Gjest Virvar Skrevet 30. april 2004 #1 Del Skrevet 30. april 2004 Lar du katten din få kattunger, og så avliver du de? Vet om de som driver på denne måten. Det er i mine øyner grusomt. :cry: Det er for masse katter og kattunger som det er. Isteden for å drive og avlive de og la moren lide, så burde man kastrere / sterelisere , eller iallefall gi katte-p-piller. Det er ikke bare å gi de bort til noen. Det er mer kattunger enn det finnes trygge gode hjem til. Noen er nok glad bare de får de ut av huset og slipper å tenke mer på de. Ute av syn ute av sinn. Trist. Man har slik jeg ser det et ansvar for disse kattungene. Man skal sørge for at de får et godt liv. Mange opplever en kort tid hvor de er populære- så blir man lei av de, de vokser og ødelegger møbler, og da lider de en sørgelig sjebner som hjemmløse katter, eller forsøkes avlivet i pose eller lignende. Det er trist at katter har så lav verdi. Det er trist at det fødes så mange av de - som ikke er gjennomtenkt. Alle katter behøver ikke å få unger. *drive litt katte-begrense- propaganda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. april 2004 #2 Del Skrevet 30. april 2004 Det første jeg gjorde da jeg fikk meg jentepus, var å sterilisere henne. Det første jeg gjorde da jeg fikk meg guttepus, var å kastrere ham. Det er en selvfølge, mener jeg, for alle de hunnkattene jeg har kjent som har fått p-piller, har fått kreft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 30. april 2004 #3 Del Skrevet 30. april 2004 Du er en flink katteeier ! :-) ha en strålende helg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. april 2004 #4 Del Skrevet 30. april 2004 Lar du katten din få kattunger, og så avliver du de? Nei, pusemoren her i huset er sterilisert og har ikke hatt et eneste kull. Sist jeg var hos dyrlegen med henne hadde de et nydelig lite nurk av en kattunge de hadde fått inn for avliving. Dyrlegen orket ikke tanken på å avlive - så hun gjorde alt hun kunne for å finne et godt hjem til pus. Jeg holdt nesten på å bli to-puser-mamma, men besinnet meg, har akkurat funnet pass til den ene pusen vi har i sommerferien og det var i grunnen vanskelig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 3. mai 2004 #5 Del Skrevet 3. mai 2004 Hmm... Iallefall burde man sterilisere.. P-piller er farlig for pusekattene! :-? Min pus har vært sterilisert siden Januar! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 3. mai 2004 #6 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har hatt kattekull tre ganger, ingen av de var helt planlagt. De fikk p-piller, så jeg vet ikke helt hvordan det gikk til, sikkert noen smarte katte triks. Men alle kattungene var like velkomne. Fikk heldigvis gitt bort alle, men jeg syns det var like grusomt hver gang. Både fordi jeg var blitt så glad i de, men også fordi jeg var redd de skulle havne hos mennesker som ikke var snille med de. Dessuten så var de så små. Skulle gjerne ventet til 12 ukers alder, men det var kun jeg her i huset som ville det, også i de fleste gi-bort-kattunge-annonser i avisa er de åtte uker, og da kunne jeg risikert og måtte avlive de fordi alle ville ha mindre kattunger. Pusen min får p-piller nå, hun har vært gjennom så mye at jeg orker ikke sende henne til dyrlegen å legge henne i narkose enda en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 3. mai 2004 #7 Del Skrevet 3. mai 2004 Nå har ikke jeg katt, men hadde jeg hatt skulle det vært en gutt og han skulle selvsagt vært kastrert. Da får pusen et roligere liv og slipper å slåss om damene også. Vi fikk en skjønn kattungen for et par år siden. Noen hadde slengt den fra seg på gården der kjæresten til faren min bodde. Den var litt sky men veldig kjælen når den fikk nærme seg oss i sitt tempo. Desverre døde den etter bare 5 dager... :cry: Den hadde nok fått en dårlig start på livet stakkar. Tårene begynner fremdeles å trille bare jeg tenker på den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 3. mai 2004 #8 Del Skrevet 3. mai 2004 Det kan ikke bli for mange kattunger er min teori, derfor steriliserte dyrlegen henne for 8 år siden. Naboens pus får ca dritmange kull i året, og han slår alltid de små med spade Jeg hater slikt! Prøv heller å gi de vekk, din latsekk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. mai 2004 #9 Del Skrevet 3. mai 2004 Fy fader... den katta hadde jeg kidnappa og sterilisert. Seriøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 4. mai 2004 #10 Del Skrevet 4. mai 2004 Katten vår fikk ett kull, og har siden gått på p-piller. Vi beholdt alle kattungene selv, og hadde derfor 5 katter en periode. Tok livet av en etter et par år, og en døde av seg selv. Så måtte vi avlive en i fjor pga sykdom og nå sitter mamma igjen med to katter som begge går på p-piller. grunnen til at eldste katten vår fikk det første kullet var fordi vi var sikre på at det var en hannkatt og hadde derfor ikke gitt henne p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 4. mai 2004 #11 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg er en lykkelig eier av en katt som noen hadde slengt fra seg. Det er en hunnpus og kastrert. Blir så forbanna over de ser så lite verdier i levende skapninger, men jeg har reddet en og det er jeg glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opa| Skrevet 7. mai 2004 #12 Del Skrevet 7. mai 2004 Vi har hatt to hankatter, den ene forsvant før vi rakk å kastrere den, mens den andre er kastrert. Vi var litt usikre på når den kunne kastreres, men en natt markerte han inne på romemt mitt, og da bar det rett til veterinæren dagen etter for kastrering, for begges beste Kjæresten har to hunkatter som begge går på p-piller, hvor hun ene fikk kreft, så sterelisering er absolutt best. Kjæresten min fortalte at han ahdde ringt til en veterinær når den ene pusekatten hans var yngst (den er ca 10 år gammel), og fikk da beskjed om at det ikke var slikt man gjorde den gangen da måtte man i det minste inn til Oslo. Men når vi nå snart skal kjøpe oss ei hukatt, skal vi definitivt sterelisere den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 7. mai 2004 #13 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har katt som er sterilisert. Før ga vi den p-piller,men ble gravid allikevel. Heldigvis fikk vi gitt bort de fleste,men noen måtte dessverre til dyrelegen for å bli avlivet. Like fælt hver gang :-( Når kattene til svigerforeldrene mine fikk unger,pleide svigerfar å "gi de et kakk i hodet" når de var nesten nyfødt,for de merket ikke noen allikevel!! Blir så forbanna av sånt! De har ikke katter lenger(de er avlivet pga kreft) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 11. mai 2004 #14 Del Skrevet 11. mai 2004 Vi har kun steriliserte katter nå, men det tok lang tid før lillesøstrene mine fatta at det var best. De syntes jo kattungene var så søte! De gikk på p-piller, men har følelsen av at sånt slett ikke er så sikkert med pusekattene som med oss... Vi fikk en del kull(er stolt over å si at min pus ble sterilisert først, og de hun fikk før det klarte jeg å gi vekk), hvor vi måtte ta livet av en del(sparte alltid en så ikke mammapusen skulle bli for lei seg). Syntes det var grusomt, jeg var med til dyrlegen som så stygt på oss. Fikk knalldårlig samvittighet selv om det ikke var min pus som var skyldig(skikkelig sur på den bortskjemte søstera som satt hjemme og ikke måtte si farvel til nurkene). Men vi avlivet aldri pusunger som hadde rukket å få øyne! Og de vi beholdt fikk vi enten gitt vekk, eller så beholdt vi dem selv(derfor har vi nå 4 puser, hadde vært fler om ikke et par hadde vært så uheldige på veien :cry: ). Har i alle fall lært at mine puser skal steriliseres, uansett hvor koselig det er med pusunger! Kommer nok til å ta turen på omplasseringa også neste gang jeg skal ha katt, vi begynner å bli vant til å "redde" pusekatter, sambo og jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 27. mai 2004 #15 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg har bare en kastrert hannkatt, så noe kull blir det nok ikke Men om jeg skulle fått meg hunnkatt så ville jeg kanskje hatt ett eller to kull, og så sterilisert den. Jeg hadde aldri, ALDRI kunnet avlive en katt (med mindre det var en gammel, syk en som led) så det hadde ikke blitt noe problem. Da hadde jeg heller hatt mange puser.. Hater folk som er stygge med katter og andre dyr, å drepe kattunger uten å ta dem med til dyrlege er jo helt forferdelig. Det samme er det å ta kattunger fra mammaen sin for tidlig. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå