Leiael Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Bare for aa si det helt i begynnelsen...jeg er ikke ateist, jeg er realist. I dagens samfunn synes jeg religion har alt for stor innflytelse. Ikke bare har de innflytelse paa stakkars godtroende mennesker, men de har ogsaa innflytelse i politikk, oekonomi og utdanning verdensdekkende. Spoersmaalet er; HVORFOR?? Ingentig har skapt flere grenser, mer hat og fordommer enn nettopp religion. For aa ta kristendommen saa er den bygget paa en "usynlig mann" som overvaaker deg konstant. Denne mannen har en liste paa 10 ting han IKKE vil at du skal gjoere. Om du skulle vaere saa dum aa gjoere noe som staar paa denne lista, saa har han ordnet sitt eget spesielle sted til deg med flammer, roeyk og annet f***skap, hvor du skal tortureres i all evighet....men Gud er GOD..han elsker deg faktisk og kaller deg "barnet sitt"...Gud er god pluss at han trenger penger...masse penger faktisk. Religion i dag er big business. De drar inn bilioner hvert aar,men likevell trenger de alltid mer. Han kan slettes ikke vaere noen oekonom denne hellige aanden. Ikke trenger han aa betale skatt, det tar folket seg av...Hovedkontoret i Roma staar det heller ikke saa bra til med. Her kan nevnes; pengevasking, pedofili og mafia virksomhet..men straffes for det? Nei, straff det skal mennesker som ikke tror paa de faa..vi fortjener visst det..Gud er jo tross alt kjaerlig og god. Lurer paa om alterguttene egentlig mener det samme? I dagens samfunn faar vi ikke lov til aa selge produkter vi ikke kan bevise innholdet i paa minst 10 spraak som skal trykkes paa etiketten. Selv om bibelen er trykket paa alle spraak saa kan den strengt tatt ikke regnes som noe bevis for det egentlige innholdet. Hvordan kan da denne business modulen faktisk vaere den mest berikende paa verdensbasis og det i over 2000 aar?? Holy Crap!! 2
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Mennesker sprer hat uansett hva de tror på. Det være seg Kristne, Muslimer, Ateister.....you name it! Blir for enkelt å skylde alt på kristne. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Blir for enkelt å skylde alt på religion, mener nå jeg. Religion er ikke hovedproblemet. Menneskets feiloppfatning av religioner og trangsynthet er etter mine tanker noe av det som sprer hat. Anonymous poster hash: 76488...2de 1
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Mennesker sprer hat Religion er bare et av mange redskaper mennesker bruker for og spre hat 1
Tabris Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Mennesker sprer hat uansett hva de tror på. Det være seg Kristne, Muslimer, Ateister.....you name it! Blir for enkelt å skylde alt på kristne. Signerer. Synes det begynner å bli temmelig mange ateister som sprer hat mot religion, jeg. 2
Gjest s@nd Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Mennesker sprer hat Religion er bare et av mange redskaper mennesker bruker for og spre hat Enig.. Uten religion hadde nok mennesker brukt noe annet for å spre hatet uansett. 1
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Enig.. Uten religion hadde nok mennesker brukt noe annet for å spre hatet uansett. Det gjør de jo den dag i dag. Religion er langt i fra det eneste mennesker bruker i dag til å spre hat 1
Knirke Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Signerer. Synes det begynner å bli temmelig mange ateister som sprer hat mot religion, jeg. Javel.. På samme måte som leger sprer hat mot bakterier og virus? Skjønner heller ikke hvorfor folk i tråden henger seg opp i det TS skriver om Kristendommen. Det var vel ment som et eksempel? Andre religioner er akkurat like ille, og verre. Et annet dusteargument som garantert kommer opp er at ikke alle religioner sprer hat, og da dras gjerne frem Buddhismen og Hinduismen. At noen sitter og ber med beina i kors foran en statue veier jo ikke opp for noe som helst 1
Tabris Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Javel.. På samme måte som leger sprer hat mot bakterier og virus? Skjønner heller ikke hvorfor folk i tråden henger seg opp i det TS skriver om Kristendommen. Det var vel ment som et eksempel? Andre religioner er akkurat like ille, og verre. Et annet dusteargument som garantert kommer opp er at ikke alle religioner sprer hat, og da dras gjerne frem Buddhismen og Hinduismen. At noen sitter og ber med beina i kors foran en statue veier jo ikke opp for noe som helst Tror innlegget ditt funker fint som eksempel på mitt poeng, jeg. 1
Knirke Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Tror innlegget ditt funker fint som eksempel på mitt poeng, jeg. Hvor ser du hat i mitt innlegg? Jeg mener religion er et problem -et stort problem- som det ikke finnes noen enkel løsning på. Religion dreper. Religion sprer hat. At jeg påpeker dette impliserer på ingen måte at jeg hater noen som helst. Jeg har f.eks ikke drept noen eller oppmuntret til å drepe noen, ei heller skadet, omskåret eller undertrykt noen Skal man løse noe som helst er man nødt til å ha en åpen debatt. Desverre har ikke religiøse forstått det ennå 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Er dette særoppgaven din? Anonymous poster hash: 084e8...558
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Javel.. På samme måte som leger sprer hat mot bakterier og virus? HVA er det du sier sprer leger hat mot bakterier og virus ? Hvordan våger de Dette skal de få angre på hvordan våger de og spre hat mot de uskydlige og sårbare virus og bakterier men frykt ikke jeg skal trøste alle bakterier og virus som er bitt utsatt for hat av disse ondskapsfulle legene. 3
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Hvor ser du hat i mitt innlegg? Jeg mener religion er et problem -et stort problem- som det ikke finnes noen enkel løsning på. Religion dreper. Religion sprer hat. At jeg påpeker dette impliserer på ingen måte at jeg hater noen som helst. Jeg har f.eks ikke drept noen eller oppmuntret til å drepe noen, ei heller skadet, omskåret eller undertrykt noen Skal man løse noe som helst er man nødt til å ha en åpen debatt. Desverre har ikke religiøse forstått det ennå Religion er bare et problmen pga mennesker. Religion er hva mennesker gjør det til. Relgion kan brukes til godt og ondt det som avgjør hva det blir brukt til er mennesker. Ja mennesket har gjort mye ondt med religion. Men du kan ikke nekte for at mennesket har også gjort gode ting igjenom religion. Og bare så det er nevnt noe som mange ikke ser ut til og være klar over. Religion er bare en av mange redskaper mennesker bruker til og spre ondskap.
Knirke Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Religion er bare et problmen pga mennesker. Religion er hva mennesker gjør det til. Relgion kan brukes til godt og ondt det som avgjør hva det blir brukt til er mennesker. Ja mennesket har gjort mye ondt med religion. Men du kan ikke nekte for at mennesket har også gjort gode ting igjenom religion. Og bare så det er nevnt noe som mange ikke ser ut til og være klar over. Religion er bare en av mange redskaper mennesker bruker til og spre ondskap. Jo, men gjør det at det er greit? Skal man bare avfeie alle mennesker som onde? Det der med at religion har gjort så mye godt kan du skrive en veldig tynn bok om. Det rettferdiggjør ikke flere tusen år med drap og lidelse 5
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Jo, men gjør det at det er greit? Skal man bare avfeie alle mennesker som onde? Det der med at religion har gjort så mye godt kan du skrive en veldig tynn bok om. Det rettferdiggjør ikke flere tusen år med drap og lidelse Nei alle mennesker er ikke onde men alle mennesker er i stand til ondskap. Jeg har ikke sakt det rettferdig gjør noen ting. Men religion har gjort mye mer godt en en tynn bok. Men det virker som du er fast bestemt at alt er religions feil og at du totalt ignorerer det faktum at religion bare eksister fordi mennesket skapte det. Og at mennesket alene er skyld i alt galt som skjer på jorden. Altså bortset fra naturkatastorfer Men jeg vet det er mye enklere og dikte opp en ondskap som verken er god eller ond. Religion er det mennesket gjør den til. En og faktisk innse at mennesket er den virkelgie ondskap og at om vi fjerner religion vil mennesket fremmdels være like ondt som det er i dag. Men for all del om du må trøste deg med eventyr om at alt galt skyldes religion og mennekset er uskydlig så gjør det. Men jeg lever i den virkelige verden og ser at ondskapen er en ting og det er mennesket. ps Det gode som kommer ut av religion er det også mennesket som står bak. Men som du sier så lite godt har kommet ut av religion. Dermed må vi slå fast at mennesker er mer onde en gode. Altså om vi følger din logikk om at det er religionens feil og ikke mennesket. Det blir jo som religion lever sitt eget liv og ikke ble skapt av mennesker. men jeg vet hvordan det er og diskutere med folk som har et forvridd syn på religion. Det er som og snakke til en vegg Endret 8. oktober 2013 av Rodion Raskolnikov 1
Knirke Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Ingen har sagt at religion er skyld i alt galt. Det er ingen som sier det, og ja det hadde vært en ganske dum ting å si Jeg tror du leser mellom linjene akkurat det du vil lese 2
Gjest BettyBoop Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Mennesker sprer hat uansett hva de tror på. Det være seg Kristne, Muslimer, Ateister.....you name it! Blir for enkelt å skylde alt på kristne. men nå er det jo også mennesker som har skapt de ulike religioner og da. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Nei, religion sprer ikke hat. Fanatisme gjør det, og den kan like gjerne være politisk. At man velger å lukke øynene for det gode religionen har utøvd, er en annen sak. Det er sikkert behagelig å fornekte det når man har bestemt seg for noe annet.Anonymous poster hash: 81932...12e 1
Leiael Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #19 Skrevet 9. oktober 2013 Mennesker sprer hat uansett hva de tror på. Det være seg Kristne, Muslimer, Ateister.....you name it! Blir for enkelt å skylde alt på kristne. Helt enig! Tok bare for meg kristendommen i dette innlegget Takk for svar piiiip
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 Mennesker sprer hat, ikke religionen. (Om noen tror på noe annet enn meg, så har jeg ingenting imot det så lenge de i gjengjeld respekterer at jeg tror noe annet) Anonymous poster hash: 8c275...f2d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå