Gå til innhold

Menn: Sender dere sms "bare for å sende"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere holder på med ei jente, dere har flere ganger gjort det tydelig at dere liker henne/har lyst på henne, og til og med sagt at dere tenker mye på henne. Føler dere "behov" for å sende sms bare for å "bevise" dette for 'nte gang, vise at dere tenker på henne, selv om dere har dårlig tid/ikke tid til å møtes? Eller lever dere videre lykkelig uvitende om at det skaper et tankekaos hos jenta?

Anonymous poster hash: 00ff7...993
Skrevet

Tviler på at dette skaper tankekaos hos alle jenter, men om så skulle være tilfelle så er det ikke min oppgave i livet å organisere hoder hos folk jeg møter. Dette må nesten enkeltindivider ta ansvar for selv.

• Liker 3
Skrevet

"Tar han ikke kontakt, er han ikke interessert" er jo standardfrasen. Klart det skaper tankekaos hos mange jenter, i det minste. Selvfølgelig er det noe i den frasen dersom han aldri tar kontakt, men jeg lurer på om den "gjelder" hvis det bare går en uke eller to mellom hver gang han tar initiativ til kontakt.

Anonymous poster hash: 093d7...1fc
Skrevet

"Tar han ikke kontakt, er han ikke interessert" er jo standardfrasen. Klart det skaper tankekaos hos mange jenter, i det minste. Selvfølgelig er det noe i den frasen dersom han aldri tar kontakt, men jeg lurer på om den "gjelder" hvis det bare går en uke eller to mellom hver gang han tar initiativ til kontakt.

Du kan vel ringe å prate med gutten. Over ei uke mellom hver kontakt er ganske lenge synes jeg.

Skrevet (endret)

Med tanke på de relativt omfattende og høye forventninger jenter/damer har til forelskelse, kjærlighet, forhold og romantikk er det nok mange menn som har gått i den fella å sende sms bare for å sende (holde henne varm som vi gjerne sier).

Før eller siden blir en eller flere av disse meldingene gjenstand for et surrealistisk scenario der dama sier noe sånt som "hva mente du da du skrev........" Da begynner moroa, spesielt om meldinga ble sendt for flere uker siden og du i tillegg har prestert å slette den... :fred:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Skrevet

Med tanke på de relativt omfattende og høye forventninger jenter/damer har til forelskelse, kjærlighet, forhold og romantikk er det nok mange menn som har gått i den fella å sende sms bare for å sende (holde henne varm som vi gjerne sier).

Før eller siden blir en eller flere av disse meldingene gjenstand for et surrealistisk scenario der dama sier noe sånt som "hva mente du da du skrev........" Da begynner moroa, spesielt om meldinga ble sendt for flere uker siden og du i tillegg har prestert å slette den... :fred:

Joda, men jeg lurer på om en mann som er interessert i ei dame, uten å tenke på hva dama måtte føle/mene/tenke/ønske, føler et behov for å stadig sende sms? Eller tenker han at følelsene er de samme uansett om han sender en sms hver dag for å meddele sin begeistring eller tar initiativ til å sende en slik sms en gang i blant?

Kort sagt: Har antall sms til dama noe å si for hva du føler?

Skrevet

Joda, men jeg lurer på om en mann som er interessert i ei dame, uten å tenke på hva dama måtte føle/mene/tenke/ønske, føler et behov for å stadig sende sms? Eller tenker han at følelsene er de samme uansett om han sender en sms hver dag for å meddele sin begeistring eller tar initiativ til å sende en slik sms en gang i blant?

Jeg skjønner ikke hva du spør om. En mann som er interessert i ei dame, uten å tenke på hva dama måtte føle/mene? Sender han hyppige sms'er til henne så er det å betrakte som stalking/trakassering mener jeg. Enhver normal mann som er interessert i ei dame ønsker ditto tilbake, enten det er for en flørt, en date, et knull eller et forhold.

Antall sms har ingenting å si. Hvis du leste mitt forrige innlegg er sms til dama, få eller mange, et resultat av villfarelsen menn havner i fordi vi blir overøst av forventninger, sauset sammen med feiltolkninger av hva vi tror dama ønsker seg. Det siste er ikke så rart all den tid kvinner er universets herskere hva dobbeltkommunikasjon angår ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du spør om. En mann som er interessert i ei dame, uten å tenke på hva dama måtte føle/mene? Sender han hyppige sms'er til henne så er det å betrakte som stalking/trakassering mener jeg. Enhver normal mann som er interessert i ei dame ønsker ditto tilbake, enten det er for en flørt, en date, et knull eller et forhold.

Antall sms har ingenting å si. Hvis du leste mitt forrige innlegg er sms til dama, få eller mange, et resultat av villfarelsen menn havner i fordi vi blir overøst av forventninger, sauset sammen med feiltolkninger av hva vi tror dama ønsker seg. Det siste er ikke så rart all den tid kvinner er universets herskere hva dobbeltkommunikasjon angår ;)

Ser jeg formulerte meg veldig utydelig. Det jeg egentlig lurer på er vel om en mann som ofte sender sms til dama nødvendigvis tenker mer på henne, men tror jeg forstår på deg at nei, det gjør det ikke. :)

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at dette skaper tankekaos hos alle jenter, men om så skulle være tilfelle så er det ikke min oppgave i livet å organisere hoder hos folk jeg møter. Dette må nesten enkeltindivider ta ansvar for selv.

har du noengang vært forelska?

Anonymous poster hash: 276e3...0ef

Skrevet

Så det er ikke nok at han tar kontakt, de skal også analyseres hvorfor han tar kontakt? Så nå er det behovet for å sende sms som skal analyseres? Er det ingen ende på det?

Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg tror, uten unntak, at en mann som er interessert tar mye kontakt. Går det ei uke eller to mellom hver gang han sender ei melding, er interessen hans ikke så stor.

Skrevet

Jeg tror, uten unntak, at en mann som er interessert tar mye kontakt. Går det ei uke eller to mellom hver gang han sender ei melding, er interessen hans ikke så stor.

Ikke nødvendigvis. Kjæresten min sender svært sjelden meldinger, og selv da vi bare var på dealern kom det sjelden sms fra han dersom det ikke var "nødvendig". Selvfølgelig kom det noen søte ord innimellom, men det kunne gå lang tid mellom hver gang. Han svarte riktignok alltid på mine sms da. :)

Anonymous poster hash: aa31c...42d

Skrevet (endret)

har du noengang vært forelska?

Anonymous poster hash: 276e3...0ef

Nei, jeg er en robot som bare bryr meg om meg selv, kokain og paprika!

Handler forelskelse om antall sms'er man sender og tolkningen av disse? :klo:

Endret av Mike Waters
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, du skal jo få lov til å tro... Er det slik at du tror menn og kvinner er så sykt forskjellige her altså? Mener du at damer som ikke tar kontakt i løpet av ein til to veke er uinteressert? Jeg tror i hverfall du tar feil :)

Nei, jeg sender ikke meldinger bare for å sende eller "bevise" noe... Men hvem liker ikke hygglige sms`s da? Jeg synes i hverfall søte meldiger er sabla allright, så da er det jo naturlig for meg å prøve å sende avgærde slike selv også. Spesielt hvis man ikke har tid til å møtes.

Man må være er en ganske så busy person dersom ikke har tid til å sende en liten sms i alle fall. Hektisk hverdag blir vel en grov "understatement"...

Endret av Beeblebrox
Gjest åffårno
Skrevet

Jeg har sagt det før, og sier det igjen; du roter deg borti mye teite damer :P

Jeg har heldigvis sluppet å få masse følelsesladde sms`er som forventes å bli tolket/besvart på et nanosekund eller hater man personen/er utro - men venninnene mine roter seg jo avogtil borti enkelte løker som sender mye sms av ymse art, og det er i det minste underholdende. For meg da, ikke like gøy for dem. De leser høyt, jeg ler. (jaja. slemt - men hva skal man gjøre)

Det er mange favoritter, men jeg liker spesielt den hvor de knapt har datet noen få ganger og man får gjentakende sms`er i uuuuuuukesvis om: "Jeg er ikke sur på deg altså/er du sur på meg, kan vi snakke sammen, er det noe galt" (ja, dette kommer fra menn i voksen alder) :fnise: *spy*

Annonse
Gjest Heartbeat
Skrevet

Så det er ikke nok at han tar kontakt, de skal også analyseres hvorfor han tar kontakt? Så nå er det behovet for å sende sms som skal analyseres? Er det ingen ende på det?

Jeg måtte le da jeg leste dette :fnise::fnise: Vi damer er overanalyserende til tider :laugh:

Ja ei uke eller to var lite i uken. Har ikke opplevd menn som har vært så laber på kontakt. Men det er stor forskjell på sms fra menn. Noen liker å sende i hytt og pine, mens andre nøyer seg med en kosemld hver dag :)

Gjest åffårno
Skrevet

Jeg måtte le da jeg leste dette :fnise::fnise:Vi damer er overanalyserende til tider :laugh:

Ja ei uke eller to var lite i uken. Har ikke opplevd menn som har vært så laber på kontakt. Men det er stor forskjell på sms fra menn. Noen liker å sende i hytt og pine, mens andre nøyer seg med en kosemld hver dag :)

Mnja. De fleste av oss bruker stort sett telefonen til å høre på musikk eller ta imot telefoner og andre funksjoner man måtte ha. Ikke vente på sms`er fra kjæresten/daten/engangsligget.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Mnja. De fleste av oss bruker stort sett telefonen til å høre på musikk eller ta imot telefoner og andre funksjoner man måtte ha. Ikke vente på sms`er fra kjæresten/daten/engangsligget.

Nei det er sant. Jeg overgeneraliserte litt der ;)

Skrevet

Min kjæreste sender aldri melding med mindre det er noe viktig. Det er som oftest jeg som må ringe han, for det er ikke alltid han svarer på melding engang. Men det betyr selvsagt ikke at han ikke er glad i meg, for det vet jeg at han virkelig er. Men skulle dog ønske at han kunne sendt en koselig melding en gang i blant :)

Anonymous poster hash: 6b531...300
Skrevet

Mange som kommenterer på hva kjæresten gjør her, men det er jo ikke helt det samme. Kjærester har allerede opprettet den kontakten som passer og møtes normalt ofte slik at meldinger mellom ikke er så nødvendig. Man har allerede "fanget" hverandre og må gå gjennom en bruddprosess for at det skal være over.

Kommunikasjon når man prøver å opprette en sånn kontakt med noen derimot er noe annet. Da må man kjempe litt for å få den andre på kroken. Man trenger ikke "slå opp" og mangel på kontakt kan føre til at hele relasjonen renner ut i sanden.

Men for begge to: treffes man noen ganger hver uke og alt er bra, så er det ikke så stress med mld.

Anonymous poster hash: 4be18...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...