Gå til innhold

Skatteberegning

14062003

Anbefalte innlegg

Litt sent, men...

Så nå kan man sitte og :sjarmor: frem til sommer'n eller :evil: staten opp og ned i mente i gooood tid!

For om man vet at man får igjen penger, da er man fornøyd ikke sant? Og om man vet at man får enda mer restskatt enn det man har betalt inn før 1. mai (det påløper dumme renter på restskatt etter 1. mai), så gleder man seg ikke like mye til oppgjøret kommer...

Selv håper jeg at beregningene er minst 90% riktige og da får jeg verken igjen eller mer restskatt nå. Takket være den beregneren der har jeg forhåpentligvis - og sannsynligvis - betalt riktig restskatt.

http://www.skatteetaten.no/applikasjoner/E...2003_180304.htm (endret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bruker skjemaet til å fylle inn det man har hatt i inntekt og utgifter, verdier og gjeld i fjor. Og hvor mye man har betalt i skatt og vips, så ser man hvor mye man får igjen/rest på selvangivelsen.

Jeg hadde 6.000,- i restskatt på selvangivelsen. Men etter å ha brukt den der til å vite hvor mye jeg skulle ha av lånet i år (vi er gift og kan dytte verdier frem og tilbake som vi vil), fikk jeg vite at jeg måtte betale 2.000,- i restskatt nå før 1. mai. Og mannen får igjen masse (og nettopp derfor så vi ingen vits i at jeg skulle betale masse i restskatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...