AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Og selvfølgelig til dere som har fri bar.. Hvor mye og hva slags alkohol har dere kjøpt? Og hvor mange gjester? Lurer på hvor mye øl vi må kjøpe, hvor mange flasker gin etc.. Vanskelig dette.. Anonymous poster hash: 7c10e...519
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Vi hadde 80 gjester og det gikk med ca.: 41 flasker hvitvin 38 flasker musserende vin 43 flasker rødvin 8 flasker dessertvin 100 øl (0,33l.) (litt mer enn) 1 flaske gin (nesten)1 flaske vodka litt whiskey litt baileys (nesten) 1 flaske cognac Anonymous poster hash: 0191f...9a7
Augustfrua Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Festplanlegging.no sin beregningsmetode passet fint i vårt bryllup - se også veiledning på vinmonopolets nettsider. På polet kan man levere tilbake det som er til overs også - vi tok litt vel godt i og endte opp med å levere tilbake flere kasser med vin;)
Amens Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Vi hadde fri bar på ett hotell, så vi kjøpte ikke inn noe. Men jeg fant ett greit regnestykke på nett for å vite sånne nogelunde hvor drøy regninga kom til å bli: Alle over 18 vil drikke 1,2 enheter i timen. Også la jeg på litt for sikkerhetsskyld. Vi hadde og servering ved bordene, ingen alkohol var tilgjengelig for å sjenke selv.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Vi hadde fri alkohol hele kvelden, satt ut på et bord så folk kunne gå og forsyne seg selv. Vi hadde regnet en flaske vin på mann (fordelt på sjampanje, rødvin og litt hvitvin). Vi var 100 stk, så vi hadde hundre flasker. I tillegg hadde vi velkomstdrinker og cognac og whiskey og likør og gin/vodka med blandevann til etter middagen. Det var endel avholdsfolk der, og noen som drakk lite, og vi fikk endel flasker igjen - spesielt gikk det lite sprit, når folk hadde fått godt med drikke til maten. Så vi hadde restefest en mnd etter bryllupet, med restealkoholen, for alle som ville komme. I bryllupet var det ikke noen som ble overstadig beruset, men på restefesten gikk det heldigvis litt villere for seg, hihi :-) Anonymous poster hash: 8e52e...7f8
Pingting Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Vi giftet oss nå i helga, og sitter igjen med VELDIG mye drikkevarer. Jeg legger gjerne inn en liste over hvor mye som gikk når vi kommer tilbake fra bbryllupsreise til uka :-) (Og nå som jeg har denne på Mine innlegg, så er ihvertfall sjansen tilstede for at jeg kommer til å huske det, haha) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå