AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Hva gjør jeg om jeg får negativ på eggløsningstester i flere måneder, vil det si jeg må ha hjelp for å slippe de fine eggene mine? Anonymous poster hash: 9fa50...f26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Har du tenkt på at det er ikke sikkert du kan få barn?Anonymous poster hash: 65a88...5ce
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Har du tenkt på at det er ikke sikkert du kan få barn?Anonymous poster hash: 65a88...5ce Klart det - har jo ikke prøvd ut behandling - så selvsagt er det fortsatt et håp. Har fått positiv EL noen ganger men ellers negativ i de siste. Får bare oppsøke legen hvis det forsetter, men ønsker å høre med andre som også opplever dette. Anonymous poster hash: 9fa50...f26
Favole Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Har du helt stabile sykluser da? Om du nylig har sluttet med p-piller eller lignende, så kan det jo ta litt tid før eggløsning og menstruasjon vil komme som normalt igjen. Hvis det har vært et problem over lang tid kan det være greit å tenke på å kontakte fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Ta kontakt med lege. Jeg hadde en periode hvor det var flere dager mellom hver eggløsning, tror det var ca 40 dager mellom hver. Det eneste som kan hjelpe er lege. Anonymous poster hash: 082c5...a7e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Har du helt stabile sykluser da? Om du nylig har sluttet med p-piller eller lignende, så kan det jo ta litt tid før eggløsning og menstruasjon vil komme som normalt igjen. Hvis det har vært et problem over lang tid kan det være greit å tenke på å kontakte fastlegen. Har regelmessig mens på +- 24 dager. Har mensmurringer og stikkinger nederst i magen selvom negativ test .... Sluttet med piller for ca 5-6 måneder siden.... Ja da får jeg vente litt Anonymous poster hash: 9fa50...f26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Ta kontakt med lege.Jeg hadde en periode hvor det var flere dager mellom hver eggløsning, tror det var ca 40 dager mellom hver.Det eneste som kan hjelpe er lege. Anonymous poster hash: 082c5...a7e Legen sa jeg skulle vente Anonymous poster hash: 9fa50...f26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Har du tenkt på at det er ikke sikkert du kan få barn?Anonymous poster hash: 65a88...5ce For en frekk og unødvendig kommentar! De fleste kan få barn selv, noen trenger litt hjelp til å starte eggløsningen og noen trenger kanskje prøverør, å komme med en slik kommentar er helt unødvendig! Det kan være helt normalt etter slutt med p-piller. Har du noen lunde stabile sykluser vil jeg tro at du har EL...? Lykke til! Anonymous poster hash: a0355...aef
Thinkerbelle Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Nå er jeg ingen ekspert men tenker at enten så har du eggløsning men testene slår ikke ut (har hørt det går an, og leste det på Pernille info), eller så har du veldig kort LH-topp og går glipp av toppen. Tester du to ganger om dagen? Selv hadde jeg uregelmessig mens etter amming, og jeg tok eggløsningstester to ganger om dagen i 50-60 dager i strekk før EL dukket opp og jeg ble gravid:) kjedelig med all testingen, men verdt det:)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 For en frekk og unødvendig kommentar!De fleste kan få barn selv, noen trenger litt hjelp til å starte eggløsningen og noen trenger kanskje prøverør, å komme med en slik kommentar er helt unødvendig!Det kan være helt normalt etter slutt med p-piller. Har du noen lunde stabile sykluser vil jeg tro at du har EL...? Lykke til! Anonymous poster hash: a0355...aef Ts her. Er enig at det var en unødvendig og frekk kommentar Muligens jeg har EL men kanskje jeg bommer med tester, men rart siden jeg bruker monitor ved siden av som ikke heller har lyktes får kanskje vente til jula før eventuell ta kontakt med privat gynekolog for nærmere undersøkelser Anonymous poster hash: 9fa50...f26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Nå er jeg ingen ekspert men tenker at enten så har du eggløsning men testene slår ikke ut (har hørt det går an, og leste det på Pernille info), eller så har du veldig kort LH-topp og går glipp av toppen. Tester du to ganger om dagen? Selv hadde jeg uregelmessig mens etter amming, og jeg tok eggløsningstester to ganger om dagen i 50-60 dager i strekk før EL dukket opp og jeg ble gravid:) kjedelig med all testingen, men verdt det:) Ja leste at man kan faktisk bomme har tatt 2 tester idag men synes er litt vanskelig å tyde på billig tester, men ser ut som negativ da kontrollstrek er svakere har hatt positiv EL tidligere men nå forsvant den bare i de siste. Kanskje tok seg en jorden rundt tur Anonymous poster hash: 9fa50...f26
Thinkerbelle Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Ja leste at man kan faktisk bomme har tatt 2 tester idag men synes er litt vanskelig å tyde på billig tester, men ser ut som negativ da kontrollstrek er svakere har hatt positiv EL tidligere men nå forsvant den bare i de siste. Kanskje tok seg en jorden rundt tur Anonymous poster hash: 9fa50...f26 Håper den snart vender snuten hjemover igjen da:)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Negativ ? Hvor lenge bør resultatet vises frem? Blir testen feil etter 10 minutter ? Anonymous poster hash: 9fa50...f26 Anonymous poster hash: 9fa50...f26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Får ikke legge ut bilde Anonymous poster hash: 9fa50...f26
klatremusa Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg anbefaler å dra til gynokolog. Min sa at siden jeg hadde så regelmessig menstruasjon var det lite sannsynlig at jeg ikke hadde eggløsning. Men for sikkerhet skyld ønsket jeg å ta blodprøver for å se at jeg faktisk hadde eggløsning. Da tar man på dag 3 og dag 21. Jeg ville gjort det hvis jeg var deg og monitoren ikke slo ut i mange måneder
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Ts her Jeg anbefaler å dra til gynokolog. Min sa at siden jeg hadde så regelmessig menstruasjon var det lite sannsynlig at jeg ikke hadde eggløsning. Men for sikkerhet skyld ønsket jeg å ta blodprøver for å se at jeg faktisk hadde eggløsning. Da tar man på dag 3 og dag 21. Jeg ville gjort det hvis jeg var deg og monitoren ikke slo ut i mange måneder Takk takk - da gjør jeg det om den ikke slår! Anonymous poster hash: 9fa50...f26
Athene Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Enkelte får aldri positiv test da LH nivåene ikke er så høye. Andre klarer aldri å treffe toppen da den er kort og bratt hos noen. Begynner du å teste tidlig nok? Med 24 dagers sykluser må du begynne veldig tidlig. Jeg anbefaler temping. Eller blodprøve hos legen for å måle progesteron. Eventuelt en privat gyn time.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Enkelte får aldri positiv test da LH nivåene ikke er så høye. Andre klarer aldri å treffe toppen da den er kort og bratt hos noen. Begynner du å teste tidlig nok? Med 24 dagers sykluser må du begynne veldig tidlig. Jeg anbefaler temping. Eller blodprøve hos legen for å måle progesteron. Eventuelt en privat gyn time. Fikk positiv EL nå plutselig! jeg tror jeg kastet testene litt for fort , ventet litt så ble det positivt ;p takk ellers for gode hjelp! Greit å berolige meg med deres erfaringer Anonymous poster hash: 9fa50...f26
klatremusa Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 vet ikke helt hvilke eggløsningstester du tar men de jeg har er hvertfall ikke gyldig etter fem minutt. hvor lengr vetet du før du fikk svar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå