Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, men gjør det at det er greit? Skal man bare avfeie alle mennesker som onde?

Det der med at religion har gjort så mye godt kan du skrive en veldig tynn bok om. Det rettferdiggjør ikke flere tusen år med drap og lidelse

Ja, det der med at religion har gjort så mye GODT stusser jeg litt over, også. Kan noen starte en liste over positive ting som religionen har et klart og utvetydig ansvar for? Altså positive ting som er direkte attribuerbart til det faktiske innholdet i en religion? Jeg tror også at den listen vil bli kort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det der med at religion har gjort så mye GODT stusser jeg litt over, også. Kan noen starte en liste over positive ting som religionen har et klart og utvetydig ansvar for? Altså positive ting som er direkte attribuerbart til det faktiske innholdet i en religion? Jeg tror også at den listen vil bli kort.

Jeg kan prøve meg, religion førte mennesker sammen i organiserte samfunn 4-5000 år fk. Mennesker ønsket å bo rundt templene, det er starten på sivilisasjon. Før det var det stammepreget.

Så antar jeg at boka slutter der.

Endret av Guy Fawkes
  • Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Lista finn du her:

1.

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

.

Endret av Mann 42
Skrevet

Hvor ser du hat i mitt innlegg? Jeg mener religion er et problem -et stort problem- som det ikke finnes noen enkel løsning på. Religion dreper. Religion sprer hat. At jeg påpeker dette impliserer på ingen måte at jeg hater noen som helst. Jeg har f.eks ikke drept noen eller oppmuntret til å drepe noen, ei heller skadet, omskåret eller undertrykt noen

Skal man løse noe som helst er man nødt til å ha en åpen debatt. Desverre har ikke religiøse forstått det ennå

Dessverre har ikke humanister heller forstått det. Man skal ikke se lenge for å finne en hjernedød person fra begge gruppene.

Anonymous poster hash: 1a4bc...ef1

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hva med korstogene?

Islam holder på den dag i dag. Korstogene skjedde i middelalderen. Dessuten var de et svar på angrep fra muslimer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...