Gå til innhold

Meg og min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 30 år gammel kvinne med en datter på 7 år. Jeg flyttet tilbake til hjembygden min for 3 år siden. Jeg brøt da ut av et veldig destruktivt forhold. Nå har jeg 100 % jobb, egen leilighet og vi trives veldig godt. Fordi det er en liten bygd er det naturlig at jeg er mye sammen med familien min.

Så er det altså min mor. Hun bruker enhver sjanse hun får til å få meg ned i driten. Hun hakker på meg konstant. Hun ser enhver mulighet til å dra meg ned. Jeg kjenner jeg blir veldig lei meg og ikke minst drar hun ut all energien min!

Nå senest da jeg var oppe hos de spurte jeg om hun fremdeles hadde et glass med en ingrediense som jeg skulle bruke til å lage en lavkarborett. Hun sa at hun hadde ikke det glasset lenger, men jeg måtte ikke bruke det frodi det var kolesterolfremhevende. Jeg sa at de anbefalte det om en man går på lavkarbo. Hun sa da at "JA, men da må du gå på lavkarbo og ikke blande det mad andre vanlige ting". Jeg sa i retur at "Men jeg sa jo nettopp at jeg skulle bruke det i lavkarbomat" Da kom de en lang lekse om at lavkarbo var nå egentlig ikke så bra, at jeg måtte begynne å trene og jeg måtte holde ut. Jeg MÅTTE gjøre noe. Selv er hun treningsnarkoman.

Hun er veldig snar med å kommentere at jeg er overvektig. Noe jeg er, men jobber med saken. For 14 dager siden sa hun at jeg var blitt feit og at jeg måtte gjøre noe.

Hun kan spørre meg om hvor mange one-night-stands jeg har hatt. At jeg ikke måtte dra mange gutter med meg hjem fordi da kunne jeg få rykte på meg at jeg var løs. Hun er veldig tvilsom til at jeg gjør en god jobb på arbeidet mitt

Det er denne konstante hakkingen som sliter meg fullstendig ut! Dette er bare noen få ekempler på hva hun sier. Det handler ikke bare om vekten min.

Så i den siste tiden har jeg vært der bort veldig lite. Jeg og min datter er der en ettermidddag i uken slik at hun får besøke de. Jeg har bodd i mitt nye hus i 1 1/2 år og moren min har vært her maks 5 ganger.

Jeg er usikker på om hun er sjalu, har veldig dårlig selvtillit eller noe annet som plager henne. Psykologen min sier at hun har psykologiske tendenser og at det var det som var grunnen til at jeg gitt inn i det destruktive forholdet til eksen min.

Jeg hadde blitt glad for noen tilbakemeldinger for nå sitter jeg å gråter og er veldig lei meg.

Takk!

Anonymous poster hash: 42031...9ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være realistisk; du kan ikke endre moren din. Altså er det som er mulig å gjøre noe med deg selv. Du bestemmer selv hva du skal la gå inn på deg, hvor mye du skal la kommentarene bety og hvordan du skal forholde deg til moren din. Er det slik at forholdet mellom dere er destruktivt har du da noen valg slik jeg ser det. Du kan fortsette forholdet slik det er per i dag eller du kan ta noen grep for å gjøre det bedre for deg selv. Du må ikke dra dit en gang i uken og du må ikke la henne få si hva hun vil. Du kan velge å dra til sjeldnere, du kan si ifra hva du tenker om hennes måte å være på og du kan ta ansvar for din egen psyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...