AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Hei. Jeg er arbeidsledig og går per i dag på NAV. Slik har det vært noen år. Jeg får hjelp til leilighet og SFO til jenta mi også. Til nå har jeg mottatt budragsforskudd fra far. Etter at far nå har fått seg jobb og skal starte å betale bidrag etter inntekt så lurer jeg på om jeg da vil få mer penger i mnd totalt eller om stønadene fra NAV vil gå ned i takt med at bidraget går opp? Anonymous poster hash: b7fbc...bd4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Det kommer helt an på hva slags bidrag du får fra Nav. Er det sosialstønad blir du trukket etter hver krone inn, mens dagpenger ikke påvirkes. OS ol må andre svare på. Anonymous poster hash: 94ffc...faa 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Hei. Jeg er arbeidsledig og går per i dag på NAV. Slik har det vært noen år. Jeg får hjelp til leilighet og SFO til jenta mi også. Til nå har jeg mottatt budragsforskudd fra far. Etter at far nå har fått seg jobb og skal starte å betale bidrag etter inntekt så lurer jeg på om jeg da vil få mer penger i mnd totalt eller om stønadene fra NAV vil gå ned i takt med at bidraget går opp? Anonymous poster hash: b7fbc...bd4 Det burde i hvertfall blitt en reduksjon ... Om en far betaler 5/6 ( Max bidrag) av kostnadene til et barn kan jeg ikke helt se at moren skal ha behov for å få noe mer støtte enn folk uten barn...Anonymous poster hash: b5432...bcd
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Det burde i hvertfall blitt en reduksjon ... Om en far betaler 5/6 ( Max bidrag) av kostnadene til et barn kan jeg ikke helt se at moren skal ha behov for å få noe mer støtte enn folk uten barn...Anonymous poster hash: b5432...bcd Spurte ts om din mening? Anonymous poster hash: 1e10c...925 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Det burde i hvertfall blitt en reduksjon ... Om en far betaler 5/6 ( Max bidrag) av kostnadene til et barn kan jeg ikke helt se at moren skal ha behov for å få noe mer støtte enn folk uten barn...Anonymous poster hash: b5432...bcd Jeg mener også at det burde bli en reduksjon siden ts får all økonomi fra Nav og nå far. Noe av hjelpen hun får er nok basert på "inntekt" her bidrag siden hun ikke drar inn noen kroner selv. Anonymous poster hash: ebd93...d25
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg mener også at det burde bli en reduksjon siden ts får all økonomi fra Nav og nå far. Noe av hjelpen hun får er nok basert på "inntekt" her bidrag siden hun ikke drar inn noen kroner selv. Anonymous poster hash: ebd93...d25 Men er det noen som vet hvordan det faktisk er? Spiller det egentlig noen rolle hva slags penger man får da? Anonymous poster hash: b7fbc...bd4
Kontormus Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg mener også at det burde bli en reduksjon siden ts får all økonomi fra Nav og nå far. Noe av hjelpen hun får er nok basert på "inntekt" her bidrag siden hun ikke drar inn noen kroner selv. Anonymous poster hash: ebd93...d25 Hadde hun dratt inn noen kroner selv hadde hun ikke vært arbeisledig.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Skal man melde fra om sånt selv? Typ; hei jeg har fått mer i bidrag? Anonymous poster hash: b7fbc...bd4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Skal man melde fra om sånt selv? Typ; hei jeg har fått mer i bidrag?Anonymous poster hash: b7fbc...bd4 Ja, det bør du. Det er ikke sikkert det har noe å si, men da har du i alle fall ditt på det tørre. Og du risikerer ikke et saftig tilbakebetalingskrav om NAV finner ut i etterkant at du skulle hatt noen reduksjon. Anonymous poster hash: 2b533...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå