Gå til innhold

Hvordan få frem at jeg vil ha et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt klumsete tittel, men her er greia: er en jente på 24, student og singel. I løpet av de siste årene har jeg datet flere gutter, noen par av dem har vart i noen måneder opp til et halvt år, men ikke noe mer enn det.

I de tilfellene hvor det har vært jeg som ikke har fått nok følelser/oppdaget at en gutt ikke var kjærestemateriale for meg så har jeg sagt i fra om dette tidlig, og sluttet å møte den aktuelle gutten. For meg har dette vært helt naturlig. Hvis jeg ikke er interessert i et forhold så

Men i mange tilfeller har det rett og slett vært meg som har ønsket å dra det lengre, mens gutten har holdt igjen. Ikke hatt nok følelser, ikke vært interessert i noe forhold.

Dette respekterer jeg jo selvsagt, men samtidig er det litt vondt/sårt at dette ikke har kommet frem før etter flere måneder. Mye av det er nok min egen feil. Jeg vet nemlig ikke helt hvordan jeg skal hinte om at jeg er en jente som ikke dater i månedsvis med folk jeg ikke vil ha et forhold med uten at jeg virker som en hinsides desperat person?

Så, dere som er i et forhold? Hvordan fikk dere signalisert til gutten/jenta at dere var interessert i mer enn en fling uten å si det sånn ut av det blå på første date?

Jeg kan tippe et par obviouse greier som å ikke ha for høye forhåpninger til en du ligger med første gang du ser osv. Men bortsett fra det har jeg vært borti ganske mange gutter som har virket seriøse i starten, men som til syvende og sist ikke har sett etter noe seriøst i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 47f59...518
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er absolutt ikke noen ekspert, men noen erfaringer har jeg gjort meg... og jeg synes ikke det er kleint eller desperat å være ærlig på at det er et seriøst forhold man har som mål med datingen. Selvsagt vil det ofte/av og til ta litt tid - og kanskje man ikke er enige om hvor mye tid - før en har funnet ut av om det kan bli nok følelser og noe seriøst ut av det. Jeg er selv helt åpen for å ta det rolig (eller på noen måter hoppe i det) uten å prate for mye, forvente noe spesielt eller definere noe helt i starten. Men hvis man er enige om målet er det lettere å kjenne på når det er på tide å ta en prat enten det er for å avslutte eller gå videre med hverandre. I hvert fall hvis man er redelig da; jeg synes i hvert fall ikke det er greit å fortsette å "leke" med en som har sagt han har følelser og fortsatt er klar for noe seriøst, hvis jeg selv har et avklart forhold til at jeg ikke kan forelske meg i ham. Og det er kanskje lettere å bestemme seg for å være eksklusive eller definere seg som kjærester når begge føler de er på vei samme sted, ikke misforstår hverandres hensikter og sårer hverandre på veien i stedet (sier jeg klok, forhåpentligvis, av skade).

Sånn jeg tenker, så ville jeg nok aldri sagt etter en date eller to, enten vi hadde vært til sengs eller ikke, at NÅ forventer jeg at vi er kjærester og oppfører oss som det. Jeg trenger å bruke tid på å bli kjent. Men å si at man har et seriøst utgangspunkt, ikke ville involvert seg hvis man ikke hadde tro på at det var et potensiale for noe seriøst der, og oppfører seg med det for øye at en faktisk ikke ødelegger grunnlaget for et seriøst forhold i bli-kjent-fasen (for eksempel at en innen rimelig tid er eksklusive), det synes jeg bare er positivt. Tror jeg :)

Anonymous poster hash: a2eed...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...