AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Hei! Jeg er en jente på 32 år som har slitt med kviser siden jeg var 13 år. Trodde det ville gå over, men nå er jeg lei. Var til VOLVAT hudlege for 1 år siden og forsøkte en antibiotikakur + salve over en periode. Fungerte fint når jeg gikk på det, men alt kom tilbake senere.... Har kun kviser i ansiktet, ikke rygg og bryst. Dype kviser som kommer i fleng før eggløsning og jevnlig frem mot menstruasjon. Tydelig hormonbaserte kviser! De er vonde, store og underjordiske. Har også fet hud og litt store porer. Jeg har nå bestilt ny time på VOLVAT, han sa jeg skulle komme tilbake hvis jeg ikke ble kvitt kvisene. Håper dette betyr at jeg for forsøke Roaccutan...?! Jeg har tidligere forsøkt forskjellige p-piller (også diane) i samråd med lege uten at dette funket. Jeg har lavt stoffskifte og reagerte dårlig på Yasminelle som jeg forsøkte sist. Da ble stoffskiftet mitt veldig lavt! Jeg har nå bestilt innsetting av hormonspiral uken før jeg skal til hudlege. Jeg har to barn og er ferdig med å få barn. Oppfyller jeg da kravene til roaccutan? Kan roaccutan brukes av personer med lavt stoffskifte? Hvis jeg har frikort (passert egenandelen dette året), betaler jeg da noe for roaccutan? Har hørt at man må ta blodprøver jevnlig. Må ejg da gjøre dette hos VOLVAT også (og hver eneste gang betale i dyre dommer for timen...)? Håper noen har tid til å svare en frustrert jente som sliter med dprlig selvfølelse grunnet uren hud..... Anonymous poster hash: d9c03...afd
DesertRose Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Lavt stoffskifte er ikke en hindring for å gå på Isotretinoin kur. Som kvinne må man ha blodprøve 1 gang i mnd for å få ny resept og hudlegen vil gjerne at en har time like ofte. En kvinne skal kun få skrevet ut medisinen for 30 dager av gangen, og man må hente ut kapslene innen 1 uke. Man skal ha negativ graviditetstest for å begynne på kuren, og ha gått på sikker prevensjon minst 1 mnd før start. Når du har kommet igang med kuren, hatt den første oppfølgingstimen og vet hvordan du reagerer, kan du spørre om du kan få ha selve legetimen litt sjeldnere som feks annenhver mnd, og kun ta blodprøve og hente resept hver måned. Isotretinoin må du betale hele beløpet for selv. At du har frikort hjelper ikke. Men du kan få refundert 90% av beløpet som i kalenderåret overstiger 1600 kroner. Man få fylle ut skjema, og ligge ved en utskift at man har kjøpt medisinen ( apotek kan skrive ut spesifisert utskift), og sender inn til Helfo. Siden du har prøvd antibiotika og krem, som ofte er en standard behandling leger prøver først, kan det være du får Isotretinoin denne gangen. Det er verdt et forsøk og jeg ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå