Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det gjorde de ikke sist heller.

Lett mageknip og smått diaré innimellom. Ingen blødning.

Hvorfor funker ikke slikt på meg når jeg gjør alt etter oppskriften?

Anonymous poster hash: 8ce31...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det gjorde de ikke sist heller.

Lett mageknip og smått diaré innimellom. Ingen blødning.

Hvorfor funker ikke slikt på meg når jeg gjør alt etter oppskriften?

Kanskje du bør benytte anledningen til å ikke sette deg i den situasjonen flere ganger? Eller virker ikke prevensjon heller?

Anonymous poster hash: da00f...ae2

• Liker 12
Skrevet

Kanskje du skal ta kontakt med lege å spørre? Det må du vel uansett, for å få kirurgisk abort, hvis medisinsk ikke fungerer.

Å så bør du heretter satse på sikker prevensjon, så du slipper å teste flere abortpiller.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør benytte anledningen til å ikke sette deg i den situasjonen flere ganger? Eller virker ikke prevensjon heller?

Ventet på den, og jeg har svaret klart; kanskje du skal klappe igjen før du vet alt?

Hørt om SA og MA?

Sneversynte idiot!!

• Liker 5
Skrevet

Det gjelder egentlig begge to. Hvorfor skal man behøve å forsvare slike valg før noen kommer med belærende kommentarer? Her i gården er barn sterkt ønsket, men hvorfor jeg må ta medisinsk abort er det ingen som har noe med uansett!

Skrevet

Så hvorfor spør du kg, istedenfor legen?

• Liker 2
Skrevet

Så hvorfor spør du kg, istedenfor legen?

Så å spørre på kg betyr at man MÅ få spydige kommentarer?

Skrevet

Så å spørre på kg betyr at man MÅ få spydige kommentarer?

Det er så vidt jeg kan se ingen spydige kommentarer her, men gode råd. Åpningsinnlegget ga ingen indikasjon om at det dreide seg om SA. Uansett er det ikke annet å gjøre enn å kontakte legen.

• Liker 2
Skrevet

I møblerte hjem oppfattes det som spydig og belærende. Nettopp fordi det er helt urelevant for spørsmålet om TS bruker prevensjon eller ikke. I dette tilfellet viste det seg å være en ekstra feilaktig og sårende kommentar, så hvorfor ikke oppføre seg som et voksent tenkende menneske og si unnskyld? Det er det normale å gjøre.

Ta det heller som en lekse i at forutinntatte overbevisninger ofte ikke stemmer og heller forholde seg til den informasjonen og spørsmålet man har valgt å svare på. Punktum.

Det er så vidt jeg kan se ingen spydige kommentarer her, men gode råd. Åpningsinnlegget ga ingen indikasjon om at det dreide seg om SA. Uansett er det ikke annet å gjøre enn å kontakte legen.

• Liker 4
Skrevet

Først: Klem til deg!

Da jeg måtte ta cytotec (etter SA, dere...), stod det i infoen fra sykehuset at det fungerer i 85-90% av tilfellene. Hva som kan være årsaken for de 10-15% stod det dessverre ikke noe om, men kanskje produsenten har noe info på sine sider (om det var cytotec du fikk, da).

Lykke til videre om dere skal prøve igjen!

Anonymous poster hash: 36ad6...d81

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i vår. Plommesekken hadde ikke kommet ut, så måtte ta cytotec. Ligger du i sengen? Du skal helst ligge helt i ro, fikk jeg beskjed om. Hos meg kom det ingenting før morgenen etter, altså ca 12 timer etter pillen.

Anonymous poster hash: bd6a8...06c
Skrevet

Ikke alle har god respons på cytotec. Det brukes også ved igangsetting og noen får rier med en gang og for noen tar det flere omganger over mange dager. Sånn er det dessverre med medisinsk abort også. Forløp, vil jeg anta, er 1-2 kurer til, for deretter å gjennomgå utskrapning.

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i vår. Plommesekken hadde ikke kommet ut, så måtte ta cytotec. Ligger du i sengen? Du skal helst ligge helt i ro, fikk jeg beskjed om. Hos meg kom det ingenting før morgenen etter, altså ca 12 timer etter pillen.

Anonymous poster hash: bd6a8...06c

Jeg fikk beskjed om å bevege meg mest mulig da jeg måtte ta cytotec (pga MA). Skulle være i ro i en time eller noe etter de var satt inn så de ikke kom ut igjen da. De hadde dårlig effekt på meg, men ting kom ut etterhvert likevel. Tok noen dager da..

Skrevet

Har du fått med deg ekstra piller? Eg fekk med med 4 som skulle settes i skjeden til å begynne med, også nokon ekstra i tilfelle ingenting skjedde. Dei ekstra pillene skulle tas etter nokon timer. Eg hadde ikkje behov for ekstra pillene.

Har du fått mulighet til å velge medisinsk eller kirurgisk abort? I så fall så be om å få kirurgisk abort. Det kan godt vere du kan ringe inn til gynekologisk poliklinikk og høyre kva du bør gjere når det ikkje setter i gang av seg sjølv.

Medisinsk abort har fungert greit, men begge gangene har det kome ut rester etter 2-3 dager. Så strengt tatt har ikkje aborten vore over på 1 dag. Det verste har vore over i løpet av nokon timer, men har fått rier og blitt kvitt rester nokon dager etterpå.

Skrevet

Det er som en her tidligere har sagt, medisinsk abort funker fullstendig i ca 80% tilfeller, andre må enten ta kirurgisk abort eller utskraping av rester, dessverre. :( Men vent nå noen dager først.

Anonymous poster hash: d24ff...c7d

Skrevet (endret)

Har fått beskjed om å hente fler piller i morgen. Sykehuset er en halvtime unna, så det hadde vært greit om jeg fikk dem med i samme slengen. Men men.

Har blødd pittelitt, så har forhåpninger om at det kanskje kan skje ting. Men (og dette er litt ekkelt)... Da jeg satt på do i sta kom det en rar greie ut da jeg tørket meg. "Hva f... er dette", tenkte jeg, og ved nærmere kikk er det en cytotec som et like hel - men ti ganger så stor som da jeg satt den inn 17 timer tidligere.

Kanskje ikke så rart det ikke skjer noe når de ikke løser seg opp men oppfører seg som svamp.

Endret av Sobril
Skrevet

Man skal ligge flatt og i ro i en time etter de er satt inn.

Anonymous poster hash: 0de34...c9c
Skrevet (endret)

Man skal ligge flatt og i ro i en time etter de er satt inn.

I instruksjonene jeg fikk stod det 30 minutter, men etter å ha googlet leser jeg både én og to timer (lå uansett i en times tid). Endret av Sobril
Skrevet

Jeg har hatt MA og fikk beskjed om og ligge flatt en time da det tar tid før de virker. Hos meg funkerte de heller ikke selv om jeg hadde to runder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...