Gå til innhold

Hva skal til for å klassifiseres som "supermodell"?

Gjest RompeRusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

haha, godt initiativ mener at den tittelen er forbeholdt den absolutte eliten, av de kanskje top 20-15 best betalte modellene i bransjen.

men jeg mener det er mulig å være supermodell-pen uten å faktisk være en supermodell

Anonymous poster hash: 57f70...678
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah ... nepskrellet med shemalemodellen, ja.

Hehe, hva?!

Anonymous poster hash: 697de...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Gjest vet hvem de er, så er de klassifisert som supermodeller!

Det var du som satte det i gang, om ikke direkte så iallfall indirekte.

Tråden er slettet

Anonymous poster hash: be30d...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som satte det i gang, om ikke direkte så iallfall indirekte.

Tråden er slettet

Anonymous poster hash: be30d...dc7

Var dessverre ikke jeg som startet med å avspore tråden, så he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det gjelder de store på nittitallet. Altså at det ikke egentlig er i bruk for dagens modeller.

Naomi Campbell, Cindy Crawford, Christy Turlington, Linda Evangelista,Tatjana Patitz, Claudia schiffer, Kate Moss...

Anonymous poster hash: 59441...964

Når man er en supermodell så er man ikke lenger bare en kleshenger, man er en kjendis. De som er supermodeller klarer som regel å holde ut i moteverdenen lenger enn de som "bare" er modeller. Twiggy kan derfor også føyes til listen din, i tillegg til mange av de som jobber idag, for eks gisele bündchen. Det er absolutt ikke et 90-talls-fenomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supermodel

Anonymous poster hash: 5ecbe...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er en supermodell så er man ikke lenger bare en kleshenger, man er en kjendis. De som er supermodeller klarer som regel å holde ut i moteverdenen lenger enn de som "bare" er modeller. Twiggy kan derfor også føyes til listen din, i tillegg til mange av de som jobber idag, for eks gisele bündchen. Det er absolutt ikke et 90-talls-fenomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supermodel

Anonymous poster hash: 5ecbe...dfc

De modellene som tjener mest, er de som er supermodeller.

Anonymous poster hash: 18139...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så god, slutt nå og avspor tråden

Den typiske supermodell ser akkurat passe ut i forhold til formålet, men det viktigste er nok poseringsdyktigheten. En skikkelig supermodell kan umiddelbart etter kameraklikket innta en annen posering, som fungerer og ser bra ut. Slik kan det veldig fort produseres en stor mengde gode situasjoner/bilder.

Supermodellen har også ett utseende som fungerer i absolutt alle vinkler, og som tåler alle former for lyssetting.

Dette er altså ett lite sidespor. Ingen klassifisering, men derimot det som skal til for å fungere supert som modell. Mange har det som skal til uten å jobbe som supermodell.

Jeg beskriver vel heller optimal modell enn supermodell her, men jeg tror også at dette er egenskaper supermodellene har.

Hege Grostad har disse egenskapene, men er neppe tilsluttet noe modellbyrå.

Jeg vil tro at egnet modellbyrå er en forutsetning for å bli supermodell.

Jeg gjetter at ballet og turning er øvelser som kan gjøre en modell mer super med tanke på kroppskontroll, styrke og presisjon.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...