AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har ingenting i mot at samboeren min tar vare på bruksgjenstander, klær osv som han har fått av eksen. Han har en klokke han har fått av henne, og det syns jeg er helt ok. men overalt finner jeg lapper med koselige ord på, kopp det står elsker deg på, kort med fine ord i, søte magneter osv. at han tar vare på sånne ting plager meg, og når jeg spør han om hvorfor har han ikke noe svar på det. Er det jeg som overreagerer her? Når vi flyttet sammen kvittet jeg meg med slike ting. vi har vært samboere i 1 år, og skal snart flytte sammen i nytt hus.Anonymous poster hash: 0de91...0c7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 typen min har tatt vare på kort og album og bilder osv fra eksene sine, og det plager ikke meg. Men nå har han dem ikke fremme heller da, han har dem jo i arkivskapet sitt, og det er ikke akkurat slik at han sitter å ser på dem. Men det er jo minner fra en tid de hadde sammen, og han er jo venner med de nå, så jeg synes ikke det er noe galt at han har dem. Anonymous poster hash: bce23...fcb 1
Gjest Lille-pus Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har ingenting i mot at samboeren min tar vare på bruksgjenstander, klær osv som han har fått av eksen. Han har en klokke han har fått av henne, og det syns jeg er helt ok. men overalt finner jeg lapper med koselige ord på, kopp det står elsker deg på, kort med fine ord i, søte magneter osv.at han tar vare på sånne ting plager meg, og når jeg spør han om hvorfor har han ikke noe svar på det. Er det jeg som overreagerer her? Når vi flyttet sammen kvittet jeg meg med slike ting. vi har vært samboere i 1 år, og skal snart flytte sammen i nytt hus.Anonymous poster hash: 0de91...0c7 La meg snu på spørsmålet; Hvorfor plager det deg?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 La meg snu på spørsmålet; Hvorfor plager det deg? fordi jeg ikke skjønner hvorfor. Jeg tenker at for min del er det uvesentlig å ta vare på kort som beskriver hva min ex følte for meg f.eks, da det eneste som betyr noe for meg er samboeren min. Anonymous poster hash: 0de91...0c7
Kontormus Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Nei. Slike ting, og spesielt kort ol. bør ligge i en pappeske i boden. Verdifulle gjenstander som er ment å skulle smykke seg med er greit nok syns jeg å bruke syns jeg, men nå tror jeg at jeg er ganske avslappet til sånt. Min egen eks gikk fullstedig amok over en brevbunke fra et feriebekjentskap som fanst sted for over 20 år siden, mens han selv hadde det gamle bryllupsbilde av seg liggende lett synlig i år. 1
Frisørdama Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg skjønner hva du mener ts. Unødvendig å ha "kjæreste gaver" fra x'n fremme. Det kunne han godt lagt i en eske på loftet om han absolutt ikke vil kaste det. Nå er det jo du som er kjæresten hans og "kopper og magneter" fra deg han burde ha fremme 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 fordi jeg ikke skjønner hvorfor. Jeg tenker at for min del er det uvesentlig å ta vare på kort som beskriver hva min ex følte for meg f.eks, da det eneste som betyr noe for meg er samboeren min.Anonymous poster hash: 0de91...0c7 Man bør pakke det ned i en eske og sette det i boden/til langtidslagring, men jeg ser ikke poenget med å slette minner. Tross alt har man delt en fortid med et menneske som betydde mye for en og det å sette pris på minnene betyr ikke at man ønsker seg tilbake eller ikke er ferdig med eksen. Fortiden har jo også bidratt til å gjøre partneren til hvem han/hun er. Anonymous poster hash: 209eb...bbb 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Takk for svar alle sammen :-) Vi har kommet til enighet om at nå når vi snart flytter skal alle disse tingene legges i en eske og oppbevares i boden. Det er jeg fornøyd med.Anonymous poster hash: 0de91...0c7 1
Teethgrinding Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tok en formiddag, gikk opp på loftet, tok ned esken med alt fra eksen, sorterte ut ting av objektiv verdi og kastet resten i søpla. Såpass respekt har jeg for forholdet til kjæresten min. Jeg sparer ikke på fortiden. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har beholdt en kjempe kul kopp jeg fikk fra eksen. Samboeren min vet det er en gave fra ham, og at det er favoritt koppen min. Jeg har ingen følelser for eksen, og egentlig knytter ikke koppen helt til ham heller. (Selv om det er et skikkelig pent motiv med to forrelsket monster på hver sin side av en skog og tenker på hverandre.) Kommer ikke på tale at jeg lagrer den koppen på loftet Plager ikke ham. Og han har et kunstnerisk romantisk bilde av ham og eksen. det står ikke ute og er synlig, men det plager meg ikke at han har det. Hadde vært litt rart med bilde av de to hengende over peisen, men at han vil ta vare på det er jo bare vanlig det vel? Selv kastet jeg alt av kjærlighets brev, tegninger osv. Men det var mitt valg. Må vel være lov å bestemme selv hva man vil gjøre med slike ting. Anonymous poster hash: 9693c...510 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå