Gå til innhold

5:2 dietten. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det vært snakket så mye om denne 5:2 dietten og jeg lurer på om det har noe for seg?

Fint om dere som har forsøkt denne dietten vil dere deres erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har testet dette?

Skrevet

For meg skjer det omtrent naturlig å ha lavt kaloriinntak minst to dager i uka, det være seg fyllesyke, dårlig tid, dårlig matlyst, etc. Jeg merker jo at det går utover humøret og energien med sånne svingninger i blodsukkeret, så jeg ville definitivt ikke gått inn for metoden bevisst.

Skrevet

Jeg har begynt, men har ikke holdt på lenge nok til å gi deg noe godt svar.

Jeg har hatt et lavkalorikosthold (ca. 1500 kcal) i snart et år, men etter at jeg sluttet å gå ned i vekt for 3 måneder siden, så bestemte jeg meg nå for å prøve dette.

Jeg begynte på mandag, fastet på tirsdag og torsdag. De andre dagene har jeg spist 1800-1900 kcal. I dag veide jeg meg, og jeg har gått ned 1 kg siden mandag. Ikke noe å henge seg opp i, forsåvidt, siden 2 av dagene har vært fastedager. Men det skal bli spennende å se til mandag igjen når det har gått en hel uke.

Fastedagene var selvfølgelig ingen lek, men det gikk veldig greit. Jeg merket ingenting på humør eller fysisk form - jeg trente som vanlig på de dagene.

Anonymous poster hash: 76595...a51
Skrevet

Hadde vært veldig takknemlig om du kunne oppdatert meg videre hvordan dette går. Regner med å starte mandag og ha fastedager mandag og onsdag. Det som er så fint er jo at man slipper å faste i ordets rette forstand, men spise maks 500 kalorier. Det kan jo gjøre det litt enklere.... vet ikke, men er verd et forsøk ;-)

Lykke til :-)

Skrevet

Hva spiser dere på fastedager?

Skrevet

Sist gang spiste jeg 3 kyllingfileter med litt saus og salat. Havner på ca 700 kcal men blir mer en mett nok av det

Anonymous poster hash: 1dbd6...ba1
Skrevet

AB fra #4 her.

Jeg holder meg til de 500 kcal som programmet sier på fastedager.

Til frokost tar jeg en proteinshake (170 kcal).

Middag har vært omelett av 2 egg med skinke og ost den ene dagen og den andre dagen spiste jeg Chili con carne - ca. 300 kcal i begge retter.

Fra tidligere erfaringer så veit jeg at jeg føler meg fort veldig sulten av frukt og karbohydrater, så jeg prøver å spise lite av det på fastedager. Blir sulten nok uansett. :-)

Anonymous poster hash: 76595...a51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...