Gå til innhold

Faresignal ved nettdating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg inn på en nettdating side, og lurer på om det er noe jeg bør være obs på når jeg snakker med noen? Enkelte ting som kan være faresignaler?

Snakker med en som veldig tidlig gav meg telefon nummeret sitt. Han fortalte også hvilket område han bodde i og slikt. Var ikke redd for å dele hvem han var. Er det et dårlig tegn?

Anonymous poster hash: 9d250...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være et faresignal at han gir ut slike opplysninger,men det kan være et tegn på at han kanskje ikke er så seriøs..Det er jo grunn til å tro han kanskje gir ut tlfnr.til andre også. De fleste jeg har møtt på nettet som gjør dette har vist seg å være playere.

Det ligger ofte en forventning også til at du skal gjøre det samme,men ikke la deg presse til å gi ut opplysninger før du er klar for det.

Anonymous poster hash: 17edd...8c4
Skrevet

Magefølelsen er viktig!

Jeg styrer alltid unna menn som skal snakke om sex, menn som absolutt skal ha kommunikasjonen over på andre kanaler og menn som vil treffe meg uten at de har særlig grunnlag for å vite hvem jeg er som person.

De gangene jeg har hatt vellykkede treff, så har jeg sendt 4-5 meldinger frem og tilbake på Sukker, funnet ut at vi har personer e.l. til felles og så gått over til Facebook. Det har alltid vært jeg som har funnet ham først og ved et par anledninger har Facebook eller noe annet gitt meg en dårlig magefølelse slik at jeg har avvist dem. Noen har veldig stengt profil da, men jeg finner som regel noe på Google osv.

Det er vanskelig å forklare, men de fleste er jo greie folk da. I hvert fall ikke farlige! Og når man treffer dem, så merker man fort hvordan de er.

Anonymous poster hash: 9ff14...f6f

• Liker 1
Skrevet

Men man bør vel helst møtes på en offentlig plass første gang eller? Skal jeg begynne å sende han meldinger på telefonen før jeg møter han kanskje, eller bare la kommunikasjonen gå over nettsiden?

Jeg har veldig blanda magefølelse..

Skrevet

Men man bør vel helst møtes på en offentlig plass første gang eller? Skal jeg begynne å sende han meldinger på telefonen før jeg møter han kanskje, eller bare la kommunikasjonen gå over nettsiden?

Jeg har veldig blanda magefølelse..

Hva er det som gir deg den dårlige magefølelsen? Jeg har møtt flere uten å ha gitt mobilnr. mitt. Har alltid fått deres, men har selv tenkt at da risikerer jeg heller at de ikke dukker opp. Har også muligheten til å sjekke Sukker på mobilen om de vil gi beskjed.

Men jeg har aldri møtt raringer og det er lite sannsynlig at de er farlige!

Synes bare det er greit å kunne forbli fornavn uten å ha gitt bort hele identiteten min i tilfelle det skulle vise seg å være en raring. Mobilnr. ligger på 1881.no med adresse...

Hvis mannen ikke viser forståelse for dette så ksn han ha det så godt. Mener i hvert fall jeg!

Men som sagt over, de som har vært bra har også gitt meg god magefølelse fra begynnelsen.

Skrevet

Og ja, man møtes alltid på offentlig sted!

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som gir deg den dårlige magefølelsen? Jeg har møtt flere uten å ha gitt mobilnr. mitt. Har alltid fått deres, men har selv tenkt at da risikerer jeg heller at de ikke dukker opp. Har også muligheten til å sjekke Sukker på mobilen om de vil gi beskjed.

Men jeg har aldri møtt raringer og det er lite sannsynlig at de er farlige!

Synes bare det er greit å kunne forbli fornavn uten å ha gitt bort hele identiteten min i tilfelle det skulle vise seg å være en raring. Mobilnr. ligger på 1881.no med adresse...

Hvis mannen ikke viser forståelse for dette så ksn han ha det så godt. Mener i hvert fall jeg!

Men som sagt over, de som har vært bra har også gitt meg god magefølelse fra begynnelsen.

Jeg vet ikke om det er jeg som bare er skeptisk til det hele eller tolker feil, men følte bare at han ville møtes veldig fort. Vi hadde en veldig god tone i begynnelsen, men likevel er det noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Føler kanskje jeg bør gi det en sjanse likevel. Som du sier så er jo de færreste galninger ;p

Skrevet

Jeg vet ikke om det er jeg som bare er skeptisk til det hele eller tolker feil, men følte bare at han ville møtes veldig fort. Vi hadde en veldig god tone i begynnelsen, men likevel er det noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Føler kanskje jeg bør gi det en sjanse likevel. Som du sier så er jo de færreste galninger ;p

Mange av guttene ønsker å møtes fort.

Jeg er delvis enig, men synes man i det minste skal utveksle nok meldinger til å skille ut personen fra de andre. Du må ha følelsen av at han har lyst til å treffe DEG og ikke bare hvem som helst. Denne følelsen kommer jo gjerne med at man oppdager felles interesser osv.

Det er ikke lurt å skrive for lenge heller, for da danner man seg ofte et bilde av hvem denne personen er som ikke nødvendigvis stemmer.

Det er litt forskjell på om folk skriver langt eller kort, eller bruker chat. Jeg skriver som regel langt og liker menn som gjør det samme. Etter en ukes tid med ca. rn sånn lang mld per dag vet jeg som regel om jeg ønsker å treffe vedkommende eller ikke.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Når noen velvillig starter med å gi deg mobilnummeret sitt, og venter på at du skal gi dem noe, så sjekk nå om nummeret finnes åpent i kalatogen.

De aller fleste som opererer på den måten har hemmelig nummer. - så kan du selv velge om du vil gi ditt eget nummer som kansje er åpent, til et menneske som da raskt vil finne alt som er å finne om deg mens du ikke vet en pøkk mer enn det han har sagt til deg i meldinger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er skeptisk til folk som deler ut telefonnummeret sitt med en gang. Da jeg var på sukker var det en bruker som kontaktet meg omtrent med en gang jeg var nyregistrert - ga meg telefonnummer og fornavn og håpet jeg tok kontakt. Han bodde i et distrikt som var uaktuelt for meg og så generelt ikke ut til å ha mye felles med meg. Så jeg lot være å gjøre noe. Det neste halve året sendte han samme melding på sukker flere ganger... det ble med andre ord ganske tydelig at han nokså ukritisk og ugjennomtenkt sendte slike meldinger "i hytt og pine", og jeg tror han først og fremst var ute etter telefonsex. Forsåvidt ikke noe galt i å sende en litt standardmelding for å lodde stemninga, men jeg lette etter noe litt mer givende enn det der i hvert fall :) De jeg møtte og/eller ble bedre kjent med delte ikke ut telefonnummer før vi hadde pratet en stund og blitt enige om å faktisk møtes eller utvide kontakten. Alle disse var hyggelige folk som oppførte seg bra og som på ingen måte har plaget meg i ettertid (et par har jeg blitt venner med, en var jeg sammen med ca et år).

Anonymous poster hash: d558c...2a7
Skrevet

Jeg er skeptisk til folk som deler ut telefonnummeret sitt med en gang. Da jeg var på sukker var det en bruker som kontaktet meg omtrent med en gang jeg var nyregistrert - ga meg telefonnummer og fornavn og håpet jeg tok kontakt. Han bodde i et distrikt som var uaktuelt for meg og så generelt ikke ut til å ha mye felles med meg. Så jeg lot være å gjøre noe. Det neste halve året sendte han samme melding på sukker flere ganger... det ble med andre ord ganske tydelig at han nokså ukritisk og ugjennomtenkt sendte slike meldinger "i hytt og pine", og jeg tror han først og fremst var ute etter telefonsex. Forsåvidt ikke noe galt i å sende en litt standardmelding for å lodde stemninga, men jeg lette etter noe litt mer givende enn det der i hvert fall :) De jeg møtte og/eller ble bedre kjent med delte ikke ut telefonnummer før vi hadde pratet en stund og blitt enige om å faktisk møtes eller utvide kontakten. Alle disse var hyggelige folk som oppførte seg bra og som på ingen måte har plaget meg i ettertid (et par har jeg blitt venner med, en var jeg sammen med ca et år).

Men når de tar kontakt på den måten så er det jo åpenbart ikke en person du vil ha kontakt med? Veldig mange av dem gjør det jo enkelt å ta den vurderingen.

Skrevet

Når noen velvillig starter med å gi deg mobilnummeret sitt, og venter på at du skal gi dem noe, så sjekk nå om nummeret finnes åpent i kalatogen.

De aller fleste som opererer på den måten har hemmelig nummer. - så kan du selv velge om du vil gi ditt eget nummer som kansje er åpent, til et menneske som da raskt vil finne alt som er å finne om deg mens du ikke vet en pøkk mer enn det han har sagt til deg i meldinger.

Han hadde åpent nummer så det var ikke vanskelig å finne ut noe om han. Jeg har skjult nummer så han kan værtfall ikke finne ut hvor jeg bor skulle jeg sende melding til han. -TS

Skrevet

Vær skeptisk til menn som vil ha avsugninger. Altså de som snakker om sånt uten at dere kjenner hverandre.

Anonymous poster hash: bf6e6...acf
  • Liker 1
Skrevet

Men når de tar kontakt på den måten så er det jo åpenbart ikke en person du vil ha kontakt med? Veldig mange av dem gjør det jo enkelt å ta den vurderingen.

Ja, det er klart :) Og når det er sagt, telefonnummer tidlig er ikke automatisk nei dersom han ellers klarer å framstå som sympatisk og interessant. Hvor raskt eller sent en vil møtes varierer, jeg har likt å skrive en stund, men hadde jeg bodd eller jobbet mer sentralt og slapp å sette av halve dagen for å reise til og fra en date, ville jeg kanskje møtt noen tidligere enn jeg gjorde.

Skrevet

Følg magefølelsen - føles det feil, så er det feil.

I mine øyne er mas, klenging og andre typiske desperasjonsgreier alltid dårlige tegn, og derfor ikke noe jeg vil bruke tid og energi på. Sånne som på død og liv vil ha hele livshistorien din (og verre; legger ut om sin egen i alle retninger i en av de aller første meldingene de sender deg - grøss!), mobilnummer osv. omtrent i første melding friker meg fullstendig ut. Det er ikke noe for meg.

• Liker 1
Skrevet

Følg magefølelsen - føles det feil, så er det feil.

I mine øyne er mas, klenging og andre typiske desperasjonsgreier alltid dårlige tegn, og derfor ikke noe jeg vil bruke tid og energi på. Sånne som på død og liv vil ha hele livshistorien din (og verre; legger ut om sin egen i alle retninger i en av de aller første meldingene de sender deg - grøss!), mobilnummer osv. omtrent i første melding friker meg fullstendig ut. Det er ikke noe for meg.

Enig så enig...

Hadde en slik fyr etter meg tidligere i år.

I begynnelsen virket han ivrig,men ganske normal, og jeg var dum og aksepterte da han ville legge meg til på fbook etter noen dager (noe jeg vanligvis ikke gjør så tidlig).

Da ble han straks mer intens.Svarte jeg på 1 melding fikk jeg 5-6-7 meldinger tilbake.

Hvis jeg ikke svarte ham innen et par timer kom det enda flere..den ene lengre enn den andre...

Han la ut om sine psykiske problemer,vonde barndomshendelser osv..og da hadde vi bare hatt kontakt i 1 uke..Dette med at han hadde vært så åpen og ærlig ble selvsagt brukt mot meg da jeg litt senere sa jeg ikke ville ha kontakt med ham mer.

Er glad jeg ble kvitt ham. Blokkert han fra fbook. Men da jeg registrerte meg på en annen datingside dukket han opp der også, skrev en sur melding om at jeg hadde "dumpet ham uten grunn". Jeg bare ignorerte ham og etter det har han holdt fred.

Så bruk magefølelsen ts..Jeg følte hele tiden at jeg strakk meg litt for langt..men egentlig gjorde jeg ikke det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg møtte en sånn tulling fra nett. Det som gjorde meg kritisk var følgende:

- han var veldig ivrig tidlig, uten å vite mer om meg enn utseendet mitt

- begynte etterhvert å snakke om sex, og sende meg utfordrende bilder

- ba om mer bilder og ville helst se meg uten klær (runkebilder)

- var åpen om kresenhet og at han var singel fordi han ikke fant det han ville ha

- spurte meg om hvordan underlivet mitt så ut (!)

- overfladisk, svært kritisk til kvinners utseende mens han selv så vanlig ut

- lavt utdannet, lite kunnskap om andre ting enn det han selv drev med og treninga si

blæh!

Anonymous poster hash: 9c934...ae4
  • Liker 1
Skrevet

Ts her, jeg lurer på om noen har tips til hvor det kan være greit å møtes første gang. Tenker bare et kort møte for å få et inntrykk, men synes å sitte på kafe blir litt kleint for da må man fokusere på å ha noe å si hele tiden.

Skrevet

Ts her, jeg lurer på om noen har tips til hvor det kan være greit å møtes første gang. Tenker bare et kort møte for å få et inntrykk, men synes å sitte på kafe blir litt kleint for da må man fokusere på å ha noe å si hele tiden.

Bare gå en tur? Bor du i Oslo kan dere jo titte på den nye Ekebergparken f.eks? Kommer jo litt an på alder og interesser. Selv liker jeg kaffe, men du skal være ekstremt sjenert om jeg ikke skal få deg til å prate. Det har enda ikke skjedd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...