Gå til innhold

Typen prøver å bygge muskler, men spiser 1400 kcal. 183 høy.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min har veldig lyst å bygge muskler, han trener styrke 3-4 ganger i uka. Han har ikke fått noe særlig resultater og klager ofte på at han er trøtt, sliten osv.

Han er veldig småspist, og overtalte han til å telle kcal på en vanlig dag. Det viste seg at han på en vanlig dag får i seg ca 1400 kcal. Han er 183 cm høy, og er veldig tynn.

Han vil ikke høre på meg når jeg sier han må spise mye mer for å bygge muskler. I tillegg er han utrolig sær i matveien...

Noen som kan svare her som kan gi noen råd? Har tenkt å vise ham svarene etterpå siden han ikke hører på meg.

Anonymous poster hash: 541bb...ac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Typen min er veldig flink til å bygge muskler, han har full oversikt over alt som har med kosthold og trening å gjøre. Han er ca. 186 og trener styrke 5 ganger i uken, de dagene han trener spiser han mer (ca. 2500 kcal), de dagene han ikke trener spiser han mindre (ca. 2000 kcal). Men han er like obs på mettet fett som han er på kalori inntakk :-) Og han spiser hovedsakelig sunne kalorier, og han spiser brokkoli hver dag, som oftest ved siden av kylling eller fisk. Men han koser seg med litt snask i helgene akkurat som meg så klart :D Og det betyr heller ikke at han ikke kan spise en pizza innimellom, men han har et hovedsakelig sunt kosthold med mye proteiner, lite mettet fett, og passer på å spise nok kalorier :)

Endret av Maria12345
Skrevet

Ikke noe poeng å frykte mettet fett.

En taktikk som brukes mye for å gå opp i vekt når en har vanskeligheter for å spise nok er å drikke energien.

1-2 liter H-melk i tillegg til alt det andre per dag vil drastisk øke inntaket. Om han vil bruke mer penger kan han i tillegg tilsette proteinpulver i dette.

Deter enklere med melk da det slipper å blandes med noe. 1-2 liter er ikke mer enn et lite glass i timen om man vil fordele det, eller 0,3-0,5 liter til hvert måltid.

Drikk ETTER en er ferdig med å spise.

• Liker 2
Skrevet

Typen min har veldig lyst å bygge muskler, han trener styrke 3-4 ganger i uka. Han har ikke fått noe særlig resultater og klager ofte på at han er trøtt, sliten osv.

Han er veldig småspist, og overtalte han til å telle kcal på en vanlig dag. Det viste seg at han på en vanlig dag får i seg ca 1400 kcal. Han er 183 cm høy, og er veldig tynn.

Han vil ikke høre på meg når jeg sier han må spise mye mer for å bygge muskler. I tillegg er han utrolig sær i matveien...

Noen som kan svare her som kan gi noen råd? Har tenkt å vise ham svarene etterpå siden han ikke hører på meg.

Anonymous poster hash: 541bb...ac8

Be han slutte å trolle....

Anonymous poster hash: 5c291...7ba

Skrevet

Her er løsningen for typen din:

http://fitnessbloggen.no/fyrstikkprogrammet/

Be han lese og utføre.

Han bør også legge merke til følgende setning, hentet fra programmet:

Ikke innbill deg selv at du spiser mye når du så vidt klarer å presse i deg 2500 kcal om dagen. Dette er ikke mye mat for en fyrstikk som vil opp i vekt.

Skrevet

Han burde jo ta inn sikkert over 2400 kcal med den vekten når han trener. Si at han må kjøpe vektøkningspulver som man finner på butikkene, og jeg ville vist noen sider hvor de faktisk skriver om dette. Eneste måten å gå opp i vekt er å ta inn mer kcal enn man forbrenner. Han får i seg for lite og da kan han ikke gå opp i vekt eller bygge muskler.

Skrevet

Synes det er litt sært at han ikke vil høre på deg jeg, les og bli opplyst liksom? Og ja, sjekk ut fyrstikkprogrammet. 1400 kalorier er det mange av bikinifitnessjentene ligger på under konkurransediett, og det bygges ikke ett gram med muskler da - glem det :-) Med en gang han dobler kaloriinntaket (minst!), så kommer resultatene ;) Han burde lese seg opp på ernæring. Fitnessbloggen er et fantastisk start å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...