til slutt, derfor pleier de å være greie sånn. Du kan selvsagt mene hva du vil om forbrukslån, men så lenge Klarna tilbyr dårligere vilkår enn konkurrentene synes jeg det er helt på sin plass at TS opplyser om dette. Anonymous poster hash: 6bdd2...71d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Trådtittelen burde være "Unngå forbrukslån". Anonymous poster hash: b0576...94e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Mitt inntrykk er at Klarna er ganske stivbente og fokuserte på å få inn mest mulig penger. Inntrykket mitt baserer seg blant annet på at de legger til høye purregebyrer i etterkant om man har vært litt for sent ute med å betale en regning. De fleste selskaper ser igjennom fingrene med små forsinkelser så lenge regningen blir betalt. De er også uvillige til å gi betalingsutsettelse. Anonymous poster hash: babd2...f0a
kalinka85 Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Dette skulle du tenkt på før du tok opp et forbrukslån med skyhøy rente! Klandrer du dem for å ville ha pengene sine? Kontaktet du dem FØR du ikke klarte å betale ved forfall, eller tok DE kontakt med DEG ETTER du hadde gitt faen i å betale i 2 måneder? Isåfall er det jo ikke rart de sender det til inkasso, da har du jo misligholdt betalingsavtalen du godtok skriftlig da du tok opp lånet! Lurt å ha såpass styring på pengene at man slipper å ta opp forbrukslån. Og ikke ta opp slike lån hvis man ikke vet med 100% sikkerhet at man klarer å betale det. Når skal folk lære?? "Litt hver måned"? Lykke til med å bli gjeldsslave sier nå jeg! Gud så glad jeg er for at mamma lærte meg økonomisk styring, og gudså glad jeg er for å ha såpass basic kunnskap i matte at jeg aldri vil ta opp slike lån. Har man ikke råd så sparer man! Enkelt og greit. Lån kan man ta til hus, bil, båt etc, som man tross alt ar sikjerhet i. Formoder at du har lært leksa di! Til pass for deg! 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Trådtittelen burde være "Unngå forbrukslån". Anonymous poster hash: b0576...94e Jepp! Et generelt godt råd for alle. Hva går gjennom hodet på folk som tar opp forbrukslån egentlig? HVORFOR HVORFOR HVORFOR? Det er da ALDRI noen god ide. Anonymous poster hash: b3e8b...e76 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Dette skulle du tenkt på før du tok opp et forbrukslån med skyhøy rente! Klandrer du dem for å ville ha pengene sine? Kontaktet du dem FØR du ikke klarte å betale ved forfall, eller tok DE kontakt med DEG ETTER du hadde gitt faen i å betale i 2 måneder? Isåfall er det jo ikke rart de sender det til inkasso, da har du jo misligholdt betalingsavtalen du godtok skriftlig da du tok opp lånet! Lurt å ha såpass styring på pengene at man slipper å ta opp forbrukslån. Og ikke ta opp slike lån hvis man ikke vet med 100% sikkerhet at man klarer å betale det. Når skal folk lære?? "Litt hver måned"? Lykke til med å bli gjeldsslave sier nå jeg! Gud så glad jeg er for at mamma lærte meg økonomisk styring, og gudså glad jeg er for å ha såpass basic kunnskap i matte at jeg aldri vil ta opp slike lån. Har man ikke råd så sparer man! Enkelt og greit. Lån kan man ta til hus, bil, båt etc, som man tross alt ar sikjerhet i. Formoder at du har lært leksa di! Til pass for deg! Bil og båt har du ikke sikkerhet i å du får ikke lån i en bank med bil eller båt som sikkerhet Anonymous poster hash: 788cc...c0d 1
kalinka85 Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Bil og båt har du ikke sikkerhet i å du får ikke lån i en bank med bil eller båt som sikkerhetAnonymous poster hash: 788cc...c0d Du tar opp lån med sikkerhet/pant i bilen du kjøper.
Lettpåtå Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Hele konseptet med å tilby forbrukslån er å flå folk mest mulig, så er det galskap å i hele tatt vurdere det. Det er en grunn til at nettsider og aviser er tapetsert med reklame for forbrukslån. Det er profitabelt. Har lånegiver flaks, så betaler ikke skyldneren lånet i tide, da kan de flås enda mer med gebyrer. At noen kjøper forbruksvarer på kreditt er for meg fullstendig uforståelig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå