AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg trenger mye søvn for å fungere, helst 8 timer. Har hørt at man får ei ny instilling og noe som skjer i kroppen når man har baby, så man trenger ikke like mye søvn som før. Stemmer dette for dere? Anonymous poster hash: ac138...118
Gjest Keikolina Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Nei, takler det ikke. Går iblandt ut i skogen å skriker.
TrickyCicci Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Foreløpig (vesla er 7 uker) stemmer det til en viss grad. Jeg måtte også sove 8 timer hver natt før, men lever nå på 5-6 timer (får et par ekstra i helgene heldigvis). Har litt kortere lunte noen dager, men bortsett fra det er jeg ikke noe mer trøtt nå enn før jeg ble gravid.
Dagoberta Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Det er rart hva man holder ut når man vet man ikke har noe valg 1
Frisørdama Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Det blir en vane.. Hilsen 3barns mamma som ikke sov en hel natt på sånn ca 6 år 1
Kassiopeia Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Jeg var også av typen som trengte mye søvn før jeg ble mamma, fungerte ikke uten. Men når man ikke har noe valg, så er det helt utrolig hvor mye man takler. Det er noen netter jeg ikke sover i det hele tatt, og noen netter jeg sover 4-5 timer med mange oppvåkninger for å gi mat eller smokk. Er jeg heldig får jeg sove 6 timer uten noe vekking. Sønnen min er bare 7 mnd, så er enda veldig sliten. Men jeg tvinger i meg en del kaffe og sånne energigreier jeg kjøper på helsekost. Så må man bare bite sammen tennene og gjøre det beste ut av det for ungene sin del. Men for de som har barn som sover 1 time eller mer på dagen, og får til å sove da, bør jo utnytte det. Endret 7. oktober 2013 av Kassiopeia
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Det hadde jeg aldri klart, glad jeg aldri skal ha barn. Kan sove så lenge jeg vil jeg, må ha minst 10 timer pr natt Anonymous poster hash: 5e97d...550
Teriyaki Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg trenger åtte, helst ni timer hver natt. Da gutten var baby og jeg fikk 5-6 usammenhengende timer (periodevis), så kompenserte jeg med å sove når han sov på dagen. Men jeg ble jo vant til det. Hadde vært mye værre hvis jeg fikk så lite søvn nå som jeg er i jobb i tillegg, da er jeg sikker på at jeg hadde fått et slags psykisk sammenbrudd. Trenger mye søvn. Kan lett legge meg halv ni jeg, men for samlivets del så må jeg være oppe lenger.
Redbull Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Begge har sovet natten igjennom fra de var 2-3 mnd
Gjest celine Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 Det er rart hva man holder ut når man vet man ikke har noe valg Signerer denne
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #12 Skrevet 7. oktober 2013 Utrolig hva man klarer når man må. Jeg har alltid hatt stoooort søvnbehov, og jeg ble gjerne fysisk dårlig av for lite søvn. Men tror det må være noen hormoner som hjelper til slik at man trenger mindre søvn, samt at amminga gjerne gjør at man f.x sovner lettere mellom slagene på natta. Anonymous poster hash: 0b231...70b
Schadenfreude Skrevet 7. oktober 2013 #13 Skrevet 7. oktober 2013 Du vil få drahjelp av hormoner den første tiden. Hvis du ammer, vil ammingen bidra til at du sover bedre når du først sover (jeg, som alltid har ligget leeenge før jeg sovna, slokna som et lys). Men det er jo ikke til å stikke under stol at man er mye sliten. Du venner deg til det, til en viss grad... og etter en stund vil du få et helt nytt syn på hva en "god natts søvn" er. Du kommer til et punkt der du føler deg uthvilt bare du har fått tre timer sammenhengende Men, og dette er kanskje det viktigste, den verste nattevåkperioden går egentlig fortere enn man tror når man står midt oppi det. Noen unger vil selvsagt holde sirkus på nattestid i flere år, men jeg tror ikke det gjelder flertallet. Min sover stort sett natta gjennom nå (15mnd), men om det er hæla i taket en natt nå er jeg utrolig nok mer kake dagen etterpå enn jeg var da han var 3-4 mnd.
Stinelin Skrevet 7. oktober 2013 #14 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg elsker å sove, og har hatt barn med veldig dårlig sovehjerte. Det som har reddet meg er avlastning fra mannen, flasker med mme, å prioritere søvn høyt når jeg har mulighet, sterk kaffe og vissheten om at det blir bedre! Og så blir det en vane.
Gjest Vevila Skrevet 7. oktober 2013 #15 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har alltid vert uendelig trøtt om morgenen og formiddagen. Etter jeg fikk barn derimot og ikke fikk sove sammenhengende mer er jeg i stedet blitt en skikkelig morgenfugl!
Gjest Kaffelattn Skrevet 7. oktober 2013 #16 Skrevet 7. oktober 2013 Begge har sovet natten igjennom fra de var 2-3 mnd Samme her, får 9 timers søvn hver dag om jeg legger meg kl 22:00. Babyene våkner kl 07:00.
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2013 #17 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg gikk fra å måtte ha 8 timer sammenhengende, helst 10, til å synes det er bra om jeg får 3 timer sammenhengende én gang om natten. Det går når man må. Jeg sover på dagen da, heldigvis (!!!) er ikke nr 2 vanskelig på dagsovingen slik som nr 1 var.
MockingJay Skrevet 7. oktober 2013 #18 Skrevet 7. oktober 2013 Det er jo også slik at når man blir vekt og må opp pga sitt eget barn så er det mye lettere enn hvilken som helst vekkerklokke. Man vil jo at babyen skal ha det bra, så man gjør jo det man kan uansett om det tilsier lite søvn
Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2013 #19 Skrevet 7. oktober 2013 Men for de som har barn som sover 1 time eller mer på dagen, og får til å sove da, bør jo utnytte det. Det forutsetter at man ikke har flere enn det ene barnet. 1
missLynch Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Det er ikke til å stikke under en stol at det er tøft den første tida, med hyppige oppvåkninger og amming på natta. Jeg var sliten, ingen tvil om det! Når man sover 5 timer i døgnet over lengre tid, merkes det på humøret.... Ble nok litt bjeffing på mannen ja. Med nestemann skal jeg bli mye flinkere til å pumpe meg slik at mannen kan ta noen runder med flaskemating slik at jeg får sove ut på helg, i alle fall. Jeg skal også bli bedre på å legge meg nedpå når minsten dupper, istedet for å fly rundt og gjøre husarbeid. Her gjelder det å prioritere! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå