AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Må bare ta det opp her. Vi kjøpte sitronsaft i går og flasken er da formet som en sitron. Frøkna som er 3 år her i hus lurte på hva dette var for noe, så vi sa det var godteri. Hun ville så klart smake, og tok en sup og reaksjonen var PRICELESS. Etter hun hadde fått bort den sure smaken, lo hun så hjertelig og ville så klart se filmen (jeg filmet), og lo og lo og lo. Jeg og pappaen hennes smakte også på sitronen, og da lo hun enda mer. Hun syns det var så morsomt at hun ville smake enda en gang til. :D Filmen la jeg så klart ut, slik at slekt og familie av jenta fikk se det. Selvfølgelig ble det godt mottatt, men var noen som kommenterte at det var dårlig gjort. Jeg slettet kommentaren og skjulte videoen for henne og en del andre. Ble nesten en smule sint, hvordan kan det være dårlig gjort? Jada, om jenta hadde begynt å grine og IKKE hadde syntes det der var gøy, så hadde det vært fantastisk dårlig gjort. Hva syns dere? Hvor mange her inne er det som har gitt sitron eller sitronsaft til barna sine? Har også lest at det faktisk kan hjelpe barn å oppleve smaker, men husker ikke hvor jeg har lest det, hehe. Anonymous poster hash: 20b0b...51c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 IKKE bry deg om sure kommentarer. Er ingen skade å la barn smake på "stygge" smaker. Det ble jo bare noe morsomt ut av det, ingen skade skjedd. En gang vi var på besøk hos besteforeldrene til gutten min, så gikk han i kjøleskapet og kikket etter noe godt. Han ville absolutt smake på surkål! Jaja sa jeg, vær så god og så gav jeg ham en skje med litt sukål på. For å sitere deg: "han tok en sup og reaksjonen var PRICELESS." Skulle så gjerne hatt en video av det! Anonymous poster hash: 83d46...201 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Det som er dårlig gjort er å lyve for barnet sitt. Dere sa at det var godteri, selv om dere selvsagt visste at det ikke var det. Det er det som ikke er bra med dette. Anonymous poster hash: e73e7...6dd 2
Rosewood Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Ingenting gale med det. sitronsaft liksom
Harlekin Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Det som er dårlig gjort er å lyve for barnet sitt. Dere sa at det var godteri, selv om dere selvsagt visste at det ikke var det. Det er det som ikke er bra med dette. Anonymous poster hash: e73e7...6dd Enig. Dere løy, og jenta forventet goderismak. Synes ikke det var en katastrofe, men ganske teit gjort av dere. Hadde dere sagt at det var surt før hun smakte, hadde det vært null problem. Endret 7. oktober 2013 av Harlekin 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Enig. Dere løy, og jenta forventet goderismak. Synes ikke det var en katastrofe, men ganske teit gjort av dere. Hadde dere sagt at det var surt før hun smakte, hadde det vært null problem. Jeezes.. Da jeg var lita spurte jeg kjæresten til søstera mi om han kunne skrelle et eple til meg. han ga meg en skrellet løk. jeg trodde jo det var eplet mitt så jeg tok et godt jafs. smakte helt grufult men jeg lo av det etterpå. Det er jo bare morsomt? Hvorfor ta alt så alvorlig Anonymous poster hash: 92347...0d5
Harlekin Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Jeezes.. Da jeg var lita spurte jeg kjæresten til søstera mi om han kunne skrelle et eple til meg. han ga meg en skrellet løk. jeg trodde jo det var eplet mitt så jeg tok et godt jafs. smakte helt grufult men jeg lo av det etterpå. Det er jo bare morsomt? Hvorfor ta alt så alvorlig Anonymous poster hash: 92347...0d5 Som sagt, jeg synes ikke det var en katastrofe. Det er likevel å lyve til barnet sitt, og få henne til å forventen en søt smak når det kommer en veldig sur en.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Mn skal ikke lyve for barnet sitt. Hvorfor? Fordi da lærer barnet at du ikke er til å stole på. Anonymous poster hash: 81078...47c 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Mn skal ikke lyve for barnet sitt. Hvorfor? Fordi da lærer barnet at du ikke er til å stole på.Anonymous poster hash: 81078...47c Haha hjelpes.. Barnet tar det nok ikke så alvorlig gitt. Barn kan ta en spøk skjønner du Anonymous poster hash: 92347...0d5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Barnslige foreldre! Tror nok flere enn de som uttalte noe negativt, tenkte sitt om dere. Anonymous poster hash: f1890...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tror nok vi voksne tenker mer over sånne ting enn det barn gjør. De tar det ikke særlig alvorlig at du sa at sitronflaska var snop, de kommer nok ikke til å få tillitsproblemer til dere liksom. Anonymous poster hash: 92347...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #12 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tror nok vi voksne tenker mer over sånne ting enn det barn gjør. De tar det ikke særlig alvorlig at du sa at sitronflaska var snop, de kommer nok ikke til å få tillitsproblemer til dere liksom. Anonymous poster hash: 92347...0d5 Du skjønner visst ikke at det er et større bilde. Lyver man om én ting, er det lettå lyve om andre ting. Småting for deg, kanskje. Selvsagt blir ikke et barn sykt i hodet av at man tuller en gang, men det er en dårlig vane. Og ja, det er faktisk dårlig gjort. Anonymous poster hash: 81078...47c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #13 Skrevet 7. oktober 2013 Det er forskjell på å lure og å lyve. Det vet til og med et barn. Finnes mange morsomme videoer med babyer som får smake sitron på youtube!Anonymous poster hash: a13db...02e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #14 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tror at den bombastiske oppfatningen av at barn ikke forstår spøk og enkel ironi er feil innebærer å undervurdere barns kommunikative evner. Men jeg reagerer likevel negativt på historien din, og det skyldes ikke så mye løgnen/spøken som det faktum at du hadde kameraet klart, sånn tilfeldigvis. Det kan jo ikke bety noe annet enn at hele situasjonen ikke var så spontan som du gir inntrykk av, men snarere iscenesatt av dere (inspirert av klipp på Youtube?) nettopp i den hensikt å lage en morsom og søt filmsnutt å vise på Facebook. Da gjøres barnet til statist i en iscenesetting som går over hodet på det, og denslags synes jeg er litt usmakelig og uetisk, og dessverre altfor vanlig etter hvert. Det er å ikke ha respekt for barnet sitt som et eget subjekt med integritet. Anonymous poster hash: c0c69...731
Gjest Magdalene Skrevet 7. oktober 2013 #15 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tror at den bombastiske oppfatningen av at barn ikke forstår spøk og enkel ironi er feil innebærer å undervurdere barns kommunikative evner. Men jeg reagerer likevel negativt på historien din, og det skyldes ikke så mye løgnen/spøken som det faktum at du hadde kameraet klart, sånn tilfeldigvis. Det kan jo ikke bety noe annet enn at hele situasjonen ikke var så spontan som du gir inntrykk av, men snarere iscenesatt av dere (inspirert av klipp på Youtube?) nettopp i den hensikt å lage en morsom og søt filmsnutt å vise på Facebook. Da gjøres barnet til statist i en iscenesetting som går over hodet på det, og denslags synes jeg er litt usmakelig og uetisk, og dessverre altfor vanlig etter hvert. Det er å ikke ha respekt for barnet sitt som et eget subjekt med integritet.Anonymous poster hash: c0c69...731 Signerer denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå