AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Pleier noen av dere å ha en ikke-overfladisk samtale med folk som selger bladene? Jeg vil gjerne noen ganger, men så blir det bare til at jeg smiler, sier "hei", betaler og "ha en fin dag!" Synes det hadde vært interessert å snakke med noen av dem. Vet at flere gjerne vil prate. Men jeg vil ikke invadere dem. Bare fordi de selger =Oslo eller Sorgenfri (Trondheim) kan man jo ikke bombardere med personlige/private spm. Hva er greit å si, som gjør at de åpner seg hvis de ønsker det? Anonymous poster hash: 913c9...2b1 1
frøkenkoz Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har gjort det.vet ikke hvordan det startet el. For jeg er elendig i small talk.men han var ekstremt pratsom så ble stående lenge å snakke med han .faktisk veldig interessant.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg pleier å innlede med et imøtekommende smil og: "Hei, hvordan går det?" Da kan de bare svare rene høflighetsfraser om de ikke er komfortabel med å snakke mer, eller de kan invitere til videre samtale. De fleste blir veldig glade om noen viser interesse for dem som mennesker, men jeg tror de også møter en del sympati-fraser som gjør at enkelte blir skeptiske. Det skjønner jeg forsåvidt godt. De er da mennesker som alle andre. Anonymous poster hash: 76def...ae6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 faktisk veldig interessant. Ja, det kan jeg tenke meg! Er beskjeden, og dårlig på smalltalk jeg og. Blir nesten ekstra beskjeden når jeg går bort til noen for å kjøpe blad.. :s Anonymous poster hash: 913c9...2b1
Brunost Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg snakket med en utrolig hyggelig mann her om dagen. Vi snakket om alt mulig egt. Jeg fortalte at jeg synes det er så flott at de selger =Oslo og spurte rett og slett bare hvordan han hadde det også gikk praten av seg selv. Det hele endte med at jeg kjøpte en pølse og brus til han, samt =Oslo. Han ble kjempeglad Det var en veldig hyggelig samtale, tror vi snakket i et kvarter- tjue minutter. Det er nok sant som du sier, de vil gjerne prate litt i en ellers så "kjedelig" hverdag.
Kontormus Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Tror mange av dem ønsker å bli sett på som noe mer enn bare en rusmisbruker, og er veldig lette å få i gang en samtale med. Har mange ganger opplevd at de selv tar iniativ til det. Og så kommer det jo an på hvordan en selv reagerer. Fremstår en som reservert inviterer det jo ikke til mer enn et par fraser. 1
Teethgrinding Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Tror mange av dem ønsker å bli sett på som noe mer enn bare en rusmisbruker (..) Det tror jeg også. Det er derfor jeg mener = Oslo, i ren kopi av Big Issue i London, er et fantastisk tiltak. Det gjør at man faktisk selger noe fremfor å bare tigge. Jeg mener vi bør forby tigging i sin helhet og heller fremme flere tilsvarende gode inntektsmuligheter for narkomane. (Så slipper vi samtidig de organiserte sigøynerne som med makt overtar plassen til de narkomane nederst på rangstigen. De narkomane sliter jo faktisk. Sigøynerene har bare vondt i viljen til å gjøre noe ordentlig.) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå