Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg har et stort barn i magen. 35% større enn normalen.

Er førstegangsfødende med termin om en uke.

Legen har sagt at hodet ikke er større en 0,5-1 cm enn vanlig, babyen er bare lengre enn vanlig. Kan få valget mellom å bli satt igang eller keisersnitt.

Noen råd? Veldig nervøs.

Anonymous poster hash: a9689...6bd

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hadde ønsket å bli satt i gang.

Ble det med nr en, som var en del større enn normalen (4700gr). Hadde en flott fødsel.

Ble KS med nr to, av helt andre grunner, foregikk helt ukomplisert, men hadde uansett valgt fødsel igjen, om jeg kunne velge.

Skrevet

Jeg hadde også gitt det et forsøk og bli satt i gang. Veldig greit å slippe KS om man kan. :)

Om det ikke går "etter planen" tar de KS om det blir nødvendig.

Skrevet

Jeg bærer også på et stort barn, 37% over normalen. Terminen min var på fredag. Legen ville ikke sette i gang fødselen, siden jeg er førstegangsfødende. Det er bestemt at vi skal se det an til onsdag. Om naturlig fødsel ikke starter innen da, blir det planlagt keisersnitt.

Kan jo verken anbefale det ene eller det andre, siden jeg aldri har født før. Men legen mener at det ville blitt for krevende for meg med en igangsatt fødsel. Nå skal det jo sies at jeg er ganske lita da, ca. 160 høy, og det mente legen kunne gjøre fødselen tøffere.

Skrevet

Bare for å beroligere dere litt: Jeg har fått estimert store barn begge ganger, uten at de har vært spesielt store. Den ene var litt over 3kg ei uke før termin, den andre var nesten 4kg på termin.

Bare så dere ikke blir altfor skremt av å tenke på størrelsen. :)

Anonymous poster hash: 9b66b...544
Skrevet

Har hørt at de kan ta feil ja. Blir spennende å se :)

Skrevet

Hva mener de er normal hodestørrelse da? Jeg ble igangsatt på overtid og babyen hadde 38 i hodeomkrets (men bare 3200g). Det ble vakuum til slutt pga for sein framgang og dalende hjertelyd, men jeg vet ikke om det hadde noe med str på hodet å gjøre egentlig.

Veldig glad jeg ikke måtte ta KS. Uten å ha erfaring med det da.. ;)

Skrevet

Det er vel rundt 36 cm som er "helt gjennomsnittlig" hodeomkrets, er det ikke? Min var 36 cm rundt hodet, men kom med armen først og sammen med hodet, og det gikk helt fint. Det er hodet som "baner vei", og så lenge hodet ikke er så stort så spiller det liten rolle om babyen er lenger enn vanlig.

Anonymous poster hash: a1f96...599
Skrevet

Jeg hadde også gitt det et forsøk og bli satt i gang. Veldig greit å slippe KS om man kan. :)

Om det ikke går "etter planen" tar de KS om det blir nødvendig.

Opplevde KS og det er helt greit så lenge jeg får full narkose, da det tross alt er en operasjon.

Anonymous poster hash: ba8b5...dd3

Skrevet

Jeg har bare prøvd ks (ikke planlagt) og vil helst prøve vanlig fødsel neste gang. Det ser så himmelsk deilig ut å kunne være oppegående etter fødsel. Selv var jeg sengeliggende i fire dager, og for det meste sofaliggende i enda to uker... Men der er vi jo såklart ulike. Ville ikke hatt ks i narkose, som nevnes over meg her. Det er ikke en ubehagelig operasjon syns jeg, og jeg ville så gjerne få med meg hva som skjedde (høre, se og holde babyen min). Hvis du får velge selv så ville jeg valgt igangsetting og sett hvordan det gikk :-P De hjelper deg jo hvis det ser ut til å bli vanskelig. Og som det også nevnes over meg; lang baby er ikke nødvendigvis noe problem, det er hodet som tar plass.

Lykke til! :-)

Skrevet

Opplevde KS og det er helt greit så lenge jeg får full narkose, da det tross alt er en operasjon.

Skjønte ikke helt hva du mente med dette. Spinal eller narkose, begge deler fungerer som regel fint ved denne type operasjon.

Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente med dette. Spinal eller narkose, begge deler fungerer som regel fint ved denne type operasjon.

Tidligere tråder på KG viser at kvinnene synes det er horribelt med narkose og at man omtrent søke paven i to omganger for å få det godkjent og da kun fra 1-2 Oslo-sykehus. Mødre som valgte narkose ble også av kvinnemafiaen kalt dårlige mødre fordi de ville vente et par timer før de hilste på barnet sitt.

Skrevet

Tidligere tråder på KG viser at kvinnene synes det er horribelt med narkose og at man omtrent søke paven i to omganger for å få det godkjent og da kun fra 1-2 Oslo-sykehus. Mødre som valgte narkose ble også av kvinnemafiaen kalt dårlige mødre fordi de ville vente et par timer før de hilste på barnet sitt.

Ja det kan diskuteres. Blir uansett veldig off topic i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...