Gelica Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Nå har det vært snakket så mye om denne 5:2 dietten og jeg lurer på om det har noe for seg? Fint om dere som har forsøkt denne dietten vil dere deres erfaring.
Chloe- Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 For meg skjer det omtrent naturlig å ha lavt kaloriinntak minst to dager i uka, det være seg fyllesyke, dårlig tid, dårlig matlyst, etc. Jeg merker jo at det går utover humøret og energien med sånne svingninger i blodsukkeret, så jeg ville definitivt ikke gått inn for metoden bevisst.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har begynt, men har ikke holdt på lenge nok til å gi deg noe godt svar. Jeg har hatt et lavkalorikosthold (ca. 1500 kcal) i snart et år, men etter at jeg sluttet å gå ned i vekt for 3 måneder siden, så bestemte jeg meg nå for å prøve dette. Jeg begynte på mandag, fastet på tirsdag og torsdag. De andre dagene har jeg spist 1800-1900 kcal. I dag veide jeg meg, og jeg har gått ned 1 kg siden mandag. Ikke noe å henge seg opp i, forsåvidt, siden 2 av dagene har vært fastedager. Men det skal bli spennende å se til mandag igjen når det har gått en hel uke. Fastedagene var selvfølgelig ingen lek, men det gikk veldig greit. Jeg merket ingenting på humør eller fysisk form - jeg trente som vanlig på de dagene. Anonymous poster hash: 76595...a51
Gelica Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2013 Hadde vært veldig takknemlig om du kunne oppdatert meg videre hvordan dette går. Regner med å starte mandag og ha fastedager mandag og onsdag. Det som er så fint er jo at man slipper å faste i ordets rette forstand, men spise maks 500 kalorier. Det kan jo gjøre det litt enklere.... vet ikke, men er verd et forsøk ;-) Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Sist gang spiste jeg 3 kyllingfileter med litt saus og salat. Havner på ca 700 kcal men blir mer en mett nok av det Anonymous poster hash: 1dbd6...ba1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 AB fra #4 her. Jeg holder meg til de 500 kcal som programmet sier på fastedager. Til frokost tar jeg en proteinshake (170 kcal). Middag har vært omelett av 2 egg med skinke og ost den ene dagen og den andre dagen spiste jeg Chili con carne - ca. 300 kcal i begge retter. Fra tidligere erfaringer så veit jeg at jeg føler meg fort veldig sulten av frukt og karbohydrater, så jeg prøver å spise lite av det på fastedager. Blir sulten nok uansett. :-) Anonymous poster hash: 76595...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå