Gå til innhold

Har dere noen gang opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Venninna mi går gjennom noe merkelig om dagen, klarer ikke å bli klok på situasjonen. Hun kommer til meg med dette hver dag - er helt klart at hun blir gal av å tenke så mye uten å få svar. Men jeg har liksom ikke peiling, så tenkte å spørre etter erfaringer her.

Hun møtte en gutt i juni. Tror de møttes på fest. De har hengt mye sammen, gjort mye forskjellig. Vært på konserter, filmer, middager, besøk til venner osv. Etter noen uker begynte hun å få følelser for han og fortalte han det. Han svarte noe i retning av "vi får se hva som skjer, det kan hende jeg får følelser for deg etterhvert fordi du er en fantastisk jente som jeg liker godt". Etter denne samtalen ble hun mer avslappet rundt han: holdt rundt han, strøk han på armen og litt sånn små-intime ting.

Men han "besvarer" det ikke på en måte. Hun er den eneste som "tar på han". Han kan finne på å holde rundt henne eller hånda hennes når de står og prater med folk, men så besvarer han ikke når hun legger hodet på skulderen hans og holder rundt armen hans. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener. Samtidig lar han henne holde på og ringer henne ofte og ber henne med på ting hele tiden.

Han fortalte henne ganske tidlig i dette "forholdet" at han nettopp ble singel etter et 6 år langt samboerskap. Han var ærlig om at han elsket eksen i løpet av forholdet. Det var slutt i noen uker da venninna mi møtte han på festen. Så jeg tenker jo at han ikke er over eksen og derfor ikke slipper seg helt løs. Min venninne trodde ikke på det da hun hadde spurt og han lovte at han var over henne.

Så, for noen dager siden tar han en "alvorsprat" med venninna mi. Sier at han vil slette bilder-kommentarer osv på sosiale medier, som er av dem to sammen. Og han ville at hun skulle gjøre det samme. Venninna mi skjønte ikke hvorfor, spurte og gravde. Det viste seg at han og eksen har vært i kontakt i det siste, men de er ikke sammen eller noe. Så venninna mi klikka helt og slettet alt om han. Han gjorde det samme.

Vet ikke hva jeg skal si til henne. Er det sånn at en gutt kan være så mye med ei jente og gjøre så mye sammen uten at det er noe mer fra hans side? De kyssa aldri og hadde aldri sex. Hva er dette for noe egentlig?

Anonymous poster hash: e1563...189
Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Ganske tydelig at han ikke er over exen. Noe som er ganske naturlig når det tar slutt etter så lang tid. Hva er hun sint over, egentlig? Får inntrykk av at han fra begynnelsen av har vært klar på at han ikke er klar for noe nytt

• Liker 4
Skrevet

Uff, hvor gamle er disse? hørtes ut som et par 14-16åringer, men siden du sa et 6års langt samboerskap...

Anonymous poster hash: de2a8...089
  • Liker 1
Skrevet

For det første, er "venninnen" din egentlig deg selv?

• Liker 2
Skrevet

Et ord, rebound.

Som RompeRusk sier, har inntrykk av at han ikke er klar for noe nytt, at savnet etter exen fortsatt er der og at han bruker din venninne for å få kjærlighet og omsorg.

Skrevet

Ganske tydelig at han ikke er over exen. Noe som er ganske naturlig når det tar slutt etter så lang tid. Hva er hun sint over, egentlig? Får inntrykk av at han fra begynnelsen av har vært klar på at han ikke er klar for noe nytt

Hun er ikke sint nå, mer frustrert tror jeg. Hun klikka der og da fordi at hun føler at han har gitt henne forhåpninger om at det kan bli de 2 i fremtiden. Han brukte all tiden sin med henne (har selv sett henne lite siden juni pga dette) og vært veldig ivrig på å møtes hele tiden og finne på ting sammen. Han har postet masse bilder med henne på Facebook og Instagram, det samme har hun.

Og plutselig så vil han slette alt og kutte henne ut.

Hun er 25 og han er noe eldre, 27-28 tror jeg.

Lettpåtå: nei, hadde vel skrevet at det var meg hvis det var det, er jo på et forum. Selv er jeg lykkelig singel på mitt 4.år uten komplikasjoner.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Hun er ikke sint nå, mer frustrert tror jeg. Hun klikka der og da fordi at hun føler at han har gitt henne forhåpninger om at det kan bli de 2 i fremtiden. Han brukte all tiden sin med henne (har selv sett henne lite siden juni pga dette) og vært veldig ivrig på å møtes hele tiden og finne på ting sammen. Han har postet masse bilder med henne på Facebook og Instagram, det samme har hun.

Og plutselig så vil han slette alt og kutte henne ut.

Hun er 25 og han er noe eldre, 27-28 tror jeg.

Lettpåtå: nei, hadde vel skrevet at det var meg hvis det var det, er jo på et forum. Selv er jeg lykkelig singel på mitt 4.år uten komplikasjoner.

Han sier jo at han fortsatt elsker exen? Hvorfor i alle dager velger hun en mann (Beklager for klisjeen som kommer nå) hvis hjerte allerede tilhører en annen kvinne?

• Liker 1
Skrevet

Han sier jo at han fortsatt elsker exen? Hvorfor i alle dager velger hun en mann (Beklager for klisjeen som kommer nå) hvis hjerte allerede tilhører en annen kvinne?

Hmmm, slik jeg forsto henne så var han ærlig om at han elsket eksen mens de var sammen. Altså, at det ikke var mangel på følelser som avsluttet forholdet...Ja er jo dumt å tilbringe så mye tid med han når det hadde gått noen uker.

Så det skjer? At man kan finne på så mye morsomt sammen og være små-intime med hverandre uten at det fører til noe? Jeg har møtt han et par ganger og da virket de så lykkelige...litt som et par i dynamikken mellom dem, men uten at jeg kan peke ut noe konkret som tydet på det...de hverken kyssa eller holdt hender

Gjest RompeRusk
Skrevet

Hmmm, slik jeg forsto henne så var han ærlig om at han elsket eksen mens de var sammen. Altså, at det ikke var mangel på følelser som avsluttet forholdet...Ja er jo dumt å tilbringe så mye tid med han når det hadde gått noen uker.

Så det skjer? At man kan finne på så mye morsomt sammen og være små-intime med hverandre uten at det fører til noe? Jeg har møtt han et par ganger og da virket de så lykkelige...litt som et par i dynamikken mellom dem, men uten at jeg kan peke ut noe konkret som tydet på det...de hverken kyssa eller holdt hender

ja, det skjer. Rimelig spesielt at han ikke har prøvd seg på henne også, dersom de har "holdt på" siden juni. Ikke kyssing eller noen ting? Høres ut som kun vennskap fra hans side

Skrevet

ja, det skjer. Rimelig spesielt at han ikke har prøvd seg på henne også, dersom de har "holdt på" siden juni. Ikke kyssing eller noen ting? Høres ut som kun vennskap fra hans side

Ja hun sier at de aldri har kyssa. Men jeg har jo sett dem være nære hverandre, flørte og ta på hverandre liksom, mest hun da, det må jeg innrømme. Men var på fest med dem en gang og da de pratet med noen venner av han, sto han bak henne og holdt rundt henne ganske lenge. Så danset de sammen. Vet at det høres barnslig ut, men jeg er vant til at jeg oppfører meg sånn med noen jeg også faktisk har noe på gang med. Jeg er ikke så intim med kompisene mine og omvendt

Gjest RompeRusk
Skrevet

Ja hun sier at de aldri har kyssa. Men jeg har jo sett dem være nære hverandre, flørte og ta på hverandre liksom, mest hun da, det må jeg innrømme. Men var på fest med dem en gang og da de pratet med noen venner av han, sto han bak henne og holdt rundt henne ganske lenge. Så danset de sammen. Vet at det høres barnslig ut, men jeg er vant til at jeg oppfører meg sånn med noen jeg også faktisk har noe på gang med. Jeg er ikke så intim med kompisene mine og omvendt

vel, de fleste som holder på, ville ha kysset etter 4 mnd sammen

• Liker 2
Skrevet

vel, de fleste som holder på, ville ha kysset etter 4 mnd sammen

er det jeg tenker også...men så blir jeg usikker når hun forteller meg hva de gjør sammen og hvordan de flørter og tar på hverandre. Men merker at det er vennskapelig fra hans side når jeg leser dine svar her...Virker som om hans oppførsel er uskyldig og vennskapelig selv om det er flørtete

Gjest RompeRusk
Skrevet

er det jeg tenker også...men så blir jeg usikker når hun forteller meg hva de gjør sammen og hvordan de flørter og tar på hverandre. Men merker at det er vennskapelig fra hans side når jeg leser dine svar her...Virker som om hans oppførsel er uskyldig og vennskapelig selv om det er flørtete

En har da lov å være flørtete med motsatte kjønn, spesielt når begge parter er single :)

Ser ikke at mannen har gjort noe feil her, annet enn å ikke være 110 % tydelig på hva han ønsker. For min del hadde det vært mer enn nok å vite at han nettopp har vært gjennom et brudd, at han fortsatt elsker exen, og at han ikke hadde kysset meg etter 4 mnd.

Men enkelte trenger visst få det inn med små teskjeer..

• Liker 1
Skrevet

Jeg møtte en fyr i sommer (han var 29) som hadde kommet ut av et fire år langt forhold for 3 mnd siden. Han var VELDIG klar på at han var VELDIG ferdig med eksen. Han nevnte flere ganger at han var glad det ble slutt fordi det var visst bare mas og drama. Vi datet i tre måneder og alt gikk supert (trodde jeg), til han en dag slettet meg fra facebook, slettet meg fra alt som noen kan slettes fra, og brøt kontakten uten ett ord...

Jeg ringte han et par uker senere og forlangte en forklaring. Viste seg at han hadde blitt sammen med eksen igjen.. :rolleyes:

Så han du nevner var ihvertfall åpen om det fra starten av, istedenfor å gå rundt å prøve å overbevise seg selv om at han er såå over eksen, for så å løpe tilbake i armene hennes så fort hun viser tegn på interesse igjen.

Anonymous poster hash: 15e30...38a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg møtte en fyr i sommer (han var 29) som hadde kommet ut av et fire år langt forhold for 3 mnd siden. Han var VELDIG klar på at han var VELDIG ferdig med eksen. Han nevnte flere ganger at han var glad det ble slutt fordi det var visst bare mas og drama. Vi datet i tre måneder og alt gikk supert (trodde jeg), til han en dag slettet meg fra facebook, slettet meg fra alt som noen kan slettes fra, og brøt kontakten uten ett ord...

Jeg ringte han et par uker senere og forlangte en forklaring. Viste seg at han hadde blitt sammen med eksen igjen.. :rolleyes:

Så han du nevner var ihvertfall åpen om det fra starten av, istedenfor å gå rundt å prøve å overbevise seg selv om at han er såå over eksen, for så å løpe tilbake i armene hennes så fort hun viser tegn på interesse igjen.

Huff, det var trist å høre. Jeg har hørt om mange liknende historier ja...Hvordan skal man vite hva man skal satse på og ikke...

Men da dere datet i 3 måneder; jeg regner med at dere gjorde mer enn å legge hodet på skulderen til hverandre? Var han like "på" som deg? Var det noen tegn på at han savnet eksen?

Var det bilder og sånne ting av dere på nettet som han slettet?

Skrevet

Sorry, men hun venninnen din høres klengete ut. Hvis de ikke har kysset en gang, så har han ikke akkurat lurt henne.

Anonymous poster hash: d67c3...1c0

Skrevet

Hmmmm.. Det var vel ikke midten av august "fyren din" gikk tilbake til dama si?

Anonymous poster hash: 9de50...e85

Skrevet
Hei TS.
Denne historien er ganske lik en situasjon jeg tror at jeg befinner meg i! Men det er nok ikke samme person.
Jeg og eksen slo opp i junii. Jeg ser han ganske ofte, og da har jeg sett han mye med ei jente siden juli.
Vi har siden august hatt mer og mer kontakt, men jeg har ikke villet ha noe med han å gjøre hvis han var sammen med noen andre. Han har sagt at han møter ei jente mye, men at det aldri har vært noe SÅNN mellom dem. Har ikke trodd på han!
Er det virkelig sant at man kan møte en person etter et brudd, henge så mye sammen og finne på mye moro sammen UTEN å ha innledet noe fysisk? Han sier at han har sovet i hennes leilighet, men at det aldri har vært noe seksuelt mellom dem. Han sov på sofaen noen ganger.
Men hans bestevenn er typen til søsteren min, så jeg har fått med meg ganske mye om eksen og den nye jenta. Og det er uvanlig for meg at man er så mye med en person uten at det har skjedd noe mer.
Hva mener folk?
Forøvrig, TS: ja han kan ha ledet venninna di an litt, men han var også ganske ærlig om eksen sin. Han elsket henne gjennom forholdet og det var ikke mangel på følelser som avsluttet forholdet. Det betyr at han fortsatt hadde følelser for henne mens han hang med venninna di. Så dette kunne hun fint gardert seg mot!

Skrevet

Hei TS.
Denne historien er ganske lik en situasjon jeg tror at jeg befinner meg i! Men det er nok ikke samme person.
Jeg og eksen slo opp i junii. Jeg ser han ganske ofte, og da har jeg sett han mye med ei jente siden juli.
Vi har siden august hatt mer og mer kontakt, men jeg har ikke villet ha noe med han å gjøre hvis han var sammen med noen andre. Han har sagt at han møter ei jente mye, men at det aldri har vært noe SÅNN mellom dem. Har ikke trodd på han!
Er det virkelig sant at man kan møte en person etter et brudd, henge så mye sammen og finne på mye moro sammen UTEN å ha innledet noe fysisk? Han sier at han har sovet i hennes leilighet, men at det aldri har vært noe seksuelt mellom dem. Han sov på sofaen noen ganger.
Men hans bestevenn er typen til søsteren min, så jeg har fått med meg ganske mye om eksen og den nye jenta. Og det er uvanlig for meg at man er så mye med en person uten at det har skjedd noe mer.
Hva mener folk?
Forøvrig, TS: ja han kan ha ledet venninna di an litt, men han var også ganske ærlig om eksen sin. Han elsket henne gjennom forholdet og det var ikke mangel på følelser som avsluttet forholdet. Det betyr at han fortsatt hadde følelser for henne mens han hang med venninna di. Så dette kunne hun fint gardert seg mot!

Hei TS.
Hva mener folk?

TS her...

Har uthevet 2 setninger.

Ut fra det jeg har fått høre, så er det visst mulig at det ikke har vært "sånn" kontakt selv om man har vært så mye sammen på en kort periode. Men det er noen hull i historien til venninna mi da, så vet ikke hvor mye av det hun sier som faktisk er slik hun beskriver det...

Viste henne denne tråden da hun kom hjem til meg i går. Da mente hun at det var mer komplisert enn som så... at han aldri prøvde seg fysisk men at han var veldig ivrig følelsesmessig. Han skal ha blitt sur hvis hun møtte andre gutter og blitt sjalu hvis hun danset med andre...

I tillegg har han introdusert henne for sine venner og familie og alle ønsket henne velkommen som hans nye kjæreste da... selv om de aldri brukte ordet kjæreste selv...virker som om han ble med på bølgen, uten å virkelig mene det...er vel derfor hun er frustrert...

Skrevet

Det er derfor man aldri skal innlede noe med en fyr som akkurat har kommet ut av et forhold.

De sier de er over eksen, selv om de ikke er det.

De sier det er lenge siden det ble slutt, selv om det bare var et par måneder.

De sier du er mye bedre, selv om de egentlig ikke synes det.

Samtidig prøver de å overbevise seg selv om at de driter i eksen.

The list could go on.... and on.... and on....

Anonymous poster hash: 4bf41...b0c
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...