Gå til innhold

Å trene på fastende mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? Og hva sier ekspertene om kardiotrening på fastende mage eller styrketrening på fastende mage?

Det er så mange ulike synspunkter at jeg blir helt forvirret.

Selv trener jeg alltid på fastende mage når jeg trener om morgenen, og synes det går helt fint. Spesielt styrketrening har jeg ikke noe problemer med. Lever ellers etter PF, og trener helst på ettermiddagen - det er min beste treningstid på dagen.

Anonymous poster hash: f611f...f6c
Skrevet

I følge PF-guruer er det anbefalt med aminosyrer (ev komplette proteiner) før/underveis trening i fastet tilstand for å forebygge bruk av muskelmasse som energi.

Skrevet

Jeg trener på fastende mage uten problem. Synes egentlig det er mer behagelig.

Trener ofte/helst tidlig på morgenen og har en normal frokost etterpå

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg blir virkelig uvel av å trene når jeg har spist rett før. Selv små måltider gjør at magen min streiker.

Det kjennes ut som om jeg har mer energi når jeg trener styrke på tom mage og jeg trener en del på morgenen.

Jeg har rimelig høy muskelmasse i forhold til fettprosent, så det ser ikke ut til at musklene blir spist opp i særlig grad heller. ;)

Gjest Runforit
Skrevet

Jogger 5 km klokka 04.45 hver dag før frokost. Ikke noe problem det.

Skrevet

Jeg jogger hver morgen, drikker en kopp kaffe og spiser 1/2 banan før det. Spiser en liten frokost ca. 30 min etter trening (etter dusj osv.)

Trener jeg på ettermiddagen, må det gå minst 2 timer fra siste måltid, hvis ikke føler jeg meg tung og/eller får hold.

Anonymous poster hash: 30d90...14c
Skrevet

Jeg trener styrke fastende i 3-4-tiden om ettermiddagen og det går helt fint. Å finne frem i informasjonsjungelen har jeg gitt opp - det er bedre å velge hvem man vil følge og heller vurdere den tilnærmingen de har til emnet. Martin Berkhan, Lyle McDonald og Brad Pilon blant andre har mye bra informasjon, anbefaler å sjekke ut leangains.com, bodyrecomposition.com og eatblogeat.com hvis du vil lese litt..

Har (når jeg har husket å ta den med...) tatt BCAA før og etter trening - da får jeg kanskje litt mer punch, men har trent lenge uten tilskudd uten å ha problemer med det heller. Det hjelper også på eventuell sultfølelse å ta litt i løpet av dagen, det gjør jeg innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...