Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en utrolig flott samboer på veldig mange områder. Det er bare en ting jeg sliter med, og det er små løgner han har kommet med i fortiden. Spesielt de første tre månedene vi var sammen, i perioden mellom første kyss og da vi bestemte oss for å bo sammen (vi kjente hverandre fra før av, og alt gikk utrolig fort fra første date til vi flyttet sammen).

Det er stort sett filleting som går på fortiden hans, exer etc. Men jeg husker detaljene i historiene veldig godt fordi noen av dem var ganske sjokkerende, mens andre gjorde meg fryktelig sjalu og usikker. Siden det var exer og fortid har jeg ikke hatt behov for å grave i det, så ikke tatt det opp igjen. Men nå i helgen "gjenfortalte" han en av de første historiene han fortalte meg, og detaljene var ganske radikalt endret. Et par av de største endringene:

- exen hans har sittet ganske lenge i fengsel, første gangen fortalte han meg at han var 100% sikker på at hun var uskyldig i det hun var dømt for. Nå i helga fortalte han at han er sikker på at hun må ha visst hva hun gjorde, og at det var dumt av henne å ikke sørge for å få bedre betalt...

- første gangen fortalte han meg at han slo opp med denne exen fordi hun var partyjente og slitsom å være sammen med, denne gangen fortalte han meg at han slo opp med henne fordi hun kjøpte seg et hus på egenhånd uten å konsultere ham (underforstått: han hadde forventet å bo sammen med henne)..

Nå begynner jeg å lure på hvilken versjon som er sann og hva som er den sanne versjonen av de andre historiene han har fortalt meg... Det er ingenting i hans daglige oppførsel som tilsier at han er en dårlig partner eller ikke til å stole på, men jeg ser ikke helt poenget med å lyve om slike ting i utgangspunktet heller... Noen som har lyst til å analysere litt for meg? Evt. gode tips om hvordan jeg kan ta opp dette uten at han går helt i forsvarsposisjon? Han hater allerede at jeg har elefanthukommelse og faktisk husker slike ting..

Anonymous poster hash: 24c9c...c2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han i ettertid har blitt sikker på at hun visste hva hun gjorde, men at han trodde før at hun var uskyldig?

Og det kan jo også være flere grunner til at det blir slutt, det er jo gjerne ikke bare en grunn.

• Liker 1
Skrevet

Forst og fremst, saa graver du i hans personlige liv. Han er ikke pliktet til aa fortelle deg om hans tidligere exer og deres fortid, men naar han forst har begynt aa ta det opp, saa forstaar jeg, at han bor fortelle fra A til B. Det kan vaere mange grunner til hvorfor han endret historien og fortalte deg noe helt annet.

1) Han husker det ikke saa godt som du gjort.

2) Han huska noe nytt og innsaa at det han fortalte tidligere ikke stemte overens med hva som skjedde

3) Han ville ikke fortelle deg alt fordi, han kanskje ikke folte seg helt komfortabel.

4) Han har en tendes til aa servere smaa logner her og der.

Uansett, du spor om du skal ta det opp. Hvorfor? La fortid vaere fortid. Hvis det ikke er noe som angaar deg personlig, og det kun er din nysgjerrighet som driver deg til den samtalen, la det ligge. Det er ingen vits aa gaa tilbake til det som var hvis det ikke er relevant. Jeg hadde heller fokusert paa om han serverer deg smaa logner i hverdagen som er helt meningslose, som f.eks hva han spiste til frokost. Fordi det er isaafall et problem som du bor vaere obs pa. Hvorfor? Rett og slett fordi at en liten smaa logn her og der blir fort gjort om til en storre logn. Det blir lett for han aa lyve med tiden og storre og mer viktige ting..

Skrevet

Erfaringsmessig er det et dårlig tegn når menn gir stadig skiftende forklaringer. Jeg pleier å late som ingenting, mens jeg observerer det. Det har alltid endt med at historien har vist seg å være en ganske annen enn hva de vil jeg skal tro, og jeg tror det er en sammenheng mellom det å gjøre "dette" og diverse andre ting som gjør at de ikke er til å stole på. Er noe med måten de tenker på som ikke er helt frisk.

Anonymous poster hash: 89fa1...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...