AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Er det sant? Og hvor går i såfall den grensen for hva som er "for lite" ? Vil en person som spiser sunt og trener miste mer fett på 4 uker enn en som ikke trener (eller trener betydlig mindre) men som spiser 500 kalorier pr dag i 4 uker? Anonymous poster hash: daf77...caf
kråkefjas Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Er det sant? Og hvor går i såfall den grensen for hva som er "for lite" ? Anonymous poster hash: daf77...caf Du vil miste begge deler. Får du ikke i deg nok energi og proteiner til å opprettholde muskelmassen vil den selvsagt minke. Fettet vil også tæres på, men jo mindre muskelmasse jo mindre blir energibehovet og fettforbrenningen igjen mindre. En ond sirkel. Derfor er ikke sulting noe god slankekur.
Atrix Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 det med at mindre muskelmasse medfører mindre energiforbruk er for så vidt riktig, men fra hva jeg har lest på nettet er effekten minimal. Den betyr jo selvsagt noe over tid, men det er vel snakk om 130 kcal i døgnet eller noe sånt for å ha mistet 10 kg muskler, så allverdens effekt snakker vi jo ikke om her. Vet heller ikke hva som er optimalt i forhold til muskeltap, diett og vektnedgang og om det for eksempel spiller noen rolle hvordan kcal'ene er sammensatt. I forhold til proteiner, karber etc. Mener selv jeg ikke mistet noe særlig muskler, eller muligens noe i kjernemuskulaturen da jeg gikk ned 5 kg på 13 dager. Men dietten jeg brukte da hadde ganske mye av kcal'ene fra proteiner, så fikk nok i meg ca 60 av det hver dag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå