AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det ble litt vanskelig med overskriften her, men dette er det jeg lurer på: Jeg og min samboer har 4 barn. Tre bor hos oss 50/50, mens sistemann er hos oss ca annenhver/hver tredje helg. Noen av barna er heldige og får mulighet til å dra på ferietur både titt og ofte, og da sender vi så klart med feriepenger. Enn så lenge har vi forsøkt å gi til han/hun som reiser, og så kompenserer vi litt til de andre. Så kommer det store spørsmålet; skal barnet som bor hos oss annehver/hver tredje helg få like mye? Vi har valgt å gi de som bor hos oss 50/50 like mye i lommepenger, mens barnet som bor annenhver/hver tredje helg litt mindre (dette i samråd med barnets andre foreldre da vi betaler barnebidrag) Vi ønsker at barna våre skal få likt, men helt rettferdig blir det jo ikke. Barnet som bor 50/50 hos oss får så klart mer i klær osv enn søskenet som er her annenhver/hver tredje helg da han får mer hos sin andre foreldre. Kan legge til at det faktisk er mitt barn som ikke bor her 50/50 og ikke et stebarn, just in case noen lurte på om jeg var den slemme stemoren igjen Anonymous poster hash: 787a6...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Del Skrevet 8. oktober 2013 Glemte å si at angående lommepenger så får begge mine barn totalt det samme pr måned, da dette er avtalt med far. Sønnen min bor mest hos far da de deler felles hobby som innebærer mye reising. Vi har privat avtale som fungerer bra, og jeg betaler en stor del av min sønns hobby. Anonymous poster hash: 787a6...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Del Skrevet 8. oktober 2013 Når det gjelder gaver synes jeg ikke dere som nyfamilie skal skille på barna dere har tilsammen (altså de fire). Men når det gjelder dagligdagse ting som klær, lommepenger, etc så blir det jo litt forskjellig. Slik er det jo også med de som har barna 100 %. Jeg gir ungene gaver utfra hva de ønsker seg, men det er ikke gitt at de får for 599,- begge to. Kan hende den ene får for 500 og den andre for 700, og så er det omvendt neste år. Slike ting jevner seg ut over tid Lommepenger får de etter alder og behov. Klær også etter behov. Og så lenge du og far kjører lik linje på deres felles barn, så er jo det bra Da føler ikke han som bor hos deg det galt, og heller ikke han som bor hos far. Anonymous poster hash: 17c82...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Del Skrevet 8. oktober 2013 Trådstarter her: Glemte selvsagt å si at alle barna får for samme beløp til både jul og bursdag, dette er mer som i ekstra Anonymous poster hash: 787a6...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Del Skrevet 8. oktober 2013 Høres fornuftig ut som det er synes jeg TS, jeg går ut i fra at barna får det de skal ha av ekstra og lommepenger der de er, så det blir vel heller urettferdig hvis du skulla hatt det helt likt uavhengig av dette. Anonymous poster hash: dca04...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå