Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer. Synes det begynner å bli temmelig mange ateister som sprer hat mot religion, jeg.

Ikke kall alle for Ateister. Det blir feil Tabris. I forhold til det du sier, synes du det er rart? Kansje det er paa tide at mennesker faar lov til aa vaere den de er uten aa bli sett paa som en synder i tide og utide? Er det ikke rett og slett urettferdig at verdens stoerste business er bygget paa frykten mennesker har for hva som kommer etter doeden? Skal dagens religioner faa lov til aa haave inn billioner paa menneskers frykt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel.. På samme måte som leger sprer hat mot bakterier og virus?

Skjønner heller ikke hvorfor folk i tråden henger seg opp i det TS skriver om Kristendommen. Det var vel ment som et eksempel? Andre religioner er akkurat like ille, og verre. Et annet dusteargument som garantert kommer opp er at ikke alle religioner sprer hat, og da dras gjerne frem Buddhismen og Hinduismen. At noen sitter og ber med beina i kors foran en statue veier jo ikke opp for noe som helst

100% av religioner i dag har paa ett eller annet tidspunkt blitt brukt som argument i krig eller opptoeyer. Jeg kan ikke finne eneneste religion som ikke har blodige sammenstoet knyttet til seg.

Skrevet

Er dette særoppgaven din?

Anonymous poster hash: 084e8...558

Nei, men du kan bruke det i din om du vil.

Skrevet

Nei alle mennesker er ikke onde men alle mennesker er i stand til ondskap.

Jeg har ikke sakt det rettferdig gjør noen ting. Men religion har gjort mye mer godt en en tynn bok.

Men det virker som du er fast bestemt at alt er religions feil og at du totalt ignorerer det faktum at religion bare eksister fordi mennesket skapte det. Og at mennesket alene er skyld i alt galt som skjer på jorden. Altså bortset fra naturkatastorfer

Men jeg vet det er mye enklere og dikte opp en ondskap som verken er god eller ond. Religion er det mennesket gjør den til. En og faktisk innse at mennesket er den virkelgie ondskap og at om vi fjerner religion vil mennesket fremmdels være like ondt som det er i dag.

Men for all del om du må trøste deg med eventyr om at alt galt skyldes religion og mennekset er uskydlig så gjør det.

Men jeg lever i den virkelige verden og ser at ondskapen er en ting og det er mennesket.

ps

Det gode som kommer ut av religion er det også mennesket som står bak. Men som du sier så lite godt har kommet ut av religion. Dermed må vi slå fast at mennesker er mer onde en gode. Altså om vi følger din logikk om at det er religionens feil og ikke mennesket. Det blir jo som religion lever sitt eget liv og ikke ble skapt av mennesker.

men jeg vet hvordan det er og diskutere med folk som har et forvridd syn på religion. Det er som og snakke til en vegg

Om vi hadde kunnet vise til at religion har skapt mer godt enn det har gjort vondt i verden saa hadde denne traaden ikke eksistert. Det er umulig i dag aa se vekk fra alle problemene som religion har foert med seg til naa og det er paa tide at man begynner aa gjoere noe med det?

Skrevet

men nå er det jo også mennesker som har skapt de ulike religioner og da.

Bullseye ;) men ikke i foelge religioese overhoder.

Skrevet

Nei, religion sprer ikke hat. Fanatisme gjør det, og den kan like gjerne være politisk.

At man velger å lukke øynene for det gode religionen har utøvd, er en annen sak. Det er sikkert behagelig å fornekte det når man har bestemt seg for noe annet.

Anonymous poster hash: 81932...12e

Fanatisme er nok et ord som blir brukt for aa dekke over hovedproblemet. Sikkert mange andre "seriemordere" der ute som har gjort flotte ting foer de bestemte seg for aa drepe folk over en lav sko,..disse enkelt personene straffer vi jo i forhold til det de har gjort? Vi lar de ikke slippe unna fordi de engang gjorde noe bra? Fanatiker i forhold til religion og konspirasjonsteoretikere i forhold til verdenssystemet.

Skrevet

Fanatisme er nok et ord som blir brukt for aa dekke over hovedproblemet. Sikkert mange andre "seriemordere" der ute som har gjort flotte ting foer de bestemte seg for aa drepe folk over en lav sko,..disse enkelt personene straffer vi jo i forhold til det de har gjort? Vi lar de ikke slippe unna fordi de engang gjorde noe bra? Fanatiker i forhold til religion og konspirasjonsteoretikere i forhold til verdenssystemet.

Nå skjønner jeg ikke en gang hva du mener.....

Skrevet

Bare for aa si det helt i begynnelsen...jeg er ikke ateist, jeg er realist.

I dagens samfunn synes jeg religion har alt for stor innflytelse. Ikke bare har de innflytelse paa stakkars godtroende mennesker, men de har ogsaa innflytelse i politikk, oekonomi og utdanning verdensdekkende. Spoersmaalet er; HVORFOR?? Ingentig har skapt flere grenser, mer hat og fordommer enn nettopp religion. For aa ta kristendommen saa er den bygget paa en "usynlig mann" som overvaaker deg konstant. Denne mannen har en liste paa 10 ting han IKKE vil at du skal gjoere. Om du skulle vaere saa dum aa gjoere noe som staar paa denne lista, saa har han ordnet sitt eget spesielle sted til deg med flammer, roeyk og annet f***skap, hvor du skal tortureres i all evighet....men Gud er GOD..han elsker deg faktisk og kaller deg "barnet sitt"...Gud er god pluss at han trenger penger...masse penger faktisk. Religion i dag er big business. De drar inn bilioner hvert aar,men likevell trenger de alltid mer. Han kan slettes ikke vaere noen oekonom denne hellige aanden. Ikke trenger han aa betale skatt, det tar folket seg av...Hovedkontoret i Roma staar det heller ikke saa bra til med. Her kan nevnes; pengevasking, pedofili og mafia virksomhet..men straffes for det? Nei, straff det skal mennesker som ikke tror paa de faa..vi fortjener visst det..Gud er jo tross alt kjaerlig og god. Lurer paa om alterguttene egentlig mener det samme? I dagens samfunn faar vi ikke lov til aa selge produkter vi ikke kan bevise innholdet i paa minst 10 spraak som skal trykkes paa etiketten. Selv om bibelen er trykket paa alle spraak saa kan den strengt tatt ikke regnes som noe bevis for det egentlige innholdet. Hvordan kan da denne business modulen faktisk vaere den mest berikende paa verdensbasis og det i over 2000 aar?? Holy Crap!!

jeg har ett favoritt kåseri:

Kristendommen- den 10 landeplage. Skrevet av øverland, fantastisk underholdende, skkurat passe spydig i tonen til at jeg tror du vil finne det underholdene:)

Forøvrig skulle religion vært forbudt sammen med alle andre elitistiske og ekskluderende foreninger!

• Liker 2
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Om vi hadde kunnet vise til at religion har skapt mer godt enn det har gjort vondt i verden saa hadde denne traaden ikke eksistert. Det er umulig i dag aa se vekk fra alle problemene som religion har foert med seg til naa og det er paa tide at man begynner aa gjoere noe med det?

Og disse problemer er skapt pga mennesker

Alt ondskap som skjer i verden bortsett fra naturkatastrofer er menneseskapt

men jeg vet det er enklere og skylde på religion en og skylde på de som skapte religion.

Og du kan fjerne religion men faktumet er at religion bare er en av mange ting mennesker bruker til og spre ondskap. Kanskje på tide at dere får det inn i hodene deres at religion ikke er det eneste mennesker bruker til og spre ondskap. Men en av 100 vis av ting mennesker bruker til og spre ondskap.

Mennesker er i bunn og grunn ikke gode men onde.

Skrevet

Det gjør de jo den dag i dag. Religion er langt i fra det eneste mennesker bruker i dag til å spre hat

Ja ikke sant. Det er så mange ting vi mennesker bruker for å spre hat - ikke bare religion.

Skrevet

Signerer. Synes det begynner å bli temmelig mange ateister som sprer hat mot religion, jeg.

Ja, slik antirasister sprer hat mot rasisme. Så smart du er!

Alle som ikke bøyer seg og lar seg r*vkjøre av religioner sprer hat mot dem, i følge deg.

• Liker 2
Skrevet

Mennesker sprer hat, ikke religionen.

Det stemmer vel ikke helt. Religioner sprer f.eks. hat mot homofile, kvinner, osv.

Islam sprer hat mot ikke-troende, og er basert på bruk av rå vold for å tvinge folk til å konvertere.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er rimelig obvious at religioner sprer ekstra hat, der hvor det ikke hadde vært noen grunn til å spre det. Dersom du ikke har en Gud og skylde på, så kan du ikke hate homofile for å dekke over at du selv ønsker å suge pikk, lizm. Religion er dritt, det fins ikke mye bra å si om religion. Nuff said. Nå fikk jeg spredd litt hat. :) Velbekomme.

• Liker 1
Skrevet

Nå kommer Tabris og stempler abcdefghi som ekstremist samtidig som hun synes det er helt fint at muslimer ønsker dødsstraff for homofile.

Skrevet

Og disse problemer er skapt pga mennesker

Alt ondskap som skjer i verden bortsett fra naturkatastrofer er menneseskapt

men jeg vet det er enklere og skylde på religion en og skylde på de som skapte religion.

Og du kan fjerne religion men faktumet er at religion bare er en av mange ting mennesker bruker til og spre ondskap. Kanskje på tide at dere får det inn i hodene deres at religion ikke er det eneste mennesker bruker til og spre ondskap. Men en av 100 vis av ting mennesker bruker til og spre ondskap.

Mennesker er i bunn og grunn ikke gode men onde.

Saa klart det er mennesker som staar bak all faenskapen. Naa tok jeg for meg religion som en av de emnene som ligger til grunn for en veldig stor del av problemene vi har skapt. Paa over 2000 aar er den lista blitt lang. Jeg sitter ikke her og mener at om vi endelig faar fjaernet religon saa er resultatet love,peace and harmony,..men det hadde mest sannsynlig ikke gjort situasjonen vaerre.

Skrevet

jeg har ett favoritt kåseri:

Kristendommen- den 10 landeplage. Skrevet av øverland, fantastisk underholdende, skkurat passe spydig i tonen til at jeg tror du vil finne det underholdene:)

Forøvrig skulle religion vært forbudt sammen med alle andre elitistiske og ekskluderende foreninger!

Bullseye pautina! ;) Kunne ikke vaert mer enig

Skrevet

Du har såpass slitsom måte å skrive på at jeg ikke gadd å lese hva du skrev, men heller tar utgangspunkt i overskriften, som faktisk var mulig å lese.

Religion sprer ikke hat. Mennesker sprer hat. Dawkins sprer hat mot religion. Ekstreme religiøse sprer hat mot ikke-troende.

Anonymous poster hash: d8a40...19f

• Liker 1
Skrevet

Nå skjønner jeg ikke en gang hva du mener.....

Det jeg mener er ganske enkelt. De fleste folk som mener religion er greit , mener det er kun "fanatikere" som trekker synet paa religion ned. Bullshit. Se paa historien bak hver enket religion. Det er slettes ikke kun fanatikere som skal staa ansvarlig for all frykt og faenskap som har skjedd i "Guds navn". Poenget mitt med hele traaden er at religion burde blitt fjaernet og man kan fint begynne innenfor politikk og utdannelse.

Skrevet

Du har såpass slitsom måte å skrive på at jeg ikke gadd å lese hva du skrev, men heller tar utgangspunkt i overskriften, som faktisk var mulig å lese.

Religion sprer ikke hat. Mennesker sprer hat. Dawkins sprer hat mot religion. Ekstreme religiøse sprer hat mot ikke-troende.

Anonymous poster hash: d8a40...19f

Har jeg helt sikkert. Til informasjon til anonymBruker saa er ikke dette en stave/ gramatikk konkurranse og ingen ba deg om aa bruke den dyrebare tiden din paa mitt innlegg. Her faar alle lov til aa skrive det de mener akkurat slik de foeler for aa skrive det. Er det ok for deg lille venn?

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Religioner sprer f.eks. hat mot homofile, kvinner, osv.

Islam sprer hat mot ikke-troende, og er basert på bruk av rå vold for å tvinge folk til å konvertere.

Hva med korstogene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...