Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen her inne har erfaringer med å bleke clip on-extensions? Jeg er superlys fra naturens side, og uansett om jeg bestiller den aller lyseste fargen (#60), så blir det en liten fargeforskjell fra mitt eget hår. Jeg vurderer derfor å bleke clip on-extensionet mitt slik at det blir litt lysere, og da forhåpentligvis vil gli mer inn i mitt eget.

Noen som har prøvd? :)

Anonymous poster hash: 2b5c7...c94
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefales IKKE. Vanlig farging går fint, men bleking vil ødelegge det fullstendig! :( Snakker av erfaring.

Anonymous poster hash: 7b755...5eb
  • Liker 1
Skrevet

Grunnen til at extensions trenger mye pleie, er nettopp fordi det ikke får naturlig pleie, slik som ditt eget hår. Altså, extensions hår er dødt hår. Blekner du det, ødelegger du det. en kur klarer ikke reparere dødt hår, men det får det til og vare lengre.

Så innlegget over stemmer. Farging er igrunn bare bra, siden det er en "hinne" som legger seg på utsiden.

Mens bleking "brenner" seg inn..

Skrevet

Hei, TS her :)

Takk for innspill. Jeg har nå hørt om flere som har hatt positive erfaringer med å bleke sine clip on-extensions (som da har vært nokså lyst fra før av) bare de ikke påfører bleking helt opp til festene på håret. Men så er det jo også flere andre igjen som fraråder dette på det sterkeste. Blir så forvirret... Er jo veldig kjedelig om det skulle ende med å bli skikkelig mislykket.

Skrevet

Anbefales IKKE. Vanlig farging går fint, men bleking vil ødelegge det fullstendig! :( Snakker av erfaring.

Anonymous poster hash: 7b755...5eb

Hvilket utgangspunkt hadde dine extensions før farging? Var det allerede godt brukt? Hadde du vært nøye med pleie? Og hvilken farge hadde håret?

Skrevet

før bleking* mente jeg, selvfølgelig.

Skrevet

Grunnen til at extensions trenger mye pleie, er nettopp fordi det ikke får naturlig pleie, slik som ditt eget hår. Altså, extensions hår er dødt hår. Blekner du det, ødelegger du det. en kur klarer ikke reparere dødt hår, men det får det til og vare lengre.

Så innlegget over stemmer. Farging er igrunn bare bra, siden det er en "hinne" som legger seg på utsiden.

Mens bleking "brenner" seg inn..

Ditt eget hår er også dødt. Det er kun røttene under huden som er levende.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ditt eget hår er også dødt. Det er kun røttene under huden som er levende.

Ditt eget hår får næring så lenge det har rot. Til og med mat kan være med og bidra til sunnere hår.

Extensions sliter seg sakte men sikkert nedover. Så er det opp til deg hvor lenge det varer (altså om du er flink til og pleie håret, og absolutt la være og bleke det. Om det er for mørkt for deg, og du absolutt vil ha det lysere. Anbefaler jeg hvertfall og stripe det istede.

Skrevet

Ditt eget hår får næring så lenge det har rot. Til og med mat kan være med og bidra til sunnere hår.

Extensions sliter seg sakte men sikkert nedover. Så er det opp til deg hvor lenge det varer (altså om du er flink til og pleie håret, og absolutt la være og bleke det. Om det er for mørkt for deg, og du absolutt vil ha det lysere. Anbefaler jeg hvertfall og stripe det istede.

Nix. Hår er proteiner og selve håret er dødt. Det er hårsekken som er selve produksjonsbedriften. Det er den som produserer det døde proteinmaterialet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bleket extensions før, men kun keratin fester.
Ikke noe å anbefale. Men du kan kanskje (burde forhøre deg med noen som kan først) bruke lillashampoo. Den gjør fargen mer kald, og de gangene jeg har bleket håret så har jeg alltid brukt den. Funker sikkert på extensions og, men vet ikke om selve shampooen kan slite på håret?

Ikke at jeg burde komme med tips. Her sitter jeg med grønt hår etter mislykket hjemmefarging

Skrevet

Jeg lurer på om noen her inne har erfaringer med å bleke clip on-extensions? Jeg er superlys fra naturens side, og uansett om jeg bestiller den aller lyseste fargen (#60), så blir det en liten fargeforskjell fra mitt eget hår. Jeg vurderer derfor å bleke clip on-extensionet mitt slik at det blir litt lysere, og da forhåpentligvis vil gli mer inn i mitt eget.

Noen som har prøvd? :)

Jeg bleket extensions fra brun til lys blond. Det ble ekstremt slitt, men jeg klippet vekk det slitte og brukte mye god kur på det så ble det brukbart. Men jeg ville heller farget mitt egent hår for å matche extensionsene altså.

Anonymous poster hash: 8734f...f6d

Skrevet

Jeg kjøper alltid 60, og legger inn mange små striper med en lys askeblond farge :) det fungerer greit, og sliter ikke særlig, hvertfall ikke som jeg legger merke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...