Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 26 år som er sammen med en 27 år gammel gutt.

Vi har havna i en situasjon der vi er så uenige at det er blitt slutt. Kan noen fortelle meg hvem av oss som skal si unnskyld? Vi er begge like sta.

Her er historien.

Kjæresten min har jobba ett sted i fem måndten. I dag fikk jeg vite at han har løyet på seg at han har sertifikat. Jeg klarer ikke å se på det som morsomt slik som han og vennene hans syntes, så jeg er den eneste som reagerte på det og sa i fra at jeg ikke syntes det er gøy, men jeg syntes det er lite voksent ovenfor bedriften han jobber i og jeg syntes det viser til lav selvrespekt ovenfor han selv. Da blir han sur og sier at jeg alltid skal bitche. Jeg har en tendens til å si ifra dersom jeg syntes noe skurrer. For meg er det veldig viktig at folk forholder seg til virkeligheten.

Etter at vi var ferdige med sen diskusjonen klarte vi å gå inn i en ny diskusjon ved at jeg spurte om jeg kunne Låne han sin spotify konto. Da sa han ja, men bare hvisdu skjuler hvilkesanger du hører på.jeg spurte da om han var seriøs, og da sa han at han mente det 100%. Han ville ikke at folk skulle tro at han hørte på de sangene som jeg hører på. Dette syntes jeg er veldig forfengelig og jeg sa det til han. Da kalte han meg for ett Rasshøl og sa at han orka ikke meg lenger også sa han skaff deg en ryggrad.

Da sa jeg at det er nettopp en ryggrad jeg har, og t det er det han ikle tåler med meg.

Hva tenker dere om denne situasjonen.??

Anonymous poster hash: de58a...38e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne vært flue på veggen hos dere, høres ut som god underholdning!

• Liker 10
Skrevet

Hahaha :) ja jeg skulle heller vært flua på veggen selv enn midt oppi dette!!

Men har du noen formening om dette?:) hehe

Skrevet

En kaller ikke kjæresten sin for et rasshøl. Og ikke over en sånn filleting

• Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Skulle gjerne vært flue på veggen hos dere, høres ut som god underholdning!

Skulle gjerne ha sittet på veggen der sammen deg ;)

Skrevet

Dere høres ut som dere er halvparten så gamle som du sier dere er.

Videre høres det ut som dere begge er på villspor. Mistenker også at du, bevisst eller ubevisst, vinkler dette litt mer i hans disfavør enn det som er rettferdig. Det er veldig jevnt her, men det er hevet over enhver tvil at dere begge er et godt stykke utpå jordet her.

Anonymous poster hash: 003e1...88a
  • Liker 4
Skrevet

Men helt seriøst.?

Skrevet

Det med Spotifyen gjør jeg også. Alt jeg hører på blir registrert på last.fm der jeg har en profil jeg er ganske aktiv på. Jeg bruker det jo også for å få musikktips, det handler ikke bare om flauhet. Det handler om at de gir meg tips basert på hva jeg har hørt, og jeg kan selv se hva jeg har hørt mest på opp gjennom årene. Kjæresten min og broren min, som begge har tilgang til min Spotify, har fått streng beskjed om å deaktivere denne registreringen når de lytter under mitt navn. Det er ærlig talt jeg som lager reglene for noe jeg betaler for, så de får værsågod føye seg.

(Og gjett hva? Ingen av dem sa noe annet enn "ja, greit"! Broren min er fortsatt broren min og kjæresten min er fortsatt kjæresten min.)

Det med sertifikatet er jo såklart teit, men problemet her er jo hvordan dere kommuniserer, nemlig helt uten respekt for hverandre. Spotify-saken i seg selv er ikke en stor sak, men at du blir sur for det og at han blir sur tilbake er tåpelig. Og veldig underholdende.

Anonymous poster hash: 722dd...f6e
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Hvis Spotify-kontoen er koblet til hans fbkonto så kan jeg skjønner jeg at han ikke har noe behov for at dine preferanser i musikk deles på hans profil.

Det store spørsmålet er om er jo om dette er noen som helst grunn til å lage trøbbel over. Hvis han ikke ønsker at det skal være synlig når du låner (!) hans Spotify, så må da det være greit?

Skrevet

Ja vi er på jordet! Noe helt vakent på jordet! Men hva gjorde jeg galt? Skal jeg stå å se på og late som jeg syntes d er gøy at han har løyet på dg lappen, noe som nå har satt han i en kinki situasjon ved at han må ringe under til venner for å få se til å kjøre han hvis han skal kjøre æren for jobben??

Skrevet

Det med Spotifyen gjør jeg også. Alt jeg hører på blir registrert på last.fm der jeg har en profil jeg er ganske aktiv på. Jeg bruker det jo også for å få musikktips, det handler ikke bare om flauhet. Det handler om at de gir meg tips basert på hva jeg har hørt, og jeg kan selv se hva jeg har hørt mest på opp gjennom årene. Kjæresten min og broren min, som begge har tilgang til min Spotify, har fått streng beskjed om å deaktivere denne registreringen når de lytter under mitt navn. Det er ærlig talt jeg som lager reglene for noe jeg betaler for, så de får værsågod føye seg.

(Og gjett hva? Ingen av dem sa noe annet enn "ja, greit"! Broren min er fortsatt broren min og kjæresten min er fortsatt kjæresten min.)

Det med sertifikatet er jo såklart teit, men problemet her er jo hvordan dere kommuniserer, nemlig helt uten respekt for hverandre. Spotify-saken i seg selv er ikke en stor sak, men at du blir sur for det og at han blir sur tilbake er tåpelig. Og veldig underholdende.

Anonymous poster hash: 722dd...f6e

Hvordan gjør man det på spotify?

Anonymous poster hash: 9bd55...b2c

Skrevet (endret)

Du skulle skaffe deg en ryggrad? Ser ikke helt hvordan det har noe med situasjonen deres å gjøre. Hvis han virkelig er 27, så har det ingen betydning om hans venner/familie tror at han hører på det du hører på.

Du trenger ikke en ryggrad (???), men selvrespekt nok til å bare glemme ham. Han virker veldig umoden, og det at han kalte deg et rasshøl toppet det hele. Hvis noen av dere viser mangel på ryggrad, så er det ham.

Endret av gyazo
  • Liker 1
Skrevet

Okei, da er jeg helt på jordet når d kommer til spotify hehe. Syntes bare det var en tåpelig regel i og med at han var redd for hva andre skulle tro om han dersom det så ut som om han hørte på noe annet... Men da var d fjernt av meg, ok.. Gir meg på den..

Skrevet

Dere får finne dere litt mer konstruktive måter å løse ting på, Dette minte meg om mine sønner da de var 5 -6 år.

• Liker 1
Skrevet

Men helt seriøst.?

Jeg er helt seriøs. Det er tåpelig av ham å "skryte" på seg lappen. Samtidig er det tydelig her at du ikke nøyde deg med å si til ham at det ikke var lurt å bløffe om det. Noen ganger kan man skjære gjennom når folk lyver slik, andre ganger er det helt unødvendig.

At han ber deg skjule sangene du hører på er helt greit. Maks bittelitt sært, og helt uproblematisk. Han gjorde deg en tjeneste ved å låne deg Spotify, og satte en enkel betingelse. Han burde definitivt ikke kalt deg et rasshøl, det hadde han ingen rett til. At du svarer med "Jeg har en ryggrad, det er det du ikke tåler" vitner samtidig om prinsessenykker de fleste legger av seg lenge før andre halvdel av 20-årene.

Så som sagt: Vanskelig å si hvem som er verst her. Begge har flere ting å beklage, men det er nok best om ingen av dere sier noe.

Anonymous poster hash: 003e1...88a

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Just...end it. Dette forholdet er dødsdømt uansett.

Skrevet

Hehe ja-vi er dårlig på å løse problemene våre.... Sikkert fordi vi har en tøff bakgrunn sammen... Det er nok ingen sjans for at dette forholdet overlever stort lenger..

Skrevet

Skal man seriøst holde munn om noen gjør noe som er utenfor det lovlige og utenfor det etisk riktig?

Skrevet

Ja skjønner at dette er en barnslig tråd og poste! Men nå er d faktisk sånn at dette er dilemmaet vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...