Gjest caramiacaramella Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har et kjapt spørsmål om brownies som er gått ut på dato. Det gjelder Thorntons Mini Brownies som man får kjøpt i Storbrittania (bilde er vedlagt). Disse er altså ferdigkaker i små porsjoner som man får kjøpt i pakke. Kjæresten min kjøpte med seg 8 pakker av disse da han kom på besøk sist fordi jeg savner disse her jeg nå bor. Jeg så idag at de fleste av pakkene har utløpsdato 4 oktober, altså for 3 dager siden. Jeg lurer bare på om disse fortsatt er ok å spise, eller om jeg bør hive dem snart. Jeg vet at man ofte kan spise visse matvarer opp til to uker etter utløpsdatoen som står, men er usikker på om dette er en av disse. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har et kjapt spørsmål om brownies som er gått ut på dato. Det gjelder Thorntons Mini Brownies som man får kjøpt i Storbrittania (bilde er vedlagt). Disse er altså ferdigkaker i små porsjoner som man får kjøpt i pakke. Kjæresten min kjøpte med seg 8 pakker av disse da han kom på besøk sist fordi jeg savner disse her jeg nå bor. Jeg så idag at de fleste av pakkene har utløpsdato 4 oktober, altså for 3 dager siden. Jeg lurer bare på om disse fortsatt er ok å spise, eller om jeg bør hive dem snart. Jeg vet at man ofte kan spise visse matvarer opp til to uker etter utløpsdatoen som står, men er usikker på om dette er en av disse. Noen som vet? Antagelig er de helt fine. I Storbritannia lages det gjerne ting som holder mye lenger enn i Norge og andre land, mao masse tilsetningsstoffer Du kan jo lukte på en og smake forsiktig. Er den i orden, er det bare å hive de andre i fryseren, så tar du dem opp og tiner alt etter når du vil kose deg. Anonymous poster hash: 21d5f...458
Gjest caramiacaramella Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Antagelig er de helt fine. I Storbritannia lages det gjerne ting som holder mye lenger enn i Norge og andre land, mao masse tilsetningsstoffer Du kan jo lukte på en og smake forsiktig. Er den i orden, er det bare å hive de andre i fryseren, så tar du dem opp og tiner alt etter når du vil kose deg. Anonymous poster hash: 21d5f...458 Takk for tipset, det tenkte jeg ikke på!
Luckiness Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Hadde jeg vært deg, så ville jeg ikke tatt noen sjanser og spist alt opp nå! Jeg er søtsyk
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Står det "best før" kan varen holde mye lengre men miste noe smak, står det "siste forbruksdag" kan det hende det blir ødelagt, men det kan likevel vare noe lengre enn det som står. Smaker det greit er det helt trygt å spise Anonymous poster hash: b539a...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå