AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #41 Skrevet 10. oktober 2013 Men jeg skjønner TS litt. Det er noe med det der å være voksen singel og ens venner er i forhold. Man ser dem ikke så ofte, og vennskapet er plutselig bare på den som har en kjærestes premisser og par tendenserer til bare omgåes og invitere par til sosiale greier i helgene. Husker det var ei opptatt venninne av meg som sa en gang: "Jeg synes det er synd at du ikke er invitert til festen i helga, men det er mange av de andre damerne som ikke vil ha deg med, de vil ikke ha en singel kvinne blandt mennene sine". Den samtalen åpnet øynene mine. Er det mulig??? Anonymous poster hash: 0cba7...ead 1
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #42 Skrevet 10. oktober 2013 Er det mulig??? Anonymous poster hash: 0cba7...ead Det er beklageligvis det.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #43 Skrevet 10. oktober 2013 Bryllup ødelegger HELT klart vennskap. Jeg giftet meg nettopp. Jeg har en hel liste med bevis: 1. En stor krangel med mannen min sin forlover. Der han sier at han skjønner ikke hvorfor dem ble spurt som forlovere. For vi kjenner da ikke hverandre så godt.?!?! (Dette var en uke før bryllupet) Han trakk seg som forlover. Og det meste som lå i bakgrunn for den krangelen er for at jeg og mannen min liker å gjøre ting selv. Vi liker ikke å gjøre ting for stort, men perfekt. Og vi liker å overaske folk og oppnå ting selv. Denne forloveren er en høvding og alle spør han om hjelp og vi gjør ikke det. Han pushet ekstremt masse på å hjelpe. Men vi skulle ha et lite bryllup med 15 personer, vi trengte da ikke hjelp til noe når hotellet fikset alt........Oog, vi kjente ikke dem så godt. Han mente jeg bestemte så masse og at vi måtte slutte å være så barnslige og sta. (Det var vel og merke vårt bryllup, er det ikke en selvfølge at vi bestemmer? Nei ikke vet jeg....xD) Forloveren min er bokstavelig talt vokst opp sammen med min mann, dem har i flere stadier bodd sammen. Dem kaller hverandre for søsken. Vi var mye sammen med dem før, mye middager/fester ect. 2. Forloveren min snakket om å lage et utdrikkningslag. Det ble en så kaldt spa dag der hun stakk av med "baksnakkergjengen" og da vi kom tilbake var hun så full at det var skam. For meg er det ikke viktig om hvor mye penger man skal bruke. Men synes hele poenget er at man skal ha det gøy SAMMEN. 3. Baksnakket meg og mannen min under hele ferien. Med flere i familien og med min bestevenninne. Som også slang seg på Jippi! De baksnakket også svigermor og mamma veldig mye. 3. Forloveren min gjorde ALT for at svigermor og mamma ikke skulle få god kontakt.. Begynte dem å prate.. da måtte man jo bryte inn å være dramaqueen å prate stygt om den andre. 4. Bestekompisen vår ville plutselig ikke ha kontakt med oss lengre og ikke bli med på bryllupet. Og vi får ikke svar siden heller. Vi forstår ingenting. Det var veldig trist, for vi ville veldig gjerne ha han der. 5. Forloveren min var sørpe full før bryllupet at hun holdt en slitsom tale. Veldig dårlig og mye banning. 6. De sa alt var veldig bra til oss, men baksnakket oss om hvor forferdelig alt var. (baksnakkergjengen) Men jeg kan love at det var helt perfekt. Kunne aldri ha hatt et bedre bryllup. (kunne vel og merke ha hatt bedre familie og venner da XD) Det eneste positive var at vi fikk et enda sterkere bånd mellom oss to, mamma, svigermor, svigersøster og typen hennes. Vi velger å se det positive i det. Du får tenke slik at det du sitter igjen med er det som er virkelig. Det som betyr noe og det er de som er glad i deg og er virkelige venner. Anonymous poster hash: 1f57e...137
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #44 Skrevet 10. oktober 2013 Bryllup ødelegger HELT klart vennskap. Jeg giftet meg nettopp. Jeg har en hel liste med bevis: 1. En stor krangel med mannen min sin forlover. Der han sier at han skjønner ikke hvorfor dem ble spurt som forlovere. For vi kjenner da ikke hverandre så godt.?!?! (Dette var en uke før bryllupet) Han trakk seg som forlover. Og det meste som lå i bakgrunn for den krangelen er for at jeg og mannen min liker å gjøre ting selv. Vi liker ikke å gjøre ting for stort, men perfekt. Og vi liker å overaske folk og oppnå ting selv. Denne forloveren er en høvding og alle spør han om hjelp og vi gjør ikke det. Han pushet ekstremt masse på å hjelpe. Men vi skulle ha et lite bryllup med 15 personer, vi trengte da ikke hjelp til noe når hotellet fikset alt........Oog, vi kjente ikke dem så godt. Han mente jeg bestemte så masse og at vi måtte slutte å være så barnslige og sta. (Det var vel og merke vårt bryllup, er det ikke en selvfølge at vi bestemmer? Nei ikke vet jeg....xD) Forloveren min er bokstavelig talt vokst opp sammen med min mann, dem har i flere stadier bodd sammen. Dem kaller hverandre for søsken. Vi var mye sammen med dem før, mye middager/fester ect. 2. Forloveren min snakket om å lage et utdrikkningslag. Det ble en så kaldt spa dag der hun stakk av med "baksnakkergjengen" og da vi kom tilbake var hun så full at det var skam. For meg er det ikke viktig om hvor mye penger man skal bruke. Men synes hele poenget er at man skal ha det gøy SAMMEN. 3. Baksnakket meg og mannen min under hele ferien. Med flere i familien og med min bestevenninne. Som også slang seg på Jippi! De baksnakket også svigermor og mamma veldig mye. 3. Forloveren min gjorde ALT for at svigermor og mamma ikke skulle få god kontakt.. Begynte dem å prate.. da måtte man jo bryte inn å være dramaqueen å prate stygt om den andre. 4. Bestekompisen vår ville plutselig ikke ha kontakt med oss lengre og ikke bli med på bryllupet. Og vi får ikke svar siden heller. Vi forstår ingenting. Det var veldig trist, for vi ville veldig gjerne ha han der. 5. Forloveren min var sørpe full før bryllupet at hun holdt en slitsom tale. Veldig dårlig og mye banning. 6. De sa alt var veldig bra til oss, men baksnakket oss om hvor forferdelig alt var. (baksnakkergjengen) Men jeg kan love at det var helt perfekt. Kunne aldri ha hatt et bedre bryllup. (kunne vel og merke ha hatt bedre familie og venner da XD) Det eneste positive var at vi fikk et enda sterkere bånd mellom oss to, mamma, svigermor, svigersøster og typen hennes. Vi velger å se det positive i det. Du får tenke slik at det du sitter igjen med er det som er virkelig. Det som betyr noe og det er de som er glad i deg og er virkelige venner. Anonymous poster hash: 1f57e...137 Slike greier som det her bruker å være legendariske etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #45 Skrevet 11. oktober 2013 Bryllup ødelegger HELT klart vennskap. Jeg giftet meg nettopp. Jeg har en hel liste med bevis: 1. En stor krangel med mannen min sin forlover. Der han sier at han skjønner ikke hvorfor dem ble spurt som forlovere. For vi kjenner da ikke hverandre så godt.?!?! (Dette var en uke før bryllupet) Han trakk seg som forlover. Og det meste som lå i bakgrunn for den krangelen er for at jeg og mannen min liker å gjøre ting selv. Vi liker ikke å gjøre ting for stort, men perfekt. Og vi liker å overaske folk og oppnå ting selv. Denne forloveren er en høvding og alle spør han om hjelp og vi gjør ikke det. Han pushet ekstremt masse på å hjelpe. Men vi skulle ha et lite bryllup med 15 personer, vi trengte da ikke hjelp til noe når hotellet fikset alt........Oog, vi kjente ikke dem så godt. Han mente jeg bestemte så masse og at vi måtte slutte å være så barnslige og sta. (Det var vel og merke vårt bryllup, er det ikke en selvfølge at vi bestemmer? Nei ikke vet jeg....xD) Forloveren min er bokstavelig talt vokst opp sammen med min mann, dem har i flere stadier bodd sammen. Dem kaller hverandre for søsken. Vi var mye sammen med dem før, mye middager/fester ect. 2. Forloveren min snakket om å lage et utdrikkningslag. Det ble en så kaldt spa dag der hun stakk av med "baksnakkergjengen" og da vi kom tilbake var hun så full at det var skam. For meg er det ikke viktig om hvor mye penger man skal bruke. Men synes hele poenget er at man skal ha det gøy SAMMEN. 3. Baksnakket meg og mannen min under hele ferien. Med flere i familien og med min bestevenninne. Som også slang seg på Jippi! De baksnakket også svigermor og mamma veldig mye. 3. Forloveren min gjorde ALT for at svigermor og mamma ikke skulle få god kontakt.. Begynte dem å prate.. da måtte man jo bryte inn å være dramaqueen å prate stygt om den andre. 4. Bestekompisen vår ville plutselig ikke ha kontakt med oss lengre og ikke bli med på bryllupet. Og vi får ikke svar siden heller. Vi forstår ingenting. Det var veldig trist, for vi ville veldig gjerne ha han der. 5. Forloveren min var sørpe full før bryllupet at hun holdt en slitsom tale. Veldig dårlig og mye banning. 6. De sa alt var veldig bra til oss, men baksnakket oss om hvor forferdelig alt var. (baksnakkergjengen) Men jeg kan love at det var helt perfekt. Kunne aldri ha hatt et bedre bryllup. (kunne vel og merke ha hatt bedre familie og venner da XD) Det eneste positive var at vi fikk et enda sterkere bånd mellom oss to, mamma, svigermor, svigersøster og typen hennes. Vi velger å se det positive i det. Du får tenke slik at det du sitter igjen med er det som er virkelig. Det som betyr noe og det er de som er glad i deg og er virkelige venner. Anonymous poster hash: 1f57e...137 Det er virkelig ikke en kjeft som skjønner poenget mitt her inne, det er helt sjukt. BRYLLUPET er jo ikke problemet i seg selv - det er fremdeles MENNESKENE som er problemet!! Bryllupet er en katalysator for at en del folk oppfører seg som idioter, det er helt riktig. Men disse menneskene ER jo da allerede idioter, og de velger å vise det i forbindelse med bryllupet. Det vil være mer riktig å si at bryllup bringer frem det verste i en del folk, og når det verste bringes frem er det mange vennskap som ryker. Hadde menneskene i utgangspunktet vært skikkelige folk, så hadde jo ikke et bryllup fått lov til å ødelegge gode vennskap!! *sukk* Anonymous poster hash: 0d44c...78b 5
Gjest BettyBoop Skrevet 11. oktober 2013 #46 Skrevet 11. oktober 2013 Vel, siden bryllup er en greie mellom to familier, så er ikke det alltid lurt heller.om et søskenbarn man aldri ser ikke blir invitert for så å bli sur. Hva så? Man merker ikke noe til det likevel 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #47 Skrevet 11. oktober 2013 Det er virkelig ikke en kjeft som skjønner poenget mitt her inne, det er helt sjukt. BRYLLUPET er jo ikke problemet i seg selv - det er fremdeles MENNESKENE som er problemet!! Bryllupet er en katalysator for at en del folk oppfører seg som idioter, det er helt riktig. Men disse menneskene ER jo da allerede idioter, og de velger å vise det i forbindelse med bryllupet. Det vil være mer riktig å si at bryllup bringer frem det verste i en del folk, og når det verste bringes frem er det mange vennskap som ryker. Hadde menneskene i utgangspunktet vært skikkelige folk, så hadde jo ikke et bryllup fått lov til å ødelegge gode vennskap!! *sukk* Anonymous poster hash: 0d44c...78b Det som er sykt er at du ikke forstår at dette er din mening. Andre må få lov å ha andre oppfatninger. Du kan ikke diktere hva andre skal diskutere eller ikke diskutere på et forum. Du er ikke eneveldig hersker over KG, skjønner du. Anonymous poster hash: 97c4d...7e7 2
Gjest BettyBoop Skrevet 11. oktober 2013 #48 Skrevet 11. oktober 2013 Vel, siden bryllup er en greie mellom to familier, så er ikke det alltid lurt heller. jeg mener nå bryllup skal handle om de to som skal gifte seg. Ikke alle har like sterke familiebånd utenom foreldre og søsken og gjerne besteforeldre
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2013 #49 Skrevet 11. oktober 2013 Vel, folk inviterer hvem de vil. Ingen vits i å bli sur for å ikke bli invitert. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #50 Skrevet 11. oktober 2013 Det som er sykt er at du ikke forstår at dette er din mening. Andre må få lov å ha andre oppfatninger. Du kan ikke diktere hva andre skal diskutere eller ikke diskutere på et forum. Du er ikke eneveldig hersker over KG, skjønner du. Anonymous poster hash: 97c4d...7e7 Det er ikke min mening, det er fakta. Et bryllup er ikke et levende vesen som kan ødelegge verken ting eller vennskap. Et bryllup er en tilstelning/happening. På lik linje med en bursdag, et 40-årslag, en barnedåp, en konfirmasjon, en begravelse, et skoleball, et julebord, en familiemiddag. Hvordan du enn snur og vender på det, så består ikke et vennskap av happenings/tilstelninger, det består av mennesker. Deg selv, og den du anser som en venn. Ryker vennskapet, så er det fordi dere to ikke lenger anser hverandre som venner. Det er ikke et bryllup som har kommet og ødelagt vennskapet - men det kan være avgjørelser tatt av den ene eller andre parten i et vennskap, i forbindelse med bryllupet, som faller den andre så tungt for hjertet at den personen avslutter vennskapet. Hvis jeg velger venninne A som forlover fremfor venninne B, og venninne B derfor ønsker å avslutte vennskapet vårt, er det da bryllupet som har ødelagt vennskapet? Eller er det avgjørelsen jeg tok ang forlover, og avgjørelsen venninne B tok som konsekvens av det, som har ødelagt vennskapet? Anonymous poster hash: 0d44c...78b 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #51 Skrevet 11. oktober 2013 Det er ikke min mening, det er fakta. Et bryllup er ikke et levende vesen som kan ødelegge verken ting eller vennskap. Et bryllup er en tilstelning/happening. På lik linje med en bursdag, et 40-årslag, en barnedåp, en konfirmasjon, en begravelse, et skoleball, et julebord, en familiemiddag. Hvordan du enn snur og vender på det, så består ikke et vennskap av happenings/tilstelninger, det består av mennesker. Deg selv, og den du anser som en venn. Ryker vennskapet, så er det fordi dere to ikke lenger anser hverandre som venner. Det er ikke et bryllup som har kommet og ødelagt vennskapet - men det kan være avgjørelser tatt av den ene eller andre parten i et vennskap, i forbindelse med bryllupet, som faller den andre så tungt for hjertet at den personen avslutter vennskapet. Hvis jeg velger venninne A som forlover fremfor venninne B, og venninne B derfor ønsker å avslutte vennskapet vårt, er det da bryllupet som har ødelagt vennskapet? Eller er det avgjørelsen jeg tok ang forlover, og avgjørelsen venninne B tok som konsekvens av det, som har ødelagt vennskapet? Anonymous poster hash: 0d44c...78b ¨ Det er ikke det at jeg ikke skjønner hva du mener, men du forsto åpenbart ikke hva jeg skrev. Igjen: du bestemmer ikke hva folk diskuterer på KG. OK? Anonymous poster hash: 97c4d...7e7 2
Gjest BettyBoop Skrevet 11. oktober 2013 #52 Skrevet 11. oktober 2013 Er horribelt at en venninne skal bli sur fordi bruden valgte en annen som forlover. Ja jeg vet at mange har to forlovere, men i en venninnegjeng på fem så kan man jo ikke velge alle fem. Hva med å avtale at man skal være hverandres forlovere på den måten at ok jeg er din forlover denne gangen og neste gang er du hennes, osv.. Sånn at man fordeler slik om alle fem er like gode venner?
Marie90 Skrevet 11. oktober 2013 #53 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg tror de fleste har endel kvaler ift sånne ting og jeg tenker allerede på om det er noen det er greit å ikke invitere når jeg endag gifter meg... Når det gjelder andres bryllup så pleier jeg være overbærende. Bruden stresser sikkert mye selv og vil finne løsninger som er best for alle. Dessuten er det hennes dag - når det er en annens dag kan de gjøre sine egne valg. Så om hun vil ha den eller den som forlover eller hva det skal være, så er det hennes valg. Jeg hadde bare akseptert hennes avgjørelser og latt det være med det.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #54 Skrevet 12. oktober 2013 Det er virkelig ikke en kjeft som skjønner poenget mitt her inne, det er helt sjukt. BRYLLUPET er jo ikke problemet i seg selv - det er fremdeles MENNESKENE som er problemet!! Bryllupet er en katalysator for at en del folk oppfører seg som idioter, det er helt riktig. Men disse menneskene ER jo da allerede idioter, og de velger å vise det i forbindelse med bryllupet. Det vil være mer riktig å si at bryllup bringer frem det verste i en del folk, og når det verste bringes frem er det mange vennskap som ryker. Hadde menneskene i utgangspunktet vært skikkelige folk, så hadde jo ikke et bryllup fått lov til å ødelegge gode vennskap!! *sukk* Anonymous poster hash: 0d44c...78b Jeg skjønner poenget ditt, men synes likevel argumentasjonen blir litt for lettvint. Navnet på tråden blir et utsagn på linje med "alkohol ødelegger familier" eller "fart dreper" etc. Alkohol er en væske og fart en fysisk tilstand, og begge er nøytrale til forskjell fra mennesker som er aktive. Likevel mener jeg det er i overkant kverulerende å bortforklare alt utenom mennesker som katalysatorer. For å gå tilbake til bryllupstemaet: nei, det er naturligvis ikke bryllupet som baksnakker, tar dårlige avgjørelser eller oppfører seg som en drittsekk i fylla. Men det er bryllupet som er den utslagsgivende faktoren, og da er det innafor å si at bryllupet hadde en destruktiv effekt (satt på spissen: ødelegger vennskap) - uten at man slik sett unnskylder at folk er idioter. Anonymous poster hash: 306ea...726 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #55 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg skjønner poenget ditt, men synes likevel argumentasjonen blir litt for lettvint. Navnet på tråden blir et utsagn på linje med "alkohol ødelegger familier" eller "fart dreper" etc. Alkohol er en væske og fart en fysisk tilstand, og begge er nøytrale til forskjell fra mennesker som er aktive. Likevel mener jeg det er i overkant kverulerende å bortforklare alt utenom mennesker som katalysatorer. For å gå tilbake til bryllupstemaet: nei, det er naturligvis ikke bryllupet som baksnakker, tar dårlige avgjørelser eller oppfører seg som en drittsekk i fylla. Men det er bryllupet som er den utslagsgivende faktoren, og da er det innafor å si at bryllupet hadde en destruktiv effekt (satt på spissen: ødelegger vennskap) - uten at man slik sett unnskylder at folk er idioter. Anonymous poster hash: 306ea...726 Joda, jeg skjønner det, og ja - jeg innrømmer glatt at det kan sees som kverulerende. Men det opprinnelige poenget mitt var å få folk til å ikke bruke bryllup som en unnskyldning for ødelagte vennskap, men løfte blikket litt og se hvor ansvaret egentlig ligger. For slik jeg oppfattet det, var det flere som genuint mente at bryllupet er problemet, og at menneskene nærmest ikke har noe ansvar selv. (Og etterpå ble det litt morsomt å fyre oppunder den AB'en som hisset seg så veldig opp, sorry ) Anonymous poster hash: 0d44c...78b 1
Anglofil Skrevet 13. oktober 2013 #56 Skrevet 13. oktober 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Amens Skrevet 13. oktober 2013 #57 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg hadde mistet kontakten med en del av mine venner med årene, men vi fant noe av kontakten igjen på grunn av bryllupet. Men jeg misstenker nok at det blir en del drama når man skal velge forlover og hvem man skal invitere om man har en stor vennegjeng og alle har partner. Kanskje trikset er å ha loddtrekning om hvem som blir forlover? Hvordan man gjør det med invitasjonen har jeg ingen råd til desverre.
makkapakka Skrevet 13. oktober 2013 #58 Skrevet 13. oktober 2013 ja skjønner mer når jeg leser her hvordan "venninner" er... alt fra å ikke bli bedt og bli rangert til kaffe og kaker når hun har bare meg å "ty" til i hverdagen. Sannsynligvis hadde jeg arrangert bryllup så hadde disse såkalte venninnene takket nei, i hensikt å ødelegge dagen min.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #59 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg hadde mistet kontakten med en del av mine venner med årene, men vi fant noe av kontakten igjen på grunn av bryllupet. Men jeg misstenker nok at det blir en del drama når man skal velge forlover og hvem man skal invitere om man har en stor vennegjeng og alle har partner. Kanskje trikset er å ha loddtrekning om hvem som blir forlover? Hvordan man gjør det med invitasjonen har jeg ingen råd til desverre.det er utrolig barnslig å lage drama av slikt
Amens Skrevet 14. oktober 2013 #60 Skrevet 14. oktober 2013 det er utrolig barnslig å lage drama av slikt Jeg er er 100% enig. Ett bryllup skal være en gledens dag og det blir det ikke ved at noen skal gå rundt å surmule fordi de ikke får være forlover eller ikke fikk ta med typen man har vært sammen med i to uker. Om man vil ha sånt drama kan man heller se på en av disse husfrue serien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå